Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo heti alko öklättää ku näkiki imurin huoh noh hissun kissun siivoten.ja posketki jo kuumottaa.siivoojan hommaa siis teen perheissä..no äkillinen paussi ja taas jatkaa.:/ onneks huomen vapaata.myös navan alla nipistelöö välillä kun liikun esim imuroidessa.muistaakseni sama oli ku ekaa orotin en kyl muista tarkalleen siit pia 2v :) mun ökläys olo kyl alkoi alku viikosta jotta näillä mennään.

Tää on täysin normaalia, mulla falskaa edelleen niin kauheesti et suojaa joutuu pitään.. Mut nyt alkaa ehkä tuntuun et "pahin" vuoto rupeis mennä ohi. Kohta varmaan alkaa kuivakausi :'D

Joudun kans suojaa käyttää yöki oli iha hirvee aina heräsin ku tuli jotain. Kai mä jonku verran sit nukuinki :) pyörimistä oli puoleen yöhö asti ^^

Ihmettelin alkuraskaudessa runsasta valkovuotoa, luulin kuuluvan raskauteen ja rv12 ultrassa selvisikin olevan hiiva.

Kahvi jäi täälläkin heti rv5 pois, mutta olisko ollut rv15-16 maistunut taas ja ai että maistuukin hyvältä :) nyt juonut taas max.3 kuppia päivässä.

Rv20+3

Mul ei kyl kutinaa oo alavattan jomotusta ja öklää oloa ja v vuotoa.rintojen herkkyyttäki..

öh iha ku v vuoto ois muuttunu paksummaksi tämäki kaiketi normaalia.:confused:

Muokattu viimeksi:
Mulla nyt rv18+1 ja oireet on itse asiassa vähän lieventyny. Kahvia pystyy juomaan ilman kauheaa närästystä jonkun kupin päivässä, en oo ehkä ihan niin väsynyt kuin muutama viikko sitten. Toisaalta mulla ollu tuollaista satunnaista veristä vuotelua jo viikkokausia, nyt kun oli lääkärineuvola niim lääkäri totesi jollain pikatestillä jonkun tulehduksen emättimessä joka vois tuota vuotoa aiheuttaa. Sain kalliin 10pvän kuurin jotain alakertaan tungettavaa kapselia joka pitäis hoitaa sen tulehduksen. Jis vuodot ei silläkään lopu pitää tutkia kuulemma tarkemmin eli joudun varmaan sairaalaan erikoislääkärille... Kivaa... Ois syytä ton lääkkeen toimia...

Mulla ei bakteerivaginoosiin käy kuin Dalacin kuuri ja nyt 2 kuuria jo käyttänyt tuntuu vaan että tulehdus uusii. Herkästi eivät anna kokeiluun flagyl joka tulehdukseen vois toimia mutta aiheuttanut lievän allergisen reaktion vuosia sitten ni kai mielellään ei sitä sitten kokeilla nyttenkään. Ja tuskin ainakaan nyt kävis jos ei silloinkaan. Maitohappokapseleita syönyt ja kai on aloitettava vielä ku tuon kuurin syönyt ni se emättimeen laitettava kapseli paikallisesti. Oon vaan miettinyt että jos mun luonnollinen bakteeri kanta on niin erilainen että vaikka söisin mitä maitohappoa ni se hetkeksi sitä saa muuttumaan mutta sitten taas tilanne romahtaa entiseen ja tasapaino järkkyy ja tulee se tulehdus... taitaa olla ihan oma elämä mun värkillä...

Onko muilla unettomuutta? Mä nukahdan kyllä illalla jo yhdeksän jälkeen, mutta aamulla herään kuudelta, viideltä, tänä aamuna jo neljältä.. tuntuu vain aikaistuvan. Toivoin että kesäaikaan siirtyminen auttais, mutta ei. :sad001

Mulla jonkin verran kanssa tuota heräilyä aikaisin. Nukahdan heti illalla kun menen sänkyyn ja sikeästi koko yön mutta aamulla kuudelta tai seiskalta heräily. Ei siis kovin huolestuttavaa mutta roima ero esim. viikonloppu nukkumisiin ennen raskautta. Välillä herään yölläkin enkä saa enää unta, esim pääsiäisenä valvoin 3-5.30 ja lopulta nousin ylös klo 7.00.

Vaikka kuinka väsyttää uni ei tule. Ja kun se sattuu joskus tulemaan, herään 2-4 aikaan ja olen siitä asti hereillä.
iltapäivällä olo on jo kuin zombiella.. vaikka yksiön asukkikin nukkuisi niin silti en vaan jostain kumman syystä saa itse unta.
onneksi olen nyt sairaslomalla, niin ei tarvitte töissä vielä yrittää jaksaa.

Mulla on ollut jo vuosia ihan normaalia, että jos nukahdan jostain ennen iltakymmentä niin sitten olen virkeänä hereillä aikaisin. Eli ihan viimeistään seitsemältä, yleensä jo aiemmin ja tosiaan jo neljältä monesti olisin ihan virkeä. :) Kroppa on vaan tottunut saamaan tietyn määrän unta, joten herää sen jälkeen. Eipä minulla auta muu kuin mennä vaan nukkumaan myöhemmin, niin sitten tulee nukuttua järkevän pitkään aamulla. Minulla tosin on jo tuo yksi lapsi, joten se on vaikuttanut unirytmeihin hirveästi.
En siis osaa ajatella sitä edes minkäänlaisena unettomuutena...

Minäkin saatan herätä kyllä aamulla tosi aikaisin, mutta kyllä uni yleensä taas tulee silmään ja jatkan nukkumista. :) nyt jostain syystä yövessailutkin on loppunu. Toivottavasti ilman niitä selviää tuonne loppuun asti. :)

Ei nyt oireisiin kuulu, mutta onko joku uskaltanut ottaa jotain yskänlääkettä? On niin kova yskä että keuhkot tuntuu irtoavan. Jostain atk:n syövereistä luin, ettei saisi ottaa lainkaan vaan pitäisi ihan nesteitä juomalla pärjätä :wideyed:. Millään viittisi tänään lähteä päivää kuluttamaan terveyskeskuksen iloiseen aulaan..

Nöpönen yskänlääkkeitä ei tosiaan suositella.. :( kuivaan yskään kannattaa kokeilla hunajaa tai siirappia. Pieni määrä paljaaltaan suuhun, muodostaa vähäksi aikaa kurkkuun suojaavaa kerrosta.. Ja hunajateetä kannattaa juoda. Toivottavasti paranet pian!

Mannikka, kiitos vastauksesta. Taidan koittaa noita, limaa kyllä irtoaisi jos vaan uskaltaisi yskiä. Tuntuu että tukehtuu kun sattuu niin se yskiminen.

Pitääköhän mun huomena soitella lääkäriin vai oottelenko tiistaihin, kun on rakenneultra. Kun tänään oon oksennellu kolme kertaa. Mahassa jyllää vähä ennen oksentamista. Ei vaikuta mitenkään raskauspahoinvoinniltakaan, kun sitä ei muutenkaan oo ollu juuri nimeksikkään. Ennemmin epäilen vatsatautia. Mutta en oo ripulilla vaan kaikki tulee suun kautta ulos. Kuumetta ei ole, mutta vetämätön olo on. Ei paljoa pysty seisaallaan olemaan, etteikö mahaan tulis semmonen epämiellyttävä olo.

suviit kuulostaa ihan perus vatsataudilta. Jos jatkuu päiväkausia ni sitte tietty lääkäriin yhteyttä mutta vatsatauti todennäköisin vaihtoehto. Ne menee yleensä onneksi nopeasti ohi vaikka hutera olo voi seurata muutaman päivän. Yritä saada jotain mehua hörpittyä. Tsemppiä!

lucky87 mulla on just tota Flagylia. Harmi ettei sovi sulle, musta tuntuu että on auttanu, ainakin vuoto on nyt hajutonta. Yksi sellainen verinen vuoto tässä kuurin aikana on ollu, en ole kyllä vakuuttunut auttaako tämä kuuri tuohon vuoteluun, kun ei tulehdus muuten ole vaivannut... Itse veikkaisin että vuoto johtuu jotenkin istukan sijainnista, mutta katsotaan nyt miten käy. Puolet kuurista vielä jäljellä.

Tosta unettomuudesta piti vielä kommentoida, en ole nyt siitä kärsiny mutta aiemmissa raskauksissa on loppuvaiheessa ollu sitä, että kun pissalle tai johonkin aamuyöstä herää niin alkaa kaiken maailman jutut pyöriä mielessä ja sitt ei saa enää unta. Että jonkunlaista unettomuutta sekin kai on, kun ei uni tule vaikka väsyttäisikin. Nyt on lähinnä vaikeuksia pysyä hereillä...

Todennäkösesti tää oli vatsatauti. Eiliseen aamupainoon oli tänään paino 2kg vähemmän eikä enää vauvamahasta tietoakaan. :( onneksi huomena on ru, nii näkee että kaikki on tytöllä hyvin.

Takaisin