Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas unet ihan yhtäjaksoisesti läpi yön. Sekin "oire" on kadonnu. Ei nippaile, nappaile, eikä turvota tai pieretäkään enää. Tissitkään ei arista. Ihan normi olo, enkä todellakaan vois kuvitella olevani raskaana. o_O Kaikki muu on niinkun aina, paitsi et menkkoja ei oo näkyny sitten joulukuun o_O

Näettekö te muut ihan kummallisia unia?

Mä näin lapsena tosi mielenkiintoisia unia, ja nyt tuntuu, että unimaailma on muuttunut taas yhtä rikkaaksi kuin silloin. Kaikkia ihan ihme juttuja!

Täällä ainakin nähdään ihan ihme unia.
Todella moniuloitteisia ja täynnä pieniä yksityiskohtia niin että aamulla jää ihan miettimään olikohan se totta vai unta :)

Normaalisti en ole oikein unia nähnyt tai sit en niitä vaan muista aamuisin. Nyt on tullut nähty yllättävän usein unia. luultavasti vaan siksi, että heräilen usein vessaan niin sattuu osumaan juuri unien hetkellä. Who knows...

Sannis ihanaa että jatkuu sama putki :) Saa pidettyä itsestään ihan erilailla huolta heti alusta asti, liikuttua ym. Toki varmasti jotain oireita kaipais, niinku oot puhunu, mut toisaalta. Olet yksi niistä harvoista, jotka säästyy kamaluuksilta :) Kyllä sieltä vielä vaivaa jossain vaiheessa tuloo!

Unista jo toisessa ketjuss kirjotinkin, et harrastin seksiä viime yönä kiihkeesti Robinin kanssa :D sairaitahan nämä on!

No totta tosiaan, jos nyt sais varmistuksen et kaikki on hyvin, niin tästä pitää todellakin nauttia! Ehkä perjantaina saisin infoo neuvolassa, ees niitä sydänääniä jos kuulis. Jos voiskin raskaana olo olla aina näin helppoo, niin meillehän tulee suurperhe! :wink

Mulla ei oo tullu sitä herkistelyä mistä monet täällä on puhunu. Lähinnä kiukuttelua :) tänään oon sitä mieltä että vaikka mitä teen mun tukka on kuin harakanpesä, näytän ihan sumopainijalta ja kun yritän laittaa itteäni siedettävämmän näköiseksi niin puklailen lavuaariin. Kaikki vaatteetkin on hirveitä ja olisipa jo kesä niin vois käyttää mekkoja. Mun puhelinkin on ihan tyhmä ja muuttaa kaikki sanat mitä kirjoitan. :jimlad: Mut onneksi enemmän huvittaa tää oma kiukuttelu.

Mulla kans ollu tosi värikkäät unet vielä päälle parikymppisenä.. vakituinen työelämä+ikä vasta uuvutti niin pahasti ettei enää muista uniaan vaikka jostain jutuista tajuaa että niitä oikeasti vieläkin näkee. Mutta sama juttu raskaana ollessa, nukkuu ehkä kevyemmin ja kun herää sata kertaa yössä veskiin niin muistaa taas unia. Ja ne on ihan kreisejä kaikki.

Mä nukuin viime yön tosi huonosti ja levottomasti. Aktiivisuusranneke nappaa yöheräämiset ja sen mukaan oon ollut 8 kertaa hereillä. Näin ihmeellisiä unia, tarkkaan en muista, mutta raskauteen ne liitty. Uskoisin, että eilinen neuvolakäynti tuli jotenkin uniin.

Onkohan täällä kellään sellaista outoa oiretta kun lämpöarkuutta otsassa? Oli mulla esikoisen raskaudessakin, tosi hassu, en tiiä mihin liittyy. Mutta suihkussa jos on aavistuksen liian lämmintä vettä, tai muuten esim. kasvoja pestessä liian lämmintä vettä tai sitten lämmin höyry, joko uunin luukusta kun nousee kun avaa tai saunassa, niin otsassa tuntuu sellaista paineen tunnetta. Oli yks syy miksi epäilin raskautta tälläkin kertaa, kun lievänä tunsin sellaista jokin aika ennen testin tekoa. Nyt tuntuu vähän vahventuneen. Viimeksi katosi synnytyksen jälkeen, tai ei enää ollut kun ekan kerran saunoin lapsen syntymän jälkeen.

Mulla on tuota lämpöarkuutta otsassa myös. Aikaisemmin kirjoitin, että kolotusta kasvoilla, mutta nyt olen huomannu, että lämpimästähän se aina tulee. Jos pesee kasvoja lämpimällä tai tulee johonkin lämpimään tilaan. Olispa kiva tietää tuolle biologinen selitys :)

Mulla on tuota lämpöarkuutta otsassa myös. Aikaisemmin kirjoitin, että kolotusta kasvoilla, mutta nyt olen huomannu, että lämpimästähän se aina tulee. Jos pesee kasvoja lämpimällä tai tulee johonkin lämpimään tilaan. Olispa kiva tietää tuolle biologinen selitys :)

En jaksanut lukea pitkää ketjua ihan läpi asti niin en ollut varma, joko joku oli tästä sanonut. En tiiä liittyiskö se jotenkin limakalvoihin? Raskaushan paksuntaa kohdun limakalvoja niin oon käsittänyt että samalla voi vaikuttaa muihinkin kehossa ja esim. nenän tukkoisuus jota joillain on raskaudessa saattaa liittyä siihen, ehkä siis tämäkin oire.

Ja nyt muuten taas uusi oire: voi hyvä ihme kun turvottaa! Eilen illalla näytin tyyliin samalta kuin viimeksi 4. kuulla ollessa... huhhuh!

Välii tää tuntuu ihan ku ei ois raskaudesta tietoakaan ja olo hyvä. Kunnes taas etominen alkaa ja muistuttaa. Siltiki ain välii mielessä et Liekö ketää tuolla kasvaakaan vaikka syke todistettavasti on. Jotenki tuntuu et tuskin menee kuitenkaa kuten pitää. Liekö tää sitte sitä tunteilua.

Meil mies itsekki jo nauroi et jos hällä tää olo ois nii kykenis vaan makaan ja valittaa. Kuulema tehoakka hällä ku kykenee vielä kodin ja esikonkin hoitamaan

Pari migreeniä on mullakin jo ollut. Ja muistan, että viime raskaudesta ne kesti monta päivää, kun en uskaltanut lääkitä. Nyt kyllä lääkitsen vaikka buranalla, jos muuta ei ole saatavilla. Teratologisessa palvelussa sanottiin, että saa ottaa. Migreenistä ei tarvii kärsiä.

Alkaa jo tuntua, että mitäpä oireita mulla ei olis ollu jo ja mitä kaikkea vielä on tulossakaan!

Annelliin mies on enemmän oikeessa kun uskookaan. Miehestä ei vaan olis raskaana olemaan ja hoitamaan vielä normi arki siihen päälle! :wink

Ihan samat ajatukset täällä, ei vaan luottoa oo nyt yhtään, että kaikki menis niin kuin pitää. Toisaalta, eipä tipu niin korkeelta ja kovaa, jos menee kesken, kun ajatuksen tasollakaan ei osaa vielä ajatella vauvan oikeesti olevan tuloillaan...

Mulla on muuten normaalisti usein migreeni, mutta just tajusin että ei oo ollut raskausaikana vielä kertaakaan. :)

Voi kun jäis migreenit pois mullakin. Mulla on ollu migreeniä n.1xvkossa raskauden alusta asti ja mullekkin oli sanottu, et sumatriptaania voi käyttää. (Panadolista tms.kun ei apua ole), joten otin alussa sen 50mg sumatriptaania kohtauksiin. Rv7 alkoikin sitten sarjoittaiset kohtaukset ja kolmannen päivän ja kolmannen kohtauksen tultua, en enää uskaltanut tuota kohtauslääkettä ottaa,vaan kärsin loppuviikon kivuista. Rv8 menin tk-lääkärille, joka kertoi, että alkuraskaudessa on ok käyttää sumatriptaania x3 ( itse olin jo triplannut tuon määrän ) ja laittoi mut lähetteellä sairaalan päivystykseen. Kärsin siellä 6 tuntia migreenissä, kunnes päivystävä lääkäri määräsi panadolia 1g+sumatriptaanin 50mg kohtaukseen ja passitti kotiin. Seuraava kohtaus alkoi heti seuraavana yönä. Kärsin sitten vielä loppuviikon sarjoittaisista kohtauksista, kun mulle sanottiin, etten kuitenkaan saisi ottaa muuta kuin panadolia ennen kuin keskustelen neurologin kanssa. Neurologi olikin sitten sitä mieltä, että ainoastaan lääkkeettömät hoidot ovat sallittuja raskauden aikana +panadoli ( jota ei kuitenkaan saisi jatkuvasti käyttää, koska se voi aiheuttaa maksavaurioita ja särkylääkepäänsärkyä.
Eli mulle neurologin viesti oli, et kyllä, migreenikohtaukset on nyt vaan kärsittävä!
Viimeisin kohtaus alkoi keskiviikon ja torstain välisenä yönä ja vieläkin päällä, et pikkuhiljaa meinaa usko loppua..

Voi kamala maggie miltä kuulostaa tuo sinun tilanne!!! Ihan hirveetä. Toivottavasti nyt alkais helpottamaan, olisit sen jo ansainnut! Voimia!

Takaisin