Oireet raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rrro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan nyt rv6+6 ja ihan kamala olo koko ajan, sellainen etova. Syödä saisi koko ajan ettei olis huono olo, tosi sekin kestää vain sen hetken ja sit taas alkaa huono olo. Maha turpoo turpoamistaan ja yöt on tosi katkonaisia.. mä vielä viikko sitten mietin että voinko olla raskaana kun en oo vieläkään oireita, no nyt on 😅

Toivon niin ettei mene samanlaiseksi viikkojen oksenteluksi montaa kertaa päivässä kun edellinen raskaus, se oli niin _kamalaaaa_

En tiedä kuvittelenko oireita, mutta tänään oon tuntenut semmosta piiiientä nipistelyä molemmin puolin alavatsaa. Vähän sellaista menkkamaista. Koen myös, että vatsa turvottaisi, mutta nämä nyt voi olla myös mielen temppuja.
Kuulostaa meikäläisen korvaan hyvin tyypillisiltä alkuraskauden oireilta 🤗

En oo nyt enää yhtään varma mihinkä ketjuun olen tästä kirjottanut😅

Tajusimpa siis tänään, että en ole muistanut käydä niissä toisissa hcg verikokeissa. Kävin sillon viikko sitten keskiviikkona ja arvo oli 12 525 ja sovittiin kontrolli tälle viikolle. Kävin kuitenkin omakustanteisessa varhaisultrassa viime viikon lauantaina ja siellä näkyi sydämen läpätys. Siitä alkoi tää huonovointisuus ja väsymys ja niiden varjolla olenkin unohtanut koko asian.

Kehtaako ensi viikolla käydä enää? 🌚 Voi olla että joudun jäämään saikulle jos tää olo jatkuu. Enkä toki tiedä mitä se hcg arvo tässä kohtaa enää kertoo.

Tajusimpa siis tänään, että en ole muistanut käydä niissä toisissa hcg verikokeissa. Kävin sillon viikko sitten keskiviikkona ja arvo oli 12 525 ja sovittiin kontrolli tälle viikolle. Kävin kuitenkin omakustanteisessa varhaisultrassa viime viikon lauantaina ja siellä näkyi sydämen läpätys. Siitä alkoi tää huonovointisuus ja väsymys ja niiden varjolla olenkin unohtanut koko asian.

Kehtaako ensi viikolla käydä enää? 🌚 Voi olla että joudun jäämään saikulle jos tää olo jatkuu. Enkä toki tiedä mitä se hcg arvo tässä kohtaa enää kertoo.
En ehkä oo paras vastaamaan, mutta ajattelisin, että käy vaan jos tuntuu oikealta!

@rrro Arvelisin, että hcg-arvolla ei tuossa kohtaa ole juuri merkitystä? Mutta jos sua itseäsi kiinnostaa, niin tottakai kehtaat käydä verikokeessa! En usko, että missään kukaan noita labrakäyntejä seurailee ja tuomitsee, ratkaiset sitten kummin vain!

Omista oireista viimeisimpänä on ilmestynyt jäätävä nälkä, joka tulee ihan yllättäen. Oon aina ollut useiden välipalojen ihminen, mutta nyt tuntuu että töissäkin pitää olla ihan koko ajan syömässä jotain. Mietin jo (hiukan vainoharhaisena), että kiinnittääkö kaikki työkaverit tähän huomiota ja aavisteleeko jotakin 👀 😅

Itse en kävisi. Ei sitä tietty kukaan kiellä, mutta pointti siinä vähän kuin meni jo kun syke nähtiin ultrassa 🤗☺️ Sitä en tiedä oisko se nousuvauhti tossa enää sit että tuplaantuu vaikka 48h välein. Ei kukaan varmaan tarkkaan tiedä sitä. Jos tuplaantuisi vielä 48h välein, niin arvo olisi varmaan yli 100 000.. Tai jopa 200 000.. Skaala on jo aika laaja! Tai sit on noussut hitaammin, ollen silti normaali.

Miten itse koet asian?

Muokattu viimeksi:
Itse en kävisi. Ei sitä tietty kukaan kiellä, mutta pointti siinä vähän kuin meni jo kun syke nähtiin ultrassa 🤗☺️ Sitä en tiedä oisko se nousuvauhti tossa enää sit että tuplaantuu vaikka 48h välein. Ei kukaan varmaan tarkkaan tiedä sitä. Jos tuplaantuisi vielä 48h välein, niin arvo olisi varmaan yli 100 000.. Tai jopa 200 000.. Skaala on jo aika laaja! Tai sit on noussut hitaammin, ollen silti normaali.

Miten itse koet asian?
Kirjotit aika hyvin omat mietteet auki. Tavallaan en nää sitä hyötyä verikokeissa, kun syke oli viikko sitten. Toki tänään illalla taas ruskeaa valkovuotoa pönttöön (🤞🏼 olispa vaan hematooma) ja se sai vähän säikähtämään. Uteliaisuudesta olis kiva tietää paljonko arvo on, mutta en nää kyllä mitään muuta syytä mennä.

@Maria2 En joo usko että sillä itse arvolla on mitään merkitystä. Just mietin sitä et jos sille ei oo enään "mitään syytä" niin kehtaako silti tuhlata niitä resursseja yms.

Pitää varmaan miettiä viikonlopun yli.

@rrro Ja jos vielä oireetkin on lisääntyneet, niin eiköhän liene aika turvallista olettaa, että hcg on edelleen nousussa 🩷

Kyllä kehtaa jos itse haluaa, mutta en näkis ite pointtia enää käydä 😄 @Mamiii sanoitti kyllä hyvin omat ajatukset

Kirjotit aika hyvin omat mietteet auki. Tavallaan en nää sitä hyötyä verikokeissa, kun syke oli viikko sitten. Toki tänään illalla taas ruskeaa valkovuotoa pönttöön (🤞🏼 olispa vaan hematooma) ja se sai vähän säikähtämään. Uteliaisuudesta olis kiva tietää paljonko arvo on, mutta en nää kyllä mitään muuta syytä mennä.

Toivottavasti olisi harmitonta nyt, varmasti kaikki tuollainen mietityttää ❤️ Mietityttäisi ja huolettaisi itseänikin kovasti.

Niin, ei kukaan kiellä menemästä ja siellähän se lähete on edelleen.. Joka tapauksessa olen optimistinen puolestasi 🤗

Täällä vaan vointi huononee.
Etova olo on koko ajan ja närästys on hirveä! Röyhtäilen koko ajan kuin mikäkin possu ja tuntuu et vain sillon on hyvä olo kun syö jotain, mut eihän tässä koko ajan voi jotain syödä! Turpoan kuin pullataikina 😂
Eilen tuli ekat oksennukset ja ihan hirvittää tuleeko tästä samanlaista kuin viime raskaudessa 😕

Yritän ajatella positiivisesti, että jos tätä kestäisi enää se joku n.4 viikkoa ja sit pahin olisi ohi 😅

Luojan kiitos teen tällä hetkellä vain 3pv viikossa lyhennetetyllä työajalla töitä, kun jalkani meni poikki marraskuun lopussa.
Ei tarvii töissä niin monena päivänä yrittää peitellä tätä oloa 🫣

Ihan 3+0 alkaen ollut nipusteluja ja tuntemuksia, myös rinnat olleet turvonneet ja arat. Paljon voimaakkampia oireita kuin mitä mulla on menkoissa (pl. selkäsärky) joten "tiesin" olevani raskaana. Olen tosin tiennyt kerran viime syksynäkin ja silloin olin väärässä :Smiling Face With Open Mouth Testin tein muistaakseni joskus 4+5.

Viime raskaudessa ei ollut tässä vaiheessa muita oireita kuin kovaa iltaväsymystä ja kevyesti etovaa oloa. Nyt on ollut tuon lisäksi tuntemuksia, aivasteluja, päänsärkyä ja nyt myös niitä alaselkäkipuja. Ei mitään kovin voimakasta kuitenkaan. Nyt menossa 5+1

Muoks, niin ja alavatsaa turvottaa. Rintaliivitkin on pitänyt vaihtaa isompiin.

Muokattu viimeksi:
Tänään ollut kyllä niin hirveää turvotusta, että alkoi jo juhlissa käydessä tuntua, että puolison käly tuijotteli jo mahan suuntaan.
Ja vaikka flunssa nyt omat, ah niin ihanat, lisämausteensa tähän kaikkeen tuo, niin selvästi myös limakalvot turpeena, kun ei meinaa nenäkannullakaan helpottaa hengittäminen.

Mulla ollut välillä aamuisin pientä pahoinvointia, nännit on arat ja pissahätä on useammin. Vatsaa juilii välillä. Ja mulla on aivan hirveä turvotus!

Väsymys on suurin haaste. Sit rinnat kipeät turvonneet niin ettei mene enää kaikki takit kiinni. 🙈 Ohimoille ja ylävartaloon tullut ihmeellisiä näppylöitä myös. Huimausta on ollut niin että meinaa pyörtyä mutta kuulemma se johtuu matalasta verenpaineesta joka madaltuu entisestään raskaana - äiti kertoi että hänelläkin oli samaa. Kerroin suosiolla töissä heti raskaudesta, koska työkaverit on todella kivoja ja halusin että tajuavat kun ravaan vessassa enemmän tai tarvin lisää välipaloja.

Takaisin