Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Riippuu saunojasta. Meillä palellaan ja halutaan vaatetta päälle, jos on alle 60 astetta. Vasta 70-80-astetta on se mukava lämpötila, jossa voisi saunoa viisikin tuntia putkeen, ja tämä on kokeiltukin moneen otteeseen. 90 asteessa kypsyy jo puolessa tunnissa, ja sadassa viitsii vain käväistä.

Oli muuten ihan "hirveitä" saunoja Budapestissä kun käytiin kylpylässä, kun siellä niissä saunoissa lämpötilat oli 35-50 astetta. Todettiin suomalaisina saunojina, et ei nää mitää saunoja oo ku kylmä tulee! :D Oli siellä sit myös "suomalainen sauna" jossa kuumaa oli ainoastaan lauteet ja lattia. :D Sielläkin oli ehkä säkällä 60 astetta. :D

Puusauna meilläki. Eikä siel kylmä oo ku heittää löylyy. Hiki valuu minkä kerkee. :) Puol litra vettä menee kurkusta alas helposti siin saunoes. Suosittelen kokeileen. Tai sit se on vaa toi mee sauna. :D Moni on ollu just sitä mieltä ettei noin kylmää saunaa voi mennä ja viide minsa jälkee ne pyörittelee siel silmiis ja huokailee et mitkä löylyt. :)

Nii ja riippuu tietty mimmosista löylyistä pitää. Toiset tykkää että on kuivaa ja löylyy heittäes suorastaa polttaa. Mä tykkään, et kosteus on vähintään sen 70%. Ja löylyy heittäes päälle laskeutuu lämmin ja kostee peitto ja hiki valuu kunnolla.

Kosteus on aina kivaa, paitsi jos sauna on liian kylmä. Lähi-uimahallissani on höyrysauna, jossa ei edes eteensä näe, mutta se on aina niin kylmä, ettei siellä voi kauaa olla ennen kuin alkaa paleltaa.

Mulla myös tuota huimausta, neuvolassa verenpaineet normaalit, mutta kotona mitattaessa mittari näyttää erroria kun on niin matalalla. Muille kyllä näyttää normaalisti, että vika ei oo mittarissa. Sitten kun useamman kerran mittaa, niin tulos on luokkaa 50-59/87-100... Iltaisin varsinkin laskee verenpaineet alas. Saunominen huippaa mullakin verenpaineen takia.

No joo noi uimahallin saunat on ihan oma luku sinänsä. :D Täälläki o höyrysauna välillä nii kuuma ettei siel voi olla ja välillä tosiaa iha kylmä. Mut sielä se höyry muodostuuki muualta ku kuumalta kiukaalta eikä näin ollen lämmitä.

Hmm.. voikohan raskausmyrkytys tulla ennen rv 20? Töis stixasin pissan ko aattelin et on vti, ja proteiinit näytti yhtä plussaa. Verenpainetta en ny täl viikol oo ottanukka. Ehkä taas joutuu vaivaamaan huomena terkkaria kysymyksillä :)

Voihan se tulla ennen rv 20, mutta se on kai kyllä tosi harvinaista. Proteiinit voi olla vähän koholla muistakin syistä (esim. tulehduksen takia) eli jos verenpaineet on ok eikä oo muita oireita, niin luultavasti kaikki sen osalta kunnossa :)

Mutta jos huolestuttaa, niin varmasti pääset neuvolaan ja sitä kautta tarpeen vaatiessa labraan...

Ei sais mennä googlettaan mitään ko alkaa mielikuvitus laukkaan :) lainasin töistä rr mittarin ni ehkä se vähä rauhottaa :)

Mulla näytti eilen ku ennen lääkärineuvolaa tein sen liuskahomman ja seki näytti sillo +1 , lääkäri kyseli et onks tulehdus oireita mut ei mul oo, ens viikolla mulla jo aika hoitajalle neuvolaa ja ennen sitä pitää myös tehä se liuskahomma ja jos sillonki näyttää viel plussaa ni pitää käydä antaa kunnon näyte labraan :)

Hyvin ymmärsi :) Mulla tosiaan oli vaan proteiinit 1+, nitriitit ja leukkarit negatiiviset. En tiijä sit mistä johtuu. Alavatta on kipuillu lähes päivittäin mut veikkaan kasvukivuiks tms. Lääkärinla vasta 1.9 :/

Mulla oli ery 1+ ma neuvolassa, eilen kävin lääkärineuvolassa ja stixasin samalla niin nyt oli ery jo 3+. Lääkäri kyseli onko vuotoja tai kipuja tai tulehdusoireita. Mitään näistä ei ole joten plv viety tänään labraan, viljelyssä sen sitten näkee onko sitä verta oikeesti miten paljon siellä virtsassa. Eipä se ainakaan näkyvästi virtsassa ole kun ihan keltasta on ulos tullessa :)
Muoks. Prot ja glu normaalit.

Mäki töis aina sillon tällön stixaan ettei vaa tuu vti :) pari kertaa ollu ja aina tullu tullu sem jälistä hiiva :/ neuvolaan soitin kivuista, veikkas kasvukivuiks ja voi kestää viikolle 16-18 (nyt 14 menossa). Käski silitellä mahaa ja rentoutua, tahtia varmaan pitäs vähä kans hirastaa.

Oikeesti - nää mun tissit koituu mun kuolemaksi vielä! On yhä sairaan kipeet enkä voi kunnolla edes nukkua :( 16+1

Mulla kans tissit kipeenä. Yöllä kun herää pissahätään ja nousee ylös, niin pitää pitää tisseistä kiinni kun niin sattuu. Tai jos on nukkunu selällään ja kääntyy kyljelleen niin jestas ku sattuu. Kerran olin tosi kylmässä kaupassa pitemmän aikaa ja sen jälkeen nänneihin sattui ihan älyttömästi, oikein pakotti ja särki.

mulla kans tissit hieman arat, mutta kyllä kun meijän koira hyppäs mun päälle ja sen kynnet raapas mua nänniin niin näin tähtiä hetken aikaa.. ei mul mittää liivejäkään näin kuumalla ollu.. *-* ouhh..

Takaisin