Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki on sellasta kirvelyä/järjetöntä kutinaa välillä, öljyä ja rasvaa laitan mut ei aina auta. Mut kylmä vois tepsii :) tekee kipeetä mut ainaki hetkeks helpottaa.

Pitääkin kokeilla, kun tänään on taas sellainen päivä ettei tunnu kirvely yhtään helpottuvan.

Höh :/ auttaiskohan joku rasvanen voide, tummeli tai helosan? En oo ite kokeillu mut niitä suositellaan ainaki elukoitten nänneille :P

Mä laitoin bepanthenia ku nännit kutisi ja se ainaki autto :)

Olen tässä oppinut tämän ja eilisen päivän aikana mm. seuraavaa: raskaana ollessa älä hypi ojien yli ja että viimeistään nyt kannattaa lopettaa pyöräily. Eilen päätiin vähän oikaista ja hypätä pienen ojan yli, aika "kiva" vihlaus tuli alavatsaan oikealle puolelle ihan kuin joku olis venähtänyt (kohdunkannake?). Sit tänään pyöräilin isännän kanssa, kun teki mieli päästä vohvelikahville tähän meidän kylälle, niin eikös se sitten taas lisännyt vuotoa. Mähän oon vuotanu tässä jo 10 viikkoa enemmän ja vähemmän, mutta nyt viime päiviin verrattuna taas tuli pikkuisen enemmän vuotoa kuin on ollut. Päätin, että nyt loppui pyöräilyt mun osalta tältä vuodelta! En halua enää yhtään lisää vuotoja kun niitä nyt tuppaa joka tapauksessa vähän vielä olemaan.

Oikeesti, väsyttääkö ketään muuta näin paljon? Oon illalla nukahtanut 19.15 ja heräsin herätyskelloon aamulla 6.45, lähetin lapset kouluun ja kerhoon, nukahdin sohvalle 8.05 ja heräsin äsken kun puhelin soi. Tää on ihan järkyttävää! Syön monipuolisesti, harrastan liikuntaa eikä veriarvoissa tai verenpaineissa vikaa. Eli on siis ihan hormonaalista ilmeisestikin.

Viimeks mainitsin asiasta (viikko sitten) ja oli vaan sitä mieltä et kroppa vaatii hiljentää reenaamista jne ja siks tarviin unta enemmän

Höh. :/ itsellä tuntuu että on loputtoman paljon virtaa menee yötkin valvoessa vaan :/ kai jos tuo ei lopu niin kannattaa soitella ja kysyä voisiko johtua jostain muusta.

Muakin väsyttää ihan liikaa!
Tarkistettiinko miuksu sulta hemoglobiini?

Jep, hemoglobiini ihan ok, toki hieman laskenut alusta mutta silti vielä erittäin hyvä

Mun veljenvaimolle puhkes kilpirauhasen vajaatoiminta raskauden aikana, sen äitillä oli käyny kans niin.

Täällä kans hervoton väsy. Yöt nukkuu vaa pätkittäin ja aamulla väsyttää ihan hulluna. Illalla tietenkään ei uni tuu oikee enne kymmentä ja kello soittaa pual kuus (maanantaisi viideltä). Saas nähr kui kaua jaksaa töissä olla naatti.

Muokattu viimeksi:
Täälläkin yksi väsynyt. Nukun kuitenkin öisin 8-9h, enkä edes heräile välillä. Töissä haukottelen koko päivän ja kahdeksalta tekee mieli jo nukkumaan. Väkisin sinnittelen vähintään puoli kymppiin ennen kuin annan itseni siirtyä sänkyyn.

mää nukun öisin vähintään 8h. useimmiten n. 10h. Silti väsyttää. Ennen raskautta nukuin n. 5-6h. yössä... (paitsi viikonloppuisin sit vähän enemmän)

päiväunia en yleensä nuku.

Ihana närästys tuli takas, kerkes olla pois reilu kuukauden, eikä mikään jelppaa :/

Ihana kuulla etten oo ainoa joka kärsii väsymyksestä, ehkä siis sittenkin ihan vain hormonaalista. En vaan muista aikaisemmista raskauksista näin kovaa väsymystä. Tosin toista odottaessa esikoisen ollessa tarhassa ja mun ollessa saikulla en muuta tehnytkään kuin nukuin

Väsymys vaivaa täälläkin, 8 h yöunet ei riitä mihinkään. Illalla meen usein nukkuaan samaan aikaan meidän 1 v:n kanssa kun työpäivinä aamuherätys on puoli kuuden maissa.
Närästykseen oon ottanut omepratsolia jos rennie ei tehoa. Sitä viime raskaudessa apteekista suositeltiin. Alkuraskaudessa rennien maku sai oksentamaan niin nyt oon käyttänyt vaan omeprtasolia tarpeen mukaan.

Takaisin