Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja nyt kai voi todeta, että unettomuus täälläkin. Toinen yö peräkkäin, että herään aamuyöllä ja loppuyö menee pyöriessä ja mietiskellessä. En kyllä ole varma liittyykö tämä raskauteen vaiko vain työstressiä. :confused: Mutta armoton väsy nyt. :(

Täällä pyöritään taas illalla, aamulla uni maistuu todella hyvin. Tänään herätessä vähän etoi, mutta nyt taas olo on ihan hyvä. Sen verran koukussa oon kahteen kuppiin kahvia aamulla, että vaikka etoi ne niin ne kittasin alas. Ja näköjään toimi. Vähän huolettaa kans oireiden vähyys. En edes tajuaisi olevani raskaana ellei rinnat olisi niin arat. Mutta muistelen että edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi n. 6+2 aikoihin ja nyt tosiaan menossa 5+3. Ja se raskaus oli tm, joten nyt kun on vähän erilaiset oireet niin ehkä se on hyvä merkki. Hassua, kun kuka nyt odottaa sitä että oksettaisi, mutta sitten taas epäilyttää kun ei okseta :P

Voisin lisätä vielä oireisiin, että vannon muuttuvani rumemmaksi päivä päivältä. Hiukset rasvaset, naama kuiva, pää pallo ja maha turvoksissa. Kun vielä hiustenvärjäystä ei suositella niin parin viikon päästä alkaa olla jo tyylikäs juurikasvu. Missä vaiheessa se raskaushehku alkaa.....:/

Itsellä kans oireet vähentyneet. Hajut saa yökkäilemään mutta oksentamaan ei ole enään joutunut. Esikko on ollut kipeä melkein koko viikon joten aamut on ollut hieman rauhallisempia kun ei tarvitse viedä poikaa perhepäivähoitoon ja itse mennä kouluun.. On se kyllä ihmeellistä miten sitä kokoajan murehtii eikä mielenrauhaa saa millään :(

Alkuillat alkaa olla ihan mahdottomia. Eilen pääsi hiukka kuitenki päikkäröimään ku esikko muutaman erittäin vähäunisen päivän jälkee suostui nukkumaan jo kahdet noin puoltoista tuntiset unet. Siinä vaan ku itte heräs niin olo mitä hirvein. Pääsin jo kunnolla yökkimään, mutta mitään kun ei tule niin ei oikeen helpota. Sit muutaman tunnin juili alamahaa niin raivostuttavasti et mikään ei oikeen ollu hyvä. Onneksi mies kerkis kotiin ja hyppyytti ja kävelytti tota nujuNiiloa :D Liekö sitä kyykkii ja kumartelee päivän ajan siihen malliin et illalla kaikki ihanat turvotukset painaa oikein kunnolla.
Pääkin tuntuu han tyhjältä. Mies naureskelikin et kävin illan melko hitaalla ja mikä oikee onnistunu ... Ja tää tukan rasvottuminen ja ihanat kipeät, mutta näkymttömät finnit.
Aamu alkoi jälleen kohtalaisesti ja pari kuppia kahvia maistui erinomaiselta. Mut nyt kun pari tuntia ehtiny pystyssä olla niin johan ällötys löytä tien tännekkin. Niin sitä vaan kaipaa sitä esikon ajan lähes oireetonta raskautta. onneksi ei tarvi töissä olla

Täällä on tänään vähän pelko hiipinyt puseroon. Kaikki oireet on kadonnut. Ei pahoinvointia, sain nukuttua hyvin, väsymystä ei ole ja vilukaan ei eilen illalla iskenyt. Lisäksi nyt on ihan pientä särkyä alaselässä, samaan tapaan kun viime keskenmenon aikoihin oli. Yritin tässä tsempata itseäni, että ehkä pahoinvointi ei ole iskenyt, koska en aamusti ottanut vitamiineja, mutta tuo särky vie nyt hieman uskoa :sad001 Tiistaina on lääkäri, että jos siellä sitten viimeistään saisi selvyyden.

Täälläkin iloittiin liian aikaisin. Takki päällä jo lähdössä töihin kun rupes yökkimään. Matkalla kuvotti ja mietin jo että joko tässä töissä pitää juosta ensimmäisenä vessaan ja paljastaa kaikille raskaus. Mutta lasillisen appelsiinimehua jälkeen vähän helpotti. Tosiaan mulla on paljon ennen raskautta ollu aina toisinaan aamuisin huonoa oloa ja yökkimistä, yleensä johtuu siitä kun juo kahvin tyhjään mahaan liian aikaisin aamulla. Mutta tänään kyllä rupes etomaan puuro ja sitä yökin :/ Mutta ihan 100% en olisi siitä onko tämä raskauteen liittyvää...

Yöllä sai pahalta ololta nukuttuaki, aamulla heti puuron syöntiin niin olokin parani. Vähän kyllä tuntuu pahaa oloa, mut pakko pärjätä :)

Voi ei jon_na, toivottavasti nyt olis vaan hetkellistä tuo oireettomuus! Tsemppiä!

Mulla on menkkamaisia kipuja ja nipistelyjä aina silloin tällöin. Lisäksi eilen veti suonta nivusesta, kun ajelin töistä kotiin. Kamala nälkä olevinaan koko ajan ja jos joutuu enemmän yskimään, niin tulee yökkäys.. Ja kaikista inhottavimpana, hirveät ilmavaivat...... :dead:

Tsemppiä jon_na!! Toivottavasti ei enteile mitään. Mua ainakin lohduttaa se ajatus että vaikka viimeksi oli kaikki oireet, tulos oli silti tm. Eli vaikka nyt lentäisi oksennus kaaressa niin en pystyisi ajattelemaan että kaikki on hyvin ennen kuin se ultrassa todetaan. Vuodon alkaminen pelottaa eniten, koska silloin varmasti ajattelisin että peli on menetetty :/

Mullakin on oikeassa nivusessa ollut kipua. Se voi tosin johtua ihan jumpastakin..

Tsempit jon_na:lle! Toivotaan, että pelot osoittautuu aiheettomaksi. Mutta voin niin myötäelää tuota keskenmenon pelkoa :( Ja tiedän kokemuksista, että vaikka oireet pysyisi täysin ennallaan, voi alkio olla silti menehtynyt. Näin ainakin minulla.. Ja oireet jatkui vielä viikkoja tyhjennyksen jälkeenkin, kun ei se hormoni niin nopeaan poistu elimistöstä.. Huoh menispä aika nyt eteenpäin vauhdilla!!

Täällä aamu sujunut suht kivuttomasti! Heti herätessä heitin suolakeksin suuhun ja melkein puoliunessa sitä sitte imeskelin B) Uskaltauduin nousemaan ylös ja hakemaan mehua ja puoli tuntia ihmeteltyäni totesin että nythän on ihan hyvä olo eikä yökötä yhtään! Pää oli perhanan kipeä, joten uskalsin keittää kahvitkin ja häipyihän se kipukin heti kupillisen jälkeen (kaks päivää oon ollut ilman).

Tosiaan kun kävin hakemassa saikkua niin hoitaja sanoi, että hänen raskausaikanaan lääkäri oli suositellu laittamaan jonku "leivänmurusen" tmv pienen palan ranteeseen teipillä, jotta se painaisi akupunktiopistettä joka helpottaa huonoa oloa. Googletin asiaa ja löysin pahoinvointirannekkeet (n 20e apteekissa). No, ajattelin että minä en rahojani tuohon tuhlaa kun selvästi kyse on vaan siitä että ranteeseen pitää vain joku viritys saada, niin teippasin sitten eilen aamulla ilmastointiteipin palalla pienet napit ranteisiin :D johtuneeko tuosta, mutta ei tosiaan yököttänyt enää tänäaamuna ollenkaan. Jännityksellä odottelen huomista, kun pitäs mennä töihin..

Siis mulla on 4 kpl niitä kotona kun ostin uudet mut sain siskolta toiset :) on mulla ainakin auttanut :)

Mulla ollut väsymys ja toisinaan hulluja energiapuuskia, rinnat hieman sellaset "paineluarat"...esim mahallaan ei pysty olemaan, janotus, palelu iltaisin ja tänään saapui yökötys aamulla. Oksentamaan ei onneks joutunut. Noista vitamiineista sen verran että esikolta itelläni tuli oksut vitamiinin ja sit myöhemmin myös (viikolla 18) rautatabletista...parempi siis ainakin mun nauttia ne iltapäivän puolella :) joskus aamulla join myös teetä (joka aamuisen kahvin sijaan) joka sai oksentamaan esikon odotusaikana.

Mua alkaa pikkuhiljaa korpeemaan melko kirjaimellisesti tää löysä maha. Monta kertaa päivässä saa käydä vessassa ja se alkaa oikeesti olee aika tuskallista :/ Onks muilla samaa ongelmaa?

Mulla on mielipidekysymys päinvastainen ongelma. :confused: Vaikka miten syön kuitua ja juon reilusti jne, niin tuntuu ummetus olevan jo mun vaivana... :meh:

Takaisin