Oireet

Kyllä sitä herkistyy tässä loppuvaiheessa erityisesti. Tunnistan itsessäni samaa. Tulevaisuus voi jännittää ja kaikki uusi siihen liittyvä askarruttaa. Vaikka ei tietoisesti sitä koko ajan mietikään välttämättä.. Mutta jossain mielensopukoissa se voi pyöriä ja aiheuttaa tunne-myrskyjä.

Ja vauvan syntymän jälkeen itse ainakin olen vielä enemmän herkkis. Itku voi päästä yhtäkkiä, ilman sen suurempaa syytä. Itku voi vaihtua nauruksi ja hymyksi yhtä nopeasti. Sellaista tunteiden vuoristorataa tuo vauva-arjen alku on mulla ollu.
 
Ihanaa aikaa siis, tunteiden vuoristorataa :D voi meidän miesparkoja jotka joutuu näitä ailahteluja kestää! :D
 
Nyt turpoaa jalat niin huolella, varsinkin oikea jalka näyttää jo ihan jäätävältä. :yuck: Onneksi huomenna on neuvola.
 
Viimeyö meni tuskissa kun masuun, alapäähän ja alaselkään sattu koko ajan:facepalm: siis kunnon menkkakivut, panadol onneks autto sen verran että sain pari tuntia nukuttua. Nyt aamulla ihan järkky runsas valkovuoto:eek: Onneks ei oo jokaöinen ongelma..
 
Täälläkin tulee ihan järkyttävä turvotus ja varsinkin ilman tukisukkia pohkeet on tuplakokoiset iltaa kohden. Mulla kyllä tukisukat hiukan auttaa mutta mä jouduin ostaan sellaset mitä varten otettiin mitat jalasta että varmasti tuki on maksimaalinen. Maksokin paljon mutta onpahan ollut apuakin. Tavallisista tukisukista ei... Ja ilman sukkia jalat tuntuu ihan karmeilta!
 
Jos haluaa halvemman vaihtoehdon niin suosittelen kompressiosukat (saa ostettua urheiluliikkeistä).Ei tietenkään yhtä jämäkät kuin tukisukat,mutta itsellä auttaunut riittävästi.
 
Nyt on alkanut menemään "sähköiskuja" pitkin reisiä. Tympeä tunne. Tänä iltana masuakin kiristellyt melko paljon. Onneksi sain hammasta purren esikoisen ilta toimet hoidettua...nyt kun jaksaisi vielä itselle iltapalaa laittaa :/
 
H
Mulla ei auta. :sad001 Käytätkö päivin öin tukisukkia?

En mä sentään öisin pidä. Apteekista oon ostanu, aiemmat oli sukkahousumaiset, mut ne meni helposti rikki. Nyt ostin 25€ maksavat ribbineulosta olevat sukat ja ne tuntuu hyviltä. Hirvee homma saada ne aamuisin jalkaan, mut nilkoissa ei oo illalla mitään turvotusta. Mulla turpoaa siis vaan nilkat, ei pohkeet. Sormet on kans hiukan turvonneet, niveliä särkee vähän ja sormukset ei mahdu.
 
Täälläkin alkanut jalkoja turvottaa, iltaisin huomaa reisistä alaspäin. Ei kuitenkaan häiritse/tunnu vielä miltään. Aamulla ei oo turvotusta.
 
Kysyin tänään neuvolassa turvotuksesta ja siihenkin sama vastaus kuin kaikkeen muuhun. Ei vaarallista ja synnytys korjaa. :grin Eli voihan sitä oloaan yrittää auttaa nostamalla jalkoja, koittaa kylmäpusseja, kompressioita/tukisukkia jne, mutta sinäänsä ei ole varsinaista haittaa vaikka turvottaa.
 
Turvotuksesta ollaan kovin kiinnostuneita lähinnä siks että se saattaa olla raskausmyrkytyksen oire. Mutta jos muut arvot (verenpaineet, pissa) on ok, ei turvotus oo vaarallista. Inhottavaa kylläkin. Ja synnytyksen jälkeen saattaa olla jopa entistä enemmän turvotuksia, mutta ne lähtee kyllä kun pääsee taas liikkeelle ym. normieloon kiinni. :)

Suolan määrää kannattaa tarkkailla ja huomioida, että varsinkin näin lämpimillä ilmoilla tulee varmasti juotua riittävästi. :)
 
Mulla nyt ei ihan hirveästi tuota turvotusta ole (lähinnä tuntuu kiristyksenä sormissa ja jalkaterissä), mutta siihen mulla auttaa kylmä vesi. Varsinkin nyt kuumemmilla ilmoilla on ihan pakko lenkin jälkeen hetki huljutella jalkoja kylmässä vedessä :happy:
 
Itselläni on myös jonkin verran turvotusta, jota juurikin epäilen johtuvan lähinnä siitä, etten juo tarpeeksi vettä ja syön liikaa suolaa. :facepalm:.

Ramppaan myös ahkerasti suihkussa.. haaveilen viileistä kylvyistä :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Heinäkuussa ehkä jo uskaltaakin heittää talviturkin sen jälkeen kun pikkuinen on syntynyt.. Mökki, rantasauna ja viileähkö järvivesi :Heartred:Heartred:Heartred Sääli että mökki on 7-8h:n ajomatkan päässä, joten saa nähdä toteutuuko pikkuisen kanssa tuommoinen reissu ihan vielä tänä kesänä/syksynä.. Mutta aina saa haaveilla :grin:grin
 
Eilen avustin miestä vähän rakennuspuuhissa ja illalla oli ihan naatti olo. Nukkumaan mennessä vauva punki vatsassa enkä tiennyt kummalla kyljellä olisi maannut. En tiedä onko luulosairautta vai mitä, mutta vauvan liikkeet tuntuvat menevän koko ajan epämielyttävimmiksi. Tuntuu välillä, että vatsa repeää kun pitää punkea niin kovaa.
 
Alkaa täällä ainakin tila käydä ahtaaksi ja lapsivesi vähenee joten liikkeetkään ei mitenkään kivoja enää tässä vaiheessa.
 
Yöt alkavat olla aika hankalia. Lämpimistä keleistä johtuen hikoilen öisin aivan hullun lailla eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään. Pissalle pitää herätä monta kertaa yössä ja tänäänkin oon ollut viidestä lähtien hereillä. Ja mä en todellakaan ole mikään aamuvirkku!
 
Tämähän menee mielenkiintoiseksi.. Olen koko raskausajan juossut vessassa kuin hullu, yöt ja päivät. Kaksi viimeistä yötä, toisella kerralla kerran, toisella kaksi kertaa. :wideyed: Kohta varmaan tulen sanomaan, että ummetuskin on palannut.
 
Takaisin
Top