Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kyllä mahaa riittää vaikka muille jakaa, samanlainen etupallo kuin viime kerralla!

Mulla on taas aika oireeton raskaus. Välillä uuvuttaa pienetkin askareet, kädet puutuu, maha välillä sekaisi... Mulla on siis muutamana päivänä tuntunut jonkin aikaa sellainen ikävä tunne navan seudulla, että olis ripuli tulossa, mutta ei onneks ole alkanut... Närästystä odotellessa, saa nähdä tuleeko se kurkkunärästys taas.

Kyllä eilen taas oli semmosii vihlaisuja ja pistoksia alavattas oikialla puolen et huh huijaa.ja ne alko kun hoidin likkaa mentiin vaippaa vaihtamaan ja hoitopöydän edessä kauhiat nippailut huh.tämä jatkui johki 22 asti ja alkoi joskus 19 maissa.mikä lie oli oisko ollu kiinnittyminen tjn :confused:

Kyllä eilen taas oli semmosii vihlaisuja ja pistoksia alavattas oikialla puolen et huh huijaa.ja ne alko kun hoidin likkaa mentiin vaippaa vaihtamaan ja hoitopöydän edessä kauhiat nippailut huh.tämä jatkui johki 22 asti ja alkoi joskus 19 maissa.mikä lie oli oisko ollu kiinnittyminen tjn :confused:

Hansuli, siulla taitaa olla nyt väärä ketju, tää on elokuisten 2016 -ketju. Eli täällä porukka on puolessa välissä raskautta.. Ehkä jostain muusta ketjusta löytys paremmin kiinnittymisoireita miettiviä :)

Mitäs siitä selällä nukkumisesta voi olla haittaa, mulla istukka eessä. Nukahdan kyljellä mutta heräilen sälällä... huoh tänään vatsa ihan kireellä niiinkuin repeis kohta, hemmetin epämukavaa. Tietty mulla on paska rytmi sekin aiheuttaa kireyttä.

Tähän asti on raskaus sujunut ihanan oireettomasti. Nyt muutaman päivän ajan on alkanut istuminen matalalla tuolilla/sohvalla tuntumaan pahalta. Heti tuntuu, että reidet painaa mahaa ja sitten alkaa jomottaa. Työpaikalla on pelastus tämä satulatuoli, mutta kylässä vaikka sohvalla istuminen on tuskaa. Tänäänkin jotenkin koko päivän mahaa jomottanut, kun eilen joutui kylässä istumaan niin, että mahaa painoi. Osa syy ehkä näissä raskausfarkuissa, jotka tähän asti ovat istuneet mainiosti, mutta ehkä tuo vyö nyt painaa sitten hankalassa asennossa mahaa. Myös kumartelut tuntuvat pahalta, kun se aiheuttaa painetta mahaan. Joko muilla alkaa mahan koko ahdistaa vastaavasti? Huomenna alkaa rv 25.

Mulla ainakin ahdistaa, jos on liian kireetä vaatetta vatsalla, ei väliä missä kohtaa, kaikki ahdistaa.. ihan jo perus paitakin, jos on liian kiree. Taitais siis ahdistaa myös raskausfarkkujen se farkkuosa alavatsalla just istuessa.. itse käytän enimmäkseen mammaleggareita, jotka venyy ja paukkuu. Tai sit raskaushameita, jotka on tarpeeks mukavaa materiaalia ;p Onneks ilmatkin on nyt sallinu sukkahousuttomuuden hametta käyttäessä, jos ei kovasti ulkona oleskele. Sisällä siis kuljen varsin kevyessä vaatetuksessa, ku niin on vaan yksinkertasesti helpoin olla. Musta tuntuu etten saa mitään aikasekskaan, jos vattalla on ylimäärästä kiristystä ja painetta.. on vaan tuskanen olla.

Terkuin, kotiäiti rv 21+4

Mulla kans kiristää jotkut vaatteet välillä oikeen kunnolla vaikka on mukamas löysät. Ahdistushetkiä siis tulee. Nut on alkanut myös vatsan kiristys tai niinku tuntuu kovalta välillä, oisko sitten niitä suppareita tms. En oikeen osaa kuvailla, kun ekassa raskaudessa tämmöstä ei ollut. Muuten alkaa olla ihan hyvä olo, ylläri öklöjä lukuunottamatta. Rv 20+1 ja huomenna pääsee RU kattomaan vauvelia. Potkuja tuntuu joka pv että eiköhän siellä oöe kaikki ok. Jänskättää jo huominen. :D:p

Mua ahdistaa just kans istuminen pidemmän päälle. Ei ehkä niinkään sohvalla tai muualla missä voi nojata reilusti taaksepäin mut tavallisessa tuolissa ja esim lentokoneessa oli kauheeta. Sit kun nousee ylös niin lonkissa/alavatsassa tuntuu ikävää aristusta/kiristystä, niin kuin ne olis olleet puristuksissa. Pitäis kai vaan olla istumatta pitkiä aikoja ja sit kun istuu niin reidet tyylikkäästi levällään kuin miehet metrossa, että maha mahtuu kivasti siihen välii :D

Pientä refluksin poikasta alkaa olla, ärsyttävää. Voiko tohon mitenkään vaikuttaa ruokavaliolla ja välttelemällä jotain tiettyjä juttuja? Närästystä ei varsinaisesti ole, vaan ongelma enemmän kurkussa ja nielussa... :(

Vaatteet ahdistaa täälläkin. Mua jomottelee selkää vaihteeksi. Varsinkin alaselkää. Jos joutuu töissä istumaan pidempään paikallaan on liikkeelle lähteminen yhtä tuskaa. Selkä kumarassa kuin vanhuksella :) myös menkkamaiset alavatsanippailut häiritsee. Onneksi ei oo vuotoa yms. ja vauvan potkuja ja liikkeitä tuntuu päivittäin

Siis mä olisin luullut et tähän mennessä olis edes vähän maha kasvanut mut ihan samanlainen se on kun ennenkin :oo nyt rv 14+5 :ooooo koska se kasvaa >:(

Kutina meinaa kasvua, mutta mulla nyt 20+4 ja vasta ihan pieni kumpu mitä ei juuri huomaa vaatteiden alta. Jospa mullakin koht alkais kasvaa.

Voi että tätä vessassa ravaamista, ja kauhee jano koko ajan. Muuten menee jo iha suht hyvin...

Mä oon nukkunut pari viime yötä huonosti. Tuntuu, että oikein mikään asento ei toimi ja on epämääräisen epämukava olo. Ei siis varsinaisesti tunnu pahalta mut jotenkin vaan niihin ei asetu. Olisko nää sitten ensimmäisiä merkkejä, että selällään nukkuminen pitäisi lopettaa ja kyljellään ei ole vielä tottunut? Plää.

Mulla alaselkä on alkanut vihoittelemaan. Oon jotenkin yhdistänyt sen työpaikan portaissa ravailuun. Aina kun on pitänyt kovasti rappusia käyttää, on selkä kipeytynyt :( Me asutaan kaksikerroksisessa rivarissa, mut ei kotona onneksi tee sitä

Takaisin