Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ens viikolla alkais jo rv11, joten onhan se uskottava, et helpottais, kun pääsee 1/3 ohitse. Ja kyllähän kaiken kestää, kun tietää,et sille on hyvä syy :)

Kiitos tsempeistä kaikille!

Maggie tsemppiä! Kuulostaa todella kivuliaalle ja ikävälle :/ toivottavasti helpottaisi pian!

Voi ei Maggie :/ Pistää vähän perspektiiviin omia oloja.. Toivotaan tosiaan, että viimeistään tokan kolmanneksen alkaminen saisi mokomat kivut loppumaan!

Tänne palasi pahat olot. Esikko vaatii valtavasti huomiota ja itkee vieressä kun yritän levätä sohvalla. No yhteisparkumiseksihan se taas meni. Onneksi aika kulkee kuitenkin vääjäämättä eteenpäin.

Voi Maggie, kuulostaa ihan kamalalta! Mä oon kuullut, että joillain migreeni pahenee raskausaikana ja joillain taas helpottaa. Toivotaan, että viimeistään ekan kolmanneksen jälkeen alkaa helpottaa!

Musta tuntuu taas, että mua supistaa. Kivuttomasti, mutta tulee alavatsaan tukala olo ja hengästyttää. Muistan ekassa raskaudessa samanlaisia oloja harjoitussupistuksista,mutta niitä tuli vasta myöhemmin. Onks muilla jo synnyttäneillä vastaavaa?

Voi maggie, kuulostaa aivan kamalalta... Hyvä, että olet saanut hoitoa. Mä luulen, että viime raskauden aikana ja joskus muulloinkin juuri tuo panadolin popsiminen vaan pahensi migreeniä ja pitkitti sitä. Sillon muistelen, että yhden kolmen päivän migreenin lopetin panacodilla ja yksi olisi hoidettu litalginilla päivystyksessä. Mutta myöhemmin, kun olen tuosta litalginin käytöstä kysynyt, niin en ole saanut kunnon vastausta.
Mullakin on joku migreenilääke, mutta en ole koskaan sitä ottanut kun olen aina selvinnyt buranalla, niin en tiedä sitten siitäkään. Luotan nyt teratologiseen palveluun tuosta, etä buranaa uskaltaa ottaa kohtauksen poistamiseen, kunhan ei jatkuvasti syö. Toivotaan ettei vauvalleni ole ollut kahdesta kerrasta haittaa :(
Mutta toivottavasti ei nyt ihan joka viikko tarvitsisi kärsiä. Pitäis päästä pahoinvoinnista eroon ja liikkumaan normaalisti, ni helpottais varmaan.

Mulla välillä, luulisin että ekallaki kerrsöla alkoi oikeastaan heti tokan kolmanneksen alussa mutta en tunnistanu mistä kyse. Nyt tulee ajoittain ihan samanlaisia lähinnä rasituksen perään vaikka vasta 8+6, varmaan noin viikon tuntunu.

Ai niin maggie sympatiat sulle, kamala tilanne tosiaan :(

Mulla myös migreeni joka ekassa raskaudessa vaivasi alussa, lievempää kohtausta podin viikon putkeen muutamaan otteeseen mutta kovempaan otin lääkettä. Sain ohjeeksi että Panadolin lisänä voi ottaa kerta-annoksen Buranaa ja lisäksi otin vielä pahoinvointiin Postafenin. Triptaani vaihdettiin johonkin toisen merkkiseen.. Mutta semmoseen tappokohtaukseen otin siis kunnon koktailin kerran, vaikka hirvitti kyllä.. onneksi ihan terve lapsi synty ettei ainakaan sillä kertaa mitään käyny. Nyt ei onneksi oo vakava migreeni vaivannu, siinähän luulee kuolevansa :dead:

Mullakin on migreeniä, onneksi viime raskaudessa ainakin aika harvoin. Silloin neuvolassa luvattiin myös ottaa buranaa, ja sanottiin että parempi ottaa sitä ja "tappaa" kohtaus, kuin popsia koko ajan parasetamolia, joka mulla ainakin aina vain siirsi muutamaksi tunniksi, siis niin, että kohtaus iski uudelleen parin tunnin päästä. Ainoastaan vikan kolmanneksen aikana ei ibuprofeiinia kai suositeltais ollenkaan käytettäväksi. Mulle on määrätty reseptillä Pronaxenia migreeniin ja se kyllä auttaakin siihen, mutta sitä ei suositella raskauden aikana käytettäväksi.

Tsemppiä teille kaikille migreenin kanssa painiville! Toivottavasti helpottaisi kohtaukset. Niin kurjaa, kun ei tosiaan pysty lääkkeitä ottamaan ja sitten melkeinpä pystyy vain kärsimään :(

Päänsäryt on niin syvältä... Esikon kohdalla yhden viikon kärsin ja kärsin. Lekuri määräs Panacodia, jota en kuitenkaa halunnu käyttää. Se ei kuitenkaa ihan miedoin ole. Lopulta sain päänsäryn kuriin 800mg buranalla. Onneksi jäi tuohon. Särky ajoittui siihen toiseen kolmannekseen. Toivotaan ettei tälle kertaa iske. Tsempit vuan kaikille pääkipuje, migreenien ym. muiden kanssa. Viimestää niiden pitäs helpottaa syyskuulla :D

Jaksamisia migreenistä kärsiville! Pitää kiittää onneaan ettei sellaista vielä ole iskenyt. Pahoinvoinnin kanssa oli eilen aika epäonninen päivä. Söin pieniä määriä pitkin päivää ja silti aika paljon etoi. Illalla puolikas patonki tuntui siltä ettei se sula mitenkään ja koko ajan oli tosi huono olo. Lopulta oli pakko käydä oksentamassa se ulos niin että olo helpottui :hungover: Kokeilin tänään sitä että vedän pari keksiä ennen kuin nousen ja toistaiseksi ihan hyvä olo. Eilisen perusteella rupesi vaan oikeasti vähän huolestuttamaan, että jos tää tästä pahenee niin miten reissusta selviää. En tässä vaiheessa halua enkä varmaan edes voisi sitä perua, mutta tollaisella kaupunkilomalla ei hotellissa makaaminen oikein innosta. Joten tässä etukäteen kyselen, olisiko kenelläkään kokemuksia pahoinvointilääkkeistä? Mielellään en mihinkään pilleireihin koskisi, mutta jos sillä voin pelastaa reissun niin sitten on vaan pakko. Tämä koko ajan pieniä annoksia syöminen tuntuu toisinaan todella haastavalta. Eilen selvästi puolikas patonki oli liikaa. Jenkeissä ne annoskoot kun eivät ole pienimmästä päästä....

Huh, jaksamisia migreenien kanssa! En voi kun sympata, toistaseks moiselta vaivalta vältytty täällä... Voin vaan kuvitella miten olo on kamala ihan sanan varsinaisessa merkityksessään :(

Hope, saisitkohan jotain pahoinvointipillereitä mukaan varuilta, on kurjaa jos reissu on pilalla huonon olon vuoksi.. :/ Joko teillä on lähtö lähellä?

Mulla kokeiltiin myös seuraavanlaista coctailia:panadol 1 g+ibuprofeiini 800g+diapam 5mg. Ei mitään apua. Kokeilin yhteen tosi kivuliaaseen ja pitkään kohtaukseen sitten myös imigranin 20mg nenäsumutetta, mutta ilm.kohtaus oli jo niin kroonistunut, ettei siitäkään ollut enää katkaisemaan kohtausta. Itse oon kärsiny todella aktiivisesta migreenistä( jopa 18kohtausta kk:ssa) jo vuosia ja en oikein usko, että myöskään kohtaukset tulevat loppumaan synnytyksenkään jälkeen. Ja sehän tässä tavallaan myös pelottaa, et miten pärjää vauvan kanssa, migreenissä, kun ei meinaa pärjätä nytkään..(imettäessä kun ei voi myöskään täsmälääkkeitä käyttää) ja kun mulla ei juurikaan tukiverkkoa täällä pääkaupunkiseudulla ole ja mies on suuren osan projektissa Ranskassa kiinni..

No, mutta jos jotain positiivista oireista, niin en oo oksentanu tänään, enkä eilen :)

Sannis: Just meinasin et puhuisin ens viikolla neuvolassa jos saisi varuiksi mukaan. Väsymys on kyl toinen joka varmasti myös tulee vähän vaivaamaan reissussa, mutta jos tota pahoinvointia sais edes hieman helpotettua. Tosin mullahan on enemmän se etten holtittomasti oksenna vaan etoo niin pirusti että päässä ihan pyörii. Vielä on onneksi kaks viikkoa matkaan, mutta oon silloin viikolla 9+ ja jossain just luki et silloin olisi pahoinvointi pahimmillaan. Toivottavasti on yksilöllistä! :)

Hope-, kaikki on yksilöllistä ja toivotaan että sinulla olot helpottaa ennen reissua. Mutta kannattaa jutella neuvolassa asiasta. Eikö täällä foorumillakin joku jossain vaiheessa jo puhunut jostain pahoinvointi lääkkeestä? :>

Kannattaa kyllä varuilta kysyä neuvolasta, tietysti parempi jos jäisivät sit kuitenkin käyttämättä ja olot menisi ennen sitä jo ohi... Noihin viikkoihin en paljon tuijottelisi, mulla 9+5 eikä pahoinvoinnista tietoakaan, oon kans kuullu että nyt pitäis olla se viikko kun olevinaan pahenee olot, ja sit alkais olla voitonpuolella... Mut ei mulla oo vielä edes alkanu o_O Eli ihan hyvin voi sullakin olot tasoittua ennen lähtöä, ja sitä toivotaan! :)

Muistelen kanssa että täällä on ollut puhetta, mutta en vaan muista että missä ja milloin :) Mutta onneksi tosiaan on vielä aikaa ja nää pahoinvointivapaat hetket on jo itessään aivan ihania. Jostain luin että jos on altis matkapahoinvoinnille niin yleensä on myös raskaudessa pahoinvointia. Ite voin huonosti laivoilla jos ne keikkuu edes vähän ja autoissa/busseissa en pysty lukemaan mitään tai muuten alan voimaan pahoin. Niin eipä ihme että tätä raskauspahoinvointiakin on :P

Hope, täällä sama tilanne. Alkaa jo itkettää tää jatkuva etova olo. Oksentanut en oo, mut en herkästi pystykään. Eilen olin kaks kertaa salilla, kun siellä tekeminen helpottaa, mutta kyllä oli illalla niin paha olo jalkatreeniä tehdessä, että huh huh. Nyt on taas paha olo, vaikka just aamupala syöty. Josko salilla taas helpottaisi. Sit taitaa ollakin loppupäivä kotona kärvistellessä pahan olon kourissa. Kaikista eniten ärsyttää, et syöminen auttaa ja lihon jo tässä vaiheessa muodottomaksi.

Takaisin