Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla myös selkä vaivat pahentuneet. Minulla on alin välilevy revennyt ja kuiva, ja ärtyy kaikenlaisesta "hääräämisestä". Keittiössä touhuilu on myrkkyä selälle! Nyt tuntuu että selkä kipeytyy todella helposti. Arvelluttaabtosissaa kuinka kipeäksi tässä vielä ehtii tulla kunhan kohtu alkaa olla suurempi jos nyt jo näillä viikoilla vihloo näin!

Väsymyksellä mennään yhä ja uudeksi mukavaksi tavaksi on tullut öisin heräily. Pahimmillaan 6 kertaa yössä havahtunut. Vaikka saankin heti unta niin unen laatu kärsii tosi pahasti.

Sain koneen takaisin huollosta niin pääsee taas kommentoimaan helpommin! :D
Mä oon näköjään alkanu jo opetteleen lyhyille yöunille, ku oon parina aamuna heränny nyt neljän jälkeen enkä oo saanu enää unta! EI pitäis kyllä ressistä johtua, mutta ehkäpä sitä pyörittelee sitte näitä positiivisiaki asioita sen verran että työkiireitten kans yhdistettynä tulos on sama ku kunnon väsymyksessä... Pitääpä koittaa viettää "tyhjentävä viikonloppu" ettei ala käymään ylikierroksilla!

Ensimmäiset 8 viikkoa rinnat oli todella kosketusarat ja väsytti ihan älyttömästi. Ja ihan ensimmäisillä viikoilla hormooni tasapaino järkkyi sen verran, että lantioni nivelsiteet lähtivät paikoiltaan ja sain välilevynpullistuman. Makasin viikon käytännössä liikkumattomana, kunnes lantio saatiin "muovailtua" paikoilleen. Nyttemmin nämäkin oireet menneet jo ohi ja olo normaali. Pahoinvointia ei ole ollut ja kaikki menee alas :)

heips. täällä mennään nyt tasan rv 13.. ja ei hemmetti tätä ärsyttävää verenvuotoa.. joka päivä vuodan joko ihan verta tai sitten ruskeaa vanhaa verta.! ei tule paljon mutta niin että pikkuhousun suojaa joutuu käyttää ja yhdynnän jälkeen vuodan enemmän.!!! huoh.!! eli tätä on jatkunut mulla jo ihan alkuraskaudesta lähtien.!! onko muilla tallasta.?

syyhän mulla siihen vuotamiseen on. mulla oli 3melle vaaville paikka vasussa mutta vain yks vaavi on päässyt kehittymään kera sydämen sykkeen.! nytten kuitenkin 12 viikon ultrassa olivat jo nämä kaksi pussukkaa tulleet pois ja jäljellä olevalla pikkusella kaikki hyvin.! ihmetyttää vain tämä että vieläkin vuodan.?! millon tämä loppuu.. :/ uskaltaako tai kannattaako sitä edes harrastaa seksiä?!

Hemmetti!! onko kellään ummetusta? mulla on ja mua alkaa oikeesti vituttaa suoraan sanoen ku tuntuu että syön ku hevonen ja turvottaa jatkuvasti ja mitään ei koskaan tuu kuitenkaan ulos.. Ja tiedän kyllä että se on normaalia ja vettä juon yötä päivään jatkuvasti ja koitan syödä mahdollisimman terveellisesti.. Kai se on haettava kohta jotain laxoberonia sitte..luumupilttiäkin kokeilin jo mutta ei apua.

Mulla on alaselkä ollut jatkuvasti kipeä nyt reilun vuoden. Magneettikuvissa näkyi välilevyn pullistumaa ja kulumaa. Ei siihen auta kuin aika. Täytyy vaan toivoa, että tämä raskaus ei pahenna kipuilua, koska siinä tapauksessa mä tuskin pystyisin liikkumaan edes. Mutta on kuulemma tapauksia, joissa kivut on raskauden myötä helpottaneet.

Nyt mitä raskauden aikana on tullut lisää, niin ihmeellinen kipeä lihaspiikki vasemmassa pakarassa. Se on tosi outo eikä siihen tunnu mikään venyttely tai treeni auttavan. Yks kaveri vihjas, että se vois olla raskauden ajan iskiasta. Ounou.

ummetuksesta:kokeilkaa luumunektariini-juomaa, siellä jossain  mehuhyllyillä kaupassa. mullei auttanut, mut moni kehunut:) mulla auttaa se kun syö paljon salaattia ym kevyttä:) muton ollut aika pahana!

Täällä alaselän kivut voimistuneet :(
Vasemman jalan nostaminen autoon ja autosta pois koskee aika kovaa.
Rappusetkin tuntuu kamalilta. Ja tänään miehen kanssa kotona leffaa katsoessa tuntui että ei tarvinut kauaa istua kun jalka alkoi puutua!

Mies lupasi laittaa tänään kylmägeeliä, joskos se edes ihan pikkuisen helpottaisi yön ajaksi.
Viime yökin oli tuskaa, kun sai vähän väliä käydä istumaan tai seisomaan ja mikään asento ei tunnu yhtään hyvältä :(

Mulla on maanantaina työterveyslääkäri toisesta asiasta,
josko sille voisi samalla tästä kipuasiasta mainita.

Ja banadolin kiroan alimpaan h*lvettiin! emoticon

Muikkis, tuo puutuminen on vissiin aika tavallista. Mulla ollu nyt molemmissa raskauksissa. Ekassa oli, ja nyt taas. Mulla kans jalat tässä sohvalla ollessa puutuu herkästi, ja yölläkin herään, kun tuntuu, ettei ole toista kättä enää, aivan tunnoton. Mistä lie johtuu puutuminen...

Mulla on nyt alkanut tuleen niitä "repimiskipuja" esim, jos sängystä nousee liian nopeaa, niin AIJAIJ että sattuu tuonne jonnekin alavatsan seudulle. Jostain luin että etukumara asento auttaa.

Mulla kans ollu nuita repimisiä oikeestaan ihan alusta asti... Hakeuduin kyllä ihan automaattisesti sellaseen sikiöasentoon, että mulla ainaki autto. Autoa ajaessa vaan vähä haasteellisempaa ku alkaa aivastuttamaan ja yrittää käpertyä :) Aivastelu on oikeestaan pahin mutta kaikki muuki niinku repiminen nopeat liikkeet, nouseminen, yskiminen niistäminen ja vessassa käytni repii...
En oo varma liittyykö näihin kipuihin mutta varhaisultrassa sanottiin että kun kohtu on taakse päin kallellaan niin saattaa tehä enempi jotain kipuja ku kohtu "oikenee". Että johtusko siitä sitte se et on niin aikasin mulla alkanu...

Mulla on ollut nyt myös joka päivä hirveä päänsärky. Tai vähintäänkin orastava. Alkaa oikeasti nyppiä tällainen, joka päivä pitäis olla vetämässä panadolia, yritän kuitenkin sitä välttää mutta välillä vaan on pakko. 

Moi, Mullakin on ollu vatsan hidas toiminta ja ummetus vieraina mutta saan apua ihan syömällä kuivattuja luumuja. Toimii tosi hyvin aeuraavana päivänä :) Päänsärky on tullu pari kertaa ja nytkin särkee mutta siihenkin on syynsä; yksi on valvominen, toinen on selvästi liian vähäinen veden juominen, kolmas on liikunnan puute ja neljäs kofeiinin puutostila systeemissä :S Kofeiinista pitää vaan tottua pois mutta noista muista jutuista mun pitää vaan jaksaa huolehtia järjestelmällisesti niin ei tule hedareita. Taidan kuitenkin tehdä kauppareissun ja hakea tabuja tähän. Muuten en saa säryltä nukuttua sit vaan tilanne pahenee.

Mulla on oikeesti joskus rv 11 jälkee tää pahoinvointi pahentunut, ekan ekrra oskensin rv 12, nyt tänään rv 14 toisen kerran, yleensä pyrin pidättelee ihan kaikin mahdollisisn keinoin sitä et en oskenna mut kahtee kertaa en oo onnistunut

Noista puutumisista, Mulla edellisessä rakaudessa rv 15 saakka vasen käsi puutu joka yö ja loppu raskautta kohti paheni vaa, sain siihe sellasen lastan jota oli pakko pitää joka yö muuten mua iha alko sattuu siihe kunnol ja s eoli iah jääkylmä ja tunnoton :o myöhemmäs vaiheessa raskautta ehkä n 30 viikol alko puutuu myös oikee käsi :/

Tänään kävellessä huomasin että oikea kankku ja takareisi vihloi/särki/puutui kivasti.. aijai, iskiashermo ilmeisesti hieman jumeksissa.
Ummetuksesta juttelin neuvolassa ja mitään laxoberonia ei kuulemma saa ottaa! Mutta antoi esitteet Movicolista ja Agiocur-rakeista ja jos oikeen pahaksi tulee niin Microlax-peräruiske kertahelpotukseen. Mä oon Agiocuria nyt ottanut 1 tl aamuin illoin ja nyt toimii taas vatsa kunnolla! Ah, ihanaa! Suosittelen.

Mulle taas sanottiin että laxoberonia sais ottaa :o En oo kyllä ottanut vaan ostin apteekista levolaccia missä lukee että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Tiedä sitten mikä on oikeaa tietoa, koska musta tuntuu että kaikissa paikoissa joihinkin asioihin suhtaudutaan eri tavalla ja jotain asiaa ei oteta jossain tosissaan. Mulle no lääkkeet on muutenkin vähän semmonen hätäkeino vaan kun en syö lääkkeitä ellei ole aivan pakko. Esim en syö särkylääkettä jo päätä särkee kun taas toiset ottaa heti kun vähänkin jomottaa.

Ai että. Nyt on ekaa kertaa oikein kunnon pään jomotus päällä. Ihan varmaan pitää jättää jumppakin väliin kun ei oo särkylääkettä käden ulottuvilla. Not nice. Ja sen täytyy johtua hormoneista, koska niska ei ole ollenkaan jumissa eikä päätä mulla muuten särje koskaan. Tilannetta ei tietenkään yhtään paranna hemmetin ärsyttävät yhteistyökumppanit töissä, joiden kanssa olen joutunut vääntämään koko päivän pikkuasioista yhdessä projektissa.

Tähän saakka ei ookaan tarvinnut koskea särkylääkepurkkiin koko alkuraskaudessa, mutta nyt kyllä tuntuu siltä että marssin kotiin töistä apteekin kautta.

Vihdoin ja viimein nuo pääsäryt ovat tasaantuneet, mut nyt on varsinkin aamusin kun herää ihan hirveesene pissahätään ja käy vessassa ja palaa sänkyyn, ni tullut alavatsassa "kouristuksia". En oikee osaa kuvailla sitä paremmin. Niinku joku vaan kouraisi alakautta alavatsasta. ja iltasin taas tulee semmone olo vatsasta, varsinki alavatsassa, mut myös rintalastasta tuntuu, niinku venyis ja menis kasaan ja siitä tulee semmonen.. vähän äklö olo.
Mulle kyl sano yks liikunnanohjaaja, että kun oon ennen raskautta treenannut kovasti vatsalihaksia ni niihin saattaa alkaa nyt sattua kun niiten pitäs alkaa venymään, mut ovat vielä niin hyvässä kunnossa. En kyl tiedä, muilla samoja??

Onko kukaan muu huomannut sellaista "oiretta", että karvankasvu on kiihtynyt? Musta tuntuu että koko ajan saisi olka höyläämässä kainaloita ja kinttuja ja bonarina myös navan alle on alkanut kasvamaan haituvien sijaan KARVAA! Voi apua ja yök...

Takaisin