Oireet rv 13-27

Täälläkin alkoi "seesteinen" keskiraskaus. Edelleen pahoinvointia, eilen viimeksi oon oksentanut. Väsymys on ihan kauhea. Tissit yhtä kipeät kuin alussakin. Masu ei oo kasvanu yhtään. En siis hirveästi huomaa eroa "alkuraskauteen". Hieman paremmin on kyllä ruoka ja juoma ruvennut maistumaan.

Luulin jo pahoinvoinnin helpottaneen, mutta tänään tuli aivan karmea olo ihan yhtäkkiä! Yyh hyvä, että ehdin pitkälleen niin ei tarvinnut oksentaa. Vieläkin etoo! Muuten maha alkaa näkymään ja edelleen tissejä välillä kivistää. Pikkuisen tuntuu että hormonit vaikuttaisi herkkyyteen, kaikki liikuttaa. Milloinkohan itku puskee pintaan? :D

Eilen oli ihan kamala päivä - oli liian pitkä tauko ruokailujen välissä. Tänään on ollut ihan mahtava päivä :) niin ne vaan vaihtelee!

Eilen kivisti vasenta rintaa ihan pirskatisti! Maha on yhä iso. Mahtaako turvotus ehtiä lähteä ennen kuin varsinainen raskausmaha tulee näkyviin...?

Hyvä olo - minulla - on täysin syömisistä kiinni. Ja uskomatonta kyllä, en ole saanut itkupuuskia kertaakaan. Välillä on sellainen olo että tänään olisi kiva itkeä vähän.. ja sit katsoo tai ajattelee jotain sellaista joka saa kyynelehtimään :shy: jopa mieskin kehunut mun raskausaikaa hyväkäytöksiseksi :woot:

Mä nään painajaisia ja illalla nukkumaan mennessä tulee kauheita juttuja mieleen, siis tullut ihan hirveä menettämisen pelko. Kai nää hormonit sen tekee. Semmonen hysteerinen olo :(

Eilen oli ihan kamala päivä - oli liian pitkä tauko ruokailujen välissä. Tänään on ollut ihan mahtava päivä :) niin ne vaan vaihtelee!

Eilen kivisti vasenta rintaa ihan pirskatisti! Maha on yhä iso. Mahtaako turvotus ehtiä lähteä ennen kuin varsinainen raskausmaha tulee näkyviin...?

Hyvä olo - minulla - on täysin syömisistä kiinni. Ja uskomatonta kyllä, en ole saanut itkupuuskia kertaakaan. Välillä on sellainen olo että tänään olisi kiva itkeä vähän.. ja sit katsoo tai ajattelee jotain sellaista joka saa kyynelehtimään :shy: jopa mieskin kehunut mun raskausaikaa hyväkäytöksiseksi :woot:

Mun mies on sanonu mulle kummankin raskausajan jälkee et voisit olla useemmin raskaana kun oot sillon niin tasainen ja hyvän tuulinen :grin sanoin et kai oon ku palvelu pelaa ja saa enempi huomiota :grin

Nyt tuli huomattua kans liian pitkä tauko ruokailujen välissä:grumpy: Tuli illalla tosi huono olo ja väkisin sain syötyä hedelmiä ja leipää ja 3 lasillista vettä, heti helpotti:woot: ja mullahan ei ole ennen tätä ollut minkäänlaisia huonoja oloja.

Täällä ollaan viikolla 16+1 ja liityn keskusteluun mukaan, kun en muutakaan itselle sopivaa löytänyt. oon muutaman vkon edellä.

Viikon on pystynyt nukkumaan ravaamatta vessassa, on huikeeta.

Vasemmalla jonkinlainen iskias ja sitä kautta rampa vasen jalka.
Inhottavin oire tässä vaiheessa on päänsärky, joka uhkaa migreeniksi yltyä :).

Alkuraskauden pahoinvointi sekä väsymys (+ anemia, joka parani raudalla) ovat onneksi ohi (koputtaa puuta). Pelkäsin jo, ettei tätä seesteisyyttä tule.

Mulla ei ole enää minkäänlaisia oireita. Nyt viikkoja 13+0. Ei niitä paljon ole ees ollukaan, missään raskauksissa. Mulla vaivat tuppaa tulemaan aina sitten loppuraskaudesta...o_O

Mulle tulee sokerista ihan krapulainen olo! Pakko lopettaa sokeristen herkkujen syönti kun alkaa huimaamaan ja vatsaa alkaa särkeä. Onko kenelläkään muulla samaa? Mietin jo voiko olla henkistä...

Mulla tulee sokerista hirveet sydämentykytykset ja myös krapulainen olo. Ja nykyään tulee sokerista myös entistä herkemmin pää kipeeksi. Ei tosin ole kauheena mitään sokerista tehnyt edes mieli, mutta välissä on jotain tullut syötyä ja olo on aika pienestäkin määrästä jo ihan kamala.

Kyllä välillä pitää jotain sokerista saada esim. pulla mutta kohtuuden rajoissa:wink Oon ajatellu sen näin, että syön kuten ennenkin, mutta oon lisännyt kasvisten, hedelmien, marjojen ja täysjyväviljan määrää sekä veden juontia...antaa luvan helpommin myös johonkin herkkuun :wink Ja tyhjään mahaan ei näköjään kannata sokerista syödä, mielummin ruuan jälkeen niin olo pysyy hyvänä.

Aamuisin jos ei heti syö vaan juo vaan kahvia/vettä iskee etova olo. Ennen söin töissä klo 7.30, mutta nykyisin ei pysty olemaan edes siihen saakka. Oikeaan jalkaan on tullut välillä lonkkaan ja välillä polveen tunnetta että pettää alta+kipua. Vessassa pitää ravata ja vatsa ei toimi :(
Lisäksi kamala väsy ja tunteet pinnassa. Eilen töissä potilaani menehtyi ja hänen perheensä surun kohdatessa oli tosi vaikeaolla ammatillinen kun olisi tehnyt mieli itkeä äänekkäästi, mutta onneksi pysyi ammatillisuus.

Rv 13 alkoi ja sen myötä päänsärky :mad: Ei auta panadol, lievittää ainoastaan särkyä, muttei poista sitä. Väsymystä edelleen, paleltaa edelleen, ajoittain etova olo edelleen. Eikös näitten oireiden pitäis jo alkaa helpottamaan :oops:

Eilen pitkästä aikaa moneen viikkoon en oksentanut :smiley-bounce022 muutenkin pikkasen parempi olo alkaa olemaan ja ruoka vähän enemmän maistumaan. Edelleen kuitenkin vatsan vellomista lähes jatkuvasti ja ruokien hajut ällöttää + kanaa ei pysty edes kuvittelemaan syövänsä (punasta lihaa en syö muutenkaan). Mutta eilen jopa kalaa söin! Jospa tää tästä :smiley-angelic001 13+3

Rv 13 alkoi ja sen myötä päänsärky :mad: Ei auta panadol, lievittää ainoastaan särkyä, muttei poista sitä. Väsymystä edelleen, paleltaa edelleen, ajoittain etova olo edelleen. Eikös näitten oireiden pitäis jo alkaa helpottamaan :oops:
Missä sulla tuntuu se pääkipu? Mulla kans tyyliin joka toinen päivä on koko päivän pää kipee! No ei kovin rajusti koska töissä pystyn olemaan mutta tuntuu kuitenkin ja ärsyttäväähän se on. Mulla se tuntuu takana alhaalla mut melko isolla alueella. Oon yrittäny lisätä veden juontia. En sit tiiä auttaako se mitään.

12+2.

Heräsin yöllä siihen kun koko oikea sääri oli puutunut :shifty: ja sit myöhemmin oikea käsi :confused:

Etoamiset harvenee päivä päivältä, mutta kun aikaisemmin kirjoitin ja muut komppas, kun syö sokeria tyhjään vatsaan niin etomista odottavissa. Oksu onneksi tullut viimeks melkein 3vk sitten :)

Kynnet ovat tosi vahvat. Ja syömisrytmi järkevöitynyt. Suolisto toimii melko hyvin, vähän huomaa hidastumista jos ei juo niin 2,5 litraa päivässä. Aamuisin syön ison kulhollisen wetabix choco mini muroja ja saan kivasti kuitua. Muuten koittanut syödä paljon kasviksia joko wokaten tai salaateissa, jotka onneks taas maistuvat! :happy:

Oireita on just nyt yllättävän vähän... Paino humpsahti +500g alkuviikosta ja se vähän pelottaa. Katsotaan jos tasoittuu vai onko tämä uusi normaali.

Tänään 14+4

Eilen pitkästä aikaa moneen viikkoon en oksentanut :smiley-bounce022 muutenkin pikkasen parempi olo alkaa olemaan ja ruoka vähän enemmän maistumaan. Edelleen kuitenkin vatsan vellomista lähes jatkuvasti ja ruokien hajut ällöttää + kanaa ei pysty edes kuvittelemaan syövänsä (punasta lihaa en syö muutenkaan). Mutta eilen jopa kalaa söin! Jospa tää tästä :smiley-angelic001 13+3

Mulla poksuu rv13 vasta ylihuomenna mutta täällä siis sama juttu, ei todellakaan mitään lihaa tee mieli, tonnikalaa eilen maistelin ja heti alkoi etomaan. Raejuustoa ostin sen pienen purkin (muutoinhan sekin on bannattu sen listeriariskin vuoksi) jonka söin kokonaan ja olisin voinut vetää toisenkin heti perään :woot:
Edellisessä raskaudessa mulla oli jokin tomaattiriippuvuus, söin yhtenä päivänä vajaa 2kg tomaatteja, monia erilaisia :grin nyt ei vielä sellaista himoa ole tullut mitään ruoka-ainetta kohtaan... we will see..

Valion raejuustohan on sallittua, kun on pastoröitu. :)

Ja käsitin että sellaiset isot purkit eli mitä ei syödä heti kokonaan, vaan säilytetään jääkaapissa niin niissä on se riski että listeria muodostuu siihen pinnalle. Eli pitäisi periaatteessa syödä suoraan purkista kaikki, ei päivän jääkaapissa ollutta edellisenä päivänä avattua. Mut joo, nimenomaan es valion raejuusto, Loving it! :Heartred

Takaisin