Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei Minis! Täällä ihan samoilla fiiliksillä. Mulla on taas se, että syöminen ei auta ja välillä se vaan pahentaa oloa, mutta ei tässä voi syömättäkään olla. Just hankalinta on löytää se olotila jossa on vatsa on sopivan täysi. Auttaisiko Rennie tähän röyhtäilyyn jonka mukana noi puklut yleensä tulee? Nyt vedin aamulla ne pari keksiä, kaksi kahvikupillista ja jogurtin ja nyt on ihan ähky olo.

Ja vaikka en tosiaan syö paljoa niin silti oon ihan turvoksissa. Pari päivää menny legginssejä ja mekkoa käyttäen kun ajatus farkuista ahdistaa. Ja tuskin menisivät edes kiinni..

Mulla ei onneks tuu viel ylös mitään. Flunssa pukkaa päälle 3vkon tauon jälkeen. Tosi kivaa. Ainiin, me ollaan varattu hotelli vkolla 9 Himokselta kolmeksi yöks, et päästään laskeen ja hiihtään. Se pitäs tänään viimeistään perua. Pitää miettiä, jos tää olo vaan pahenee. Tosin, jos on tekemistä, niin pahaa oloa ei niin huomaa, kai.

Oon kyl samaa mieltä että tekeminen auttaa. Oon ite viikon vellonu tässä huonossa olossa ja väsymyksessä ja sen takia en oo uskaltanut mitään menojakaan sopia. Mutta eipä se olo helpota sillä että valittaa sohvalla..

Miuk minä olen nyt parina päivänä huomannut supistuksia, muuta eivät voi olla. Esikosta alkoi rv18, ja kohtu olikin loppuun asti erittäin supistusherkkä. Oliko sulla muissa raskauksissa harjoitussuppareita usein? Eipä olis uskonu et näin aikasin voi tulla, mutta tuleepa vaan.

Välillä tekeminen auttaa pahaan oloon, välillä ei mikään. Tuntuu et aina kun on keksivinään jonkun mikä auttaa ja puskee tulta päin, niin sit Se ei yhtäkkiä ookkaan Se ratkasu. Lääkäri sanoi et tyypillistä raskauspahoinvoinnille, et kannattaa vaihdella ja kokeilla mikä milloinkin auttaa. Välillä sairasloma ja välillä ei.

Esimerkiksi nyt salilla sain tehtyä hyvän treenin, mut kun aloin venyttelemään, alkoi etoa samantien. Ärsyttävää.

Hope- joillain on auttanu pahoinvointiin ne sellaset pahoinvointirannekkeet mitä saa apteekista. Ootko niistä kuullu/kokeillu? Mietin sitä reissuakin ajatellen. En oo ite käyttäny mutta tiedän monen saaneen niistä helpotusta.

Hope, mulla neuvolalääkäri määräsi reseptein primperan lääkettä ja mulla on toiminut, kun ottaa ajoissa. Otan vain jos koen etten muuten saa oloa parantumaan. Lääkäri sanoi, että ei kaikille auta. Sitä kuulemma käytetään paljon raskauksien aikaisii pahoinvointeihin, varsinkin niihin joita ei muuten meinata saada aisoihin.

Niin ja se matkapahoinvointilääke Postafen on raskaanakin "turvallisena pidetty", toki varmaan säännöllisempää lääkkeiden ottamista kannattaa välttää ja tuskin mistään voi sanoa että täysin riskitön olisi. Mutta mulle sanottiin viimeksi että sitä voi kokeilla raskauspahoinvointiin, ei tosin auta välttämättä. Mutta matkapahoinvointiin auttaa raskaanakin ja ite käytin muutamaan otteeseen esim kun piti selvitä laivamatkasta.. se on reseptivapaa tuote. Tuntu kyllä väsyttävän sikiötä se lääke, koska oli niinä päivinä tosi paljon rauhallisempi kuin yleensä, kun olin ottanut.

Muokattu viimeksi:
Mä oon primperania käyttänyt joskus krapulaan. Mieheltä opittua :D On auttanut. Nyt lähinnä mietityttää, että kuinka usein joutus ottaan. Ei millään viittis lääkkeitä popsia. Nyt jopa houkuttaa kokeilla, josko miehen jemmasta niitä löytyisi. Kirpula, kuinka monta päivässä voi max ottaa?

Ohjeistus oli että 1-3 vuorokaudessa. Olen tähän asti pärjännyt yhdellä....mutta edellisissä raskauksissa niitä meni joskus se 3 vuorokaudessa, mutta auttoivat...

Plääh, muuten olis ihan hyvä olo mutta flunssa... ja ruoka ei maistu ja väsyttää. Mutta ei tiedä onko niiden syy tää flunssa vai raskaus :D

Mulla taas etomispäivä. Tänään ei nouse ylös, mutta etoo senkin edestä.

Oon miettiny sitä pahoinvointiranneketta mutta jotenkin pidän sitä huuhaana. Tai ei oikein löydy uskoa että sellanen vois auttaa vaikka oon kyllä kuullu et joillakin se toimii. Pitää harkita asiaa jos ei ala helpottamaan :) tänään ollu toistaiseksi ihan hyvä päivä ja ulkoilemassakin on jaksanu käydä. Ihana auringonpaiste <3

Samaa mieltä Hopen kanssa rannekkeista. Varmaan auttaa, kun uskoo niihin :) No ei vaan, ehkä niistä on oikeesti joillekin apua.

Mä hankin ja kokeilin - ei huomattavaa apua :/ joillakin ne toimii, mutta ei kaikilla..

Anell, ekassa raskaudessa alkoivat varmaan puolivälin tienoilla. Pariin kertaan kävin joskus 30+ viikoilla lääkärin tutkittavana, kun töissä harkkasuppareita tuli tiuhaan. Eivät onneks tehneet kohdunsuulle mitään. Ja ekat kipeet supistukset tuli vasta sitten, kun synnytys käynnistyi. Keskenmenneessä muistan täällä foorumilla ihmetelleeni näihin samoihin aikoihin, että voiko harkkasupistuksi tulla näin aikaisin..

Primperanit löyty ja otin yhen. Mies oli sitä mieltä, ettei olis saanu ottaa. Katotaan auttaako.

Miuk,mä kävin kans lääkärillä pari ylimäärästä kertaa mut ei ne supparit kohdunsuulle mitään tehny. 34 viikolla oli jo pehmentyny ja lyhentyny mut normaalia kuulemma jo tuossa vaiheessa.

23 viikolla muistan,kun alko yhtäkkiä supisteleen Yks päivä,töissä,tosi usein ja alapäässä,oli kova paineen tunne. Mentiin tuolloin yksityiselle joka epäili,emätintulehdusta ja kirjotti sairaslomaa ja täyslepoo. Tuolloin Kyl pelätyin kovasti ja seuraavat viikot oli aika pelkäämistä, että mitäs jos syntyykin. ET sit vasta oikeestaan loppuraskaudesta uskalsi nauttia hetken, kun tiesi että vauva saa jo syntyä. Ja varsinkin nyt kun on jo yksi lapsi kenen kanssa,pitää,jaksaa, niin toivois vähemmän supisteluja tällä kertaa.

,

Takaisin