Oireet rv 13-27

Jemppuli: pääkipu mulla taas erityisesti otsalohkossa, silmien takana. Lisäksi päälaella jomottaa (paraikaa) Pystyn kanssa olemaan töissä, lääkkeen avulla jumputus vaimenee, vaan ei lakkaa :shifty: Kiukuttamaan tämä rupeaa, toivottavasti menis kohta pois tämä oire.

Näyttää ja tuntuu siltä että ruoan laatu on entistäkin tärkeämpää, maha tekee taas kuperkeikkaa kun söi hieman huonosti tänään :shifty:

Viimeiset pari päivää tuntunut häpyluussa painetta ja ihan vähän vihlontaakin. Kohdun ei pitäisi painaa enää samalla tavalla joten hämmennyn :) Viime yönä närästi ensimmäistä kertaa mutta veden juonti onneksi auttoi. Ja mahan möyrinnät tuntuu nykyään korkeammalla kuin aikaisemmn :woot:

Nyt alkaa tuntumaan, että keskiraskaus alkaa saapua, koitan kanssa on jaksanut tehdä aivan kunnon lenkkejä ja jopa leipoa+ koko talo siivottu. Tuntuu että alkuraskaudesta ei jaksanut tehdä mitään ylimääräistä. Meillä on talossa neliöitä hieman vajaa 200 ja pelkkä ajatus siivouksesta sai aikaan päikkärit ;)

Minä olen siirtynyt keskiraskauteen ilman merkittäviä muutoksia, tasainen oireettomuus jatkuu. Pientä päänsärkyä ollut ajoittain viimeisen 2 viikon aikana, minkä luinkin kuuluvan asiaan... hehkua ja virkeyttä odotellessa! [emoji5]️

Minä olen siirtynyt keskiraskauteen ilman merkittäviä muutoksia, tasainen oireettomuus jatkuu.

Sama täällä nannasutu! Oireettomuus on tietenkin upea asia, mutta toisaalta se tekee raskaudesta vähemmän konkreettisen ja ehkä myös hieman huolestuttaa. Minulla oli aluksi vatsa sekaisin muutaman päivän, väsymystä viikoilla 8-10 ja vatsa on ollut kovalla koko ajan (siihen ovat auttaneet kuidun lisääminen ruokavaliossa ja Vi-Siblin lisä). Muuten olen lähes oireeton *koputtaa puuta* ja nyt 15+5.

Raskaushehku saa minun puolestani jättää tulematta, sillä posket ovat punaiset ihan omasta takaa :joyful:

Mä en myöskään hirveesti huomaa eroa alkuraskauteen, edelleen yrjö lentää lähes päivittäin. 14+1

13+5 etovaa oloa ajoittain mutta muutoin hyvä olo, selkeästi parempi kuin ekalla kolmanneksella. Toivotaan että jatkuukin näin pitkän aikaa! En jaksaisi vielä liitoskipuja ja unettomia öitä mitä takuulla tulee kun vauveli kasvaa ja maha sen myötä ja alkaa potkut tuntumaan :hilarious:

Eilen joogailun ja iltapuuron jälkeen alkoi vatsaa kivistää. Oli hetkellistä ja sit meni ohi, ja sit alkoi taas. Tuli seistessä mutta kun menin sänkyyn niin loppuivat. Kipu oli erittäin pientä mutta tunne outo. Mietin olisiko nämä nyt iitä harjoitussupistuksia?

enää ei okseta eikä ällötä..mutta mielialat on melkoista siksakkia. Kuitenkin lähes koko ajan olen pahalla tuulella ja itkuherkkä.. :( Sääliksi käy miestäni !

Oireena lähes oireettomuus! Vessassa pitää yöllä käydä kerran, kaksi, ja nukkumaan menen kyllä jo yhdeksältä, mutta muuten virtaa on niinkuin ennen vanhaan ennen raskautta. [emoji123] Syödä pitää vielä aika tasaisesti ettei tule huono elämä. Maha pullottaa, mutta ihan hyvin menisi vielä turvotuksen puolesta.

Mulla ei mielialat hirveästi vaihtele, mut niinä päivinä kun en tee mitään liikuntaa niin ahdistaa kaikki. Tuntuu että liikunnasta tulevat endorfiinit ovat ihan hirmu tärkeitä minulle. En oikeen saa hyvää fiilistä päivään ilman liikuntaa... Jännää

Tänään 12+2 ja viimeiseen viikkoon ei ole oikeastaan ollut muita oireita kuin edelleen väsymys ja sitten kohtu painaa varmaan jotenkin ikävästi kun koko ajan on sellainen menkkojen alkamis -olo... Jos nämä pahoinvoinnit oli tässä, olen kyl melko helpolla selvinnyt. Vielä kun hieman piristyisi ja jaksaisi käydä salilla ja kunnolla urheilemassa! Olen normaalisti käynyt n. 5 kertaa viikossa salilla ja siihen vielä aerobisia päälle niin tämä liikunnattomuus alkaa käymää niin henkiselle kuin fyysisellekin hyvinvoinnille. Toivon mukaan muillakin paha olo alkaa helpottamaan! Kamalinta on juuri etova olo ja oksentaminen:yuck:

Kärsiikö kukaan muu jatkuvasta nuhasta ja tukkoisuudesta? Itselläni oli lievä flunssa silloin, kun plussasin ja siitä asti olen kärsinyt nuhasta. Kertaalleen on poskiontelot tutkittu, mutta tyhjiltä näyttivät. Ainoat sallitut lääkkeet lääkärin mukaan nenäkannu ja suolavesisuihke, jotka eivät ainakaan omaa oloani ole helpottaneet. Nyt sain sitten luvan kokeilla myös antihistamiiniä. Toivotaan, että se vähän helpottaisi. Nuhan takia aloitin myös aamuoksentelun viikolla 12+, joka johtunee öisin nieleskelemästäni limasta. Nyt siis menossa 13+5.

Nyt on kyllä edelleen tosi oireeton olo, ei ole tuntunut minkäänlaisia liitoskipuja tai nippailuja, vaikka ajattelin että toisessa raskaudessa saattaisi tulla aikaisemmin. Maha on kyllä kasvanut parissa viikossa hurjasti, se vähän ahdistaa kun en haluaisi vielä töissä huomattavan. Ärsyttävä ja nolo vaiva on tullut, ummetus :/ pitäisi varmaan yrittää lisätä kuitua ruokavalioon. Niin, ja nyt on tosi itkuherkkä kausi, en voi lukea surullisia uutisia, kun itkettää heti tai kattoo telkkarii. Nyt siis 14+0.

Nyt tuntuu, että turvotuksen tilalle alkaa ilmestymään "kovempi" masu, eli kohtu pullistuu kaiketi. Muutuvaa ulkonäköä ja painonnousua on joutunut yllättäen sulattelemaan peilin edessä. Niin kovin kun masua oon odottanutkin. Mutta ihanaa siis kun vauvaa kasvaa!
Niin ja hirvee himo kaakaoon ja salmiakkiin :(
Rv 15+2

Ultsari
Mulla ollut alusta asti nenä tukossa, varsinkin öisin. Nyt iski vielä kunnon flunssakin. Korotettu nukkumisasento auttanut, sekä nenäkannu. Kurjaa tuo limasta johtuva oksentelu, toivottavasti helpottaa pian!

Mulla välillä kivistää mahaa. Olin tänään fyssarilla 20 min mahallani ja sinä aikana ei tehnyt pahaa mutta sen jälkeen kyllä!

Mä oon tuntenut vähän painetta poskionteloissa vuoden alusta mutta ei varsinaista flunssaa tai tukkoisuutta.

Mulla kanssa tuo tukkoisuus vaivaa etenkin öisin ja aamuisin. Mitään muita flunssan oireita ei oo. Ärsyttävää kun yöllä on nenä tukossa ja nukkuu jotenkin suu auki ja suu kuivaa koko ajan...

Mulla myös limaa tullut kurkusta ja aamuisin joutuu niistämään ja tämä siis ollut plussauksesta asti. Tällä viikolla muuttui kunnon flunssaksi! Aamuisin yökin kun limaa tulee mutta saan sen ylös onneksi muuten kuin oksentamalla. Mutta tiedän mistä puhut ultsari ja tää on tosi raivostuttavaa! Kiva jos kestää koko raskauden.. :grumpy: rv 13+3

Takaisin