Oireet

Tuntuvat siis selkeästi vain jaloissa, ei kai supistukset siellä tunnu? :joyful: Maha ei kovetu millään tavalla. Mutta mistäs näistä tietää, ei ole kyllä ikinä ollut moisia kramppeja normaaliolotilassa.
 
Mulla myös tota nenän tukkosuutta ja verisiä klimppejä niistäessä.. Ja suonenvetoja joka yö. Monta kertaa pitää pompata sängystä ylös painamaan jalkaa lattiaa vasten, että saa sen loppumaan. Jalkapohja ja pohje yleensä kramppaavat. On nihkeä vaiva! :eek:
 
Tuntuvat siis selkeästi vain jaloissa, ei kai supistukset siellä tunnu? :joyful: Maha ei kovetu millään tavalla. Mutta mistäs näistä tietää, ei ole kyllä ikinä ollut moisia kramppeja normaaliolotilassa.

Niin no jos maha ei kovetu ni ei sit varmaan supistuksia... Mut kun mulle on sitä painotettu että kaikki tuntee supistukset niin erilailla ja toiset juuri reisissä niin sillä ajattelin vaan :)
 
Tinni, just googlasin että osa tosiaan voi tuntea supistukset myös reisissä ja nivusissa. Enpä ollut edes ajatellut että voisi olla kyse niistä!! Pitääpä tästäkin kysyä ensi viikolla neuvolassa, silloin myös lääkärille aika :)
 
Mulla on myös suonenvetoja sisä- ja takareidessä, mutta auttaa kun pidän jalat lämpöisinä. Eivät ole mulla ainakaan supistuksia kun kävely /seisominen vie kivun pois :happy:
 
Tinni, just googlasin että osa tosiaan voi tuntea supistukset myös reisissä ja nivusissa. Enpä ollut edes ajatellut että voisi olla kyse niistä!! Pitääpä tästäkin kysyä ensi viikolla neuvolassa, silloin myös lääkärille aika :)

No olipa hyvä että tuli sitten puheeksi :)
 
Nää raskaushormonit... :/ tänään ekaa kertaa on hormonit kunnolla vaivanneet, oon meinaan itkeny melkein koko päivän ja ihan mitättömille pikkuasioille...

Onneks on ihana ja ymmärtäväinen mies, jolta sai tukea! :Heartred
 
Nyt kun on saatu ensimmäiset kunnon auringonsäteet naamaan niin minulle on tullut ilmeisesti maksaläiskiä?? Oma ihotyyppini on aina kestänyt todella hyvin aurinkoa ja tämä on täysin uusi juttu. Nytkään iho ei ole palannut vaan sellaisia ruskeita alueita on tullut. Ihan outoa, onko muilla samaa?
 
Mulla jo vähän haalistuneet pisamat on selvästi kirkkaampia raskauden aikana.. Varsinkin nyt, kun aurinko paistelee mukavasti
 
Mulle on iskenyt nyt karmea nilkkaturvotus! Kengät ei meinanneet mennä kiinni, mutta onneksi sandaaleillakin tarkenee nyt muutaman päivän ainakin :grin

Olin eilen taas äippäpolilla kun tuli seuraavat oireet aamulla:
-turvotus (sormet ja nilkat)
-päänsärky (panadol ei tehonnut)
-näköhäiriöt (todella suuri valopallo ja myöhemmin valosahalaita)
-älytön väsymys (8h yöunet, aamupäivällä 2h päiväunet, silti piti päästä unille uudelleen eikä meinannu silmät pysyä auki)

Polilla testattiin pissat, paineet ja vauvan sydänkäyrä, eikä niissä ollut mitään raskausmyrkytyksen viittaavaa. Ketoaineet oli koholla niin epäilivät vaan pientä nestehukkaa..sitten lähdinkin kotiin. Päänsärkykin taittui päivän maximiannoksella panadolia. Enää vaivaa tää turvotus, plaaahhh!!
 
Täällä maataan kolmatta päivää osastolla. Kortisonit saatu vahvistaan vauvan keuhkot ja kolmelta otetaan suppareiden estotippa pois ja katotaa tuleeko takas vaiko ei.. Jos ei pääsen kotiin :) nyt rv 34+1
 
Tsemppiä Hippunen2!! Toivottavasti supistukset menee ohi. Onneksi ollaan jo aika turvallisilla viikoilla :)
 
Qaarina Täytyy toivoa että nämä lähtee myös poiskin. :grin Muuten näytän siltä, etten olisi pitkään aikaan pessyt naamaani..

Karolina Onneksi ei ollut raskausmyrkytys!
Hippunen2 Tsemppiä, ei kuulosta mukavalta.

Minulla on nyt loppuviikosta ensimmäistä kertaa turvottanut. Jalat myöskin yrittää kertoa, että tämä paino ei ole minua varten. Lonkatkin särkee öisin, joten uni on tosi katkonaista.. Listaa voisi vielä jatkaa, mutta eiköhän tässä ole riittävästi. No onneksi ollaan jo loppusuoralla! Ja yritän nauttia loppuajasta. Kohta se pieni on täällä. :Heartpink
 
Onko kellään muulla ollut kutinaa, kirvelyä ja kosketusarkuutta kohdun yläosassa, keskellä / vähän oikealla rintalastan alla? Nyt muutaman päivän ajan ilmaantunut lähinnä ärsyttävä, kirvelevä kipu pienelle alueelle tuohon ylävatsalle. Samalla kutisee ja välillä kuin ihoa pistelisi. Omituista. Tiedän, että voi johtua vaan vatsan venymisestä, mutta aiemmin ei ole tällaista ollut. Ja mietityttää, kun tuossa kohtaahan on maksa /sappikivet, että liittyykö niihin. Toisaalta kutina ei ole mitenkään sietämätöntä, ja kosketusarkuus viittaisi kai johonkin lihasjuttuihin..
 
Onko kellään muulla ollut kutinaa, kirvelyä ja kosketusarkuutta kohdun yläosassa, keskellä / vähän oikealla rintalastan alla? Nyt muutaman päivän ajan ilmaantunut lähinnä ärsyttävä, kirvelevä kipu pienelle alueelle tuohon ylävatsalle. Samalla kutisee ja välillä kuin ihoa pistelisi. Omituista. Tiedän, että voi johtua vaan vatsan venymisestä, mutta aiemmin ei ole tällaista ollut. Ja mietityttää, kun tuossa kohtaahan on maksa /sappikivet, että liittyykö niihin. Toisaalta kutina ei ole mitenkään sietämätöntä, ja kosketusarkuus viittaisi kai johonkin lihasjuttuihin..

Mulla on juurikin tollasta ihon kirvelyä. ylävatsalla ihan keskellä pienellä alueella...
 
Oho, näyttipä puhelimella kirjoitetut viestit tulevan isolla fontilla, pahoittelut.

miu84 Minulla kun sappikiviä epäiltiin niin kipu oli infernaalista (nyt ei ole kipuillut niin ei jatkettu tutkimuksia). Tosin kuulemma erittäin paha närästys voi myös aiheuttaa kipuilua, joten ensiapuun kannattaa kokeilla minun mielestä Rennietä (tosin minulla se ei auttanut yhtään).
 
Takaisin
Top