Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tuli tänään niin huono olo että, ehkä verenpaineet laski tai jotain - hikoilutti, huono olo.. huh, sit oksensin pari kertaa, nyt jo parempi. Vauva onneksi tuntuu rymistelevän mahassa..

Vähän samat tunnelmat! Päänsäryssä ja tuskanhiessä makaan, todella huono olo. En tiedä mikä lie. Eilen ei ollut merkkejä raskausmyrkytyksestä niin tuo verenpaine kävi itselläkin mielessä.

Mulle tuli eilen huono olo, kun lounas jäi väliin, ja söin vasta puoli viiden aikaan. Syömisen jälkeen olo kuitenkin parani, vaikka aluksi tuntui siltä, ettei tee yhtään mieli ruokaa.

Aamuisin on yleensä kiljuva nälkä vaikka miten söisi reippaan iltapalan :) Yönälkä ei oo sentään nyt yllättänyt hetkeen :D

Täällä aamuyöstä/aamuisin (viimeistään) kädet puutuu ja sormet saattaa turvita nukkuessa. Varsinkin jos makaan siten että käsi tai kädet on pään yläpuolella. Ikävä vaiva vaikka muutenpa tähän asti on voinut nukkua melkein kuin ennenkin, ilman tyynyvirityksiä tms - mitä nyt vessa käyntejä kerran pari yössä. Nyt siis 37.vkolla. :)

Itse en ole uskaltanut pitää sormuksia enää pariin viikkoon, kiitos turvotuksen :grin Olen miehelle sanonut, että mikäli haluaa nähdä sormessa sormuksen, niin saapi mennä ostamaan uuden isommassa koossa. Vielä ei ole sormuksia näkynyt, joten kaipa se on hänellekin ok, ettei vaimo kulje viimeistä raskauskuukautta vihkosormus sormessa :)

Mullakaan ei oo sormukset olleet sormessa enää pariin viikkoon. Aamulla saisin ne kyllä sormeen vielä laitettua, mutten sit enää illalla pois joten ei kannata.

En ole uskaltanut pariin viikkoon edes kokeilla vihkisormuksen pitämistä, tätä ennen saatoin laittaa aamulla ja ottaa sitten pois kun turpoaminen alkoi...

On!
Lisäksi pari päivää jo ollut ihan mahoton mörökölli olo. Oon joko pahalla tuulella tai vollotan koko ajan o_O

Mulla ei ole ollut pitkään aikaan nännit kipeenä. Kai ne valmistautuu toisilla eri aikaan kun toisilla. Mulla oli siis varmaan tossa puolen välin paikkeilla. Sitten alko myös kuivumaan. Laittelen edelleen satunnaisesti bepanthenia iltaisin niin on pysynyt kimmoisina :D

Ja täällä kans mörököllioloa liikkeellä, muutaman päivän ärsyttänyt kaikki. Purkasin tänään oikeen kunnollisella itkukohtauksella niin nyt on olo vähän kun olis puhdistautunut :D

Hehe, täälläkin on varmaan hormonit viimeaikoina tehnyt tepposiaan kun kaapinsiivous sai aikaan sydäntäriipivän itkukohtauksen, joka kuitenkin kääntyi nopeasti naurukohtaukseksi. Myöhemmin videonpätkä kuumaan autoon jätetystä vauvasta sai kyynelkanavat taas tulvimaan. Tuntu kuin kaikki maailman tuska ja suru ois yhtäkkiä iskenyt hetkellisesti päälle. :D Mies kyllä mukavasti otti lohduttajan hommat haltuun, vaikka taiskin selän takana ihmetellä haavi auki tätä herkkää hetkeä :)

mulla on ihan alkuraskaudesta asti ollut nännit tosi hellänä ja olenkin nyt kauhulla miettinyt miten pystyn näillä imettämään... mulla muutenkin on iho tosi herkkä ja kuiva, sen takia imetys onkin jokaisen kanssa epäonnistunut...

Nännit ei oo erityisen kipeät, mut välillä vihlasee ikävästi. Esimaitoa tihkuvat. Esikoisen kohdalla kyl imetys sattui ihan hirveesti, kivun kanssa osittaisella imetyksekkä jaksoin imettää kaksi kuukautta. Saa nähdä miten kivuliasta nyt on. Mulla on aina ollu tosi herkät nännit.

Muutama viikko sitten mulla tuli nännit kipeiksi ja ovat olleet siitä saakka. Alkuraskaudessa taisi olla koko rinnat kipeinä, tai ehkä nännitkin en muista. Mutta koko keskiraskaus meni ilman mitään tuntemuksia tisseissä.

Mikä tää tajuton närästys on taas? Mä jotenkin luulin että kun tuo muksu alkaa laskeutua niin tää menis pois, mutta ei...kahta kauheempaa ja tulee jopa istuessa. Aikaisemmin siis vain maatessa. Ja oon ihan väsynyt, vaikka mielestäni nukun yöt ihan hyvin...

Mulla on kans ollut väsymystä viimosen viikon. Kai unenlaatu sitten alkanut kärsimään vaikka ihan taju kankaalla luulee olleensa.
Närästystä on myös vaihtelevasti vaikka vaavi todella alhaalla. Mulla tulee ainakin jos oon syönyt jotenkin erityisen paljon (=napostellut koko illan, hups) ja jos on tullut jotain vähänkin mausteisempaa syötyä.

Voi tätä mahan kutinaa! Viimeeksi kun kutitti, tuli arvet ympäri masua. Nyt kutise alavatsa, kun selkeesti poitsu venyttää siihen suuntaan. Saa rasvata vähän väliä, jotta helpottaa.

Mulla närästykseen ovat auttaneet maitotuotteet (piimä ja maito) ja pähkinät. Toukokuussa kurkku tulehtui pahasti kun vatsahapot nousivat kurkkuun. Kokeilin aluksi Rennietä, joka ei auttanut. Siirryin täysin juomaan piimää kun neuvolatäti kertoi sen helpottavan akuuttia kurkkukipua. Lopulta koko närästys lähti pois parissa viikossa. Nyt närästää silloin tällöin hetkellisesti, mutta maito ja pähkinät auttavat. Toivottavasti muidenkin närästys helpottaa. Inhottava vaiva.

Nyt kumartuessa ja joogatessa vatsa päästä ihme ääniä (ihan kuin kuuluisi nesteiden liikkumista mahassa kumartuessa ym muita kummallisia ääniä). Välillä pelottaa, että jääkö vauva väliin kun yritän sukkaa jalkaan laittaa tai joogatessa käsiä painaessa lattiaan. Hankalalta tuntuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Mä oon kans nyt muutamana päivänä huomannu ihme kuplimista ym.nesteiden liikkumista mahassa ja oon ihmetelly tuleeko ne tosiaan ruuansulatuskanavasta vai kohdun seudulta?! En oo aiemmin vastaavaa hoksannu tässä raskauden aikana.

Täälläkin maha pitänyt tosi omituisia konsertteja ja ne äänet tulee tuosta "pinnalta". Aika hassua :grin Luulen, että mahassa on kaikki suolet pakkautuneet aika tiiviiksi paketiksi tällä hetkellä. Ja yks päivä nimenomaan kuului tuota kurahtelua kumarrellessa.

Takaisin