Odotusajan unimaailma

Mä muuten oon kans jostain syystä käynyt nyt stalkkaamassa monia fb-kavereita, joita ei oo hetkeen nähnyt livenä... tosin edellisessä raskaudessa yhen kaverin statuspäivitykset paljastui itelle, koska ite elettiin kans alkuraskautta silloin. Mut nyt ei oo vielä näkynyt mitään viittaavaa ;)

Tosin näin unta, että yks työkaveri, joka on ollut jo pari viikkoa saikulla, niin palasi tänään töihin ja sille oli kasvanut jättimäinen vauvamaha hetkessä. Sitten se pahoitteli, että ei ollu kertonu meille raskausuutisiaan aiemmin... Jepjep. Tää työkaveri on tosin ruumiinrakenteeltaan sellainen hoikka pallomaha, että seurasin hyvin tiiviisti hänen vatsanseutuaan kun hän huhtikuussa aloitti. Ei kuitenkaan vissiin oo vauvaa oikeasti tulossa, tai tuskin ainakaan jättimäisen vauvamahan kanssa paikalle saapuu!
 
Ohhoh mikä uni viime yönä :o
Näin unta ekasta ultrasa, se oli hieman hämärä tilanne muutenkin. Oltiin siellä, eka juteltiin ja sitten se ultraaja (joka oli mun entinen työkaveri kaupasta) sano, että alotetaanpa. Olin ottaas housuja alas kun ajattelin, että alakauttahan se sen ultraa, ni se sano mulle "ei älä ota, katotaan tosta päältä". 
Kyllä sieltä vauveliini löytyi, mutta sen pää ei ollu perus pyöreä mitä yleensä vaan tosi suippo, kapea ja kasvot oli tosi kapeat. Isot silmät näky, oikean silmän vieressä kasvo joku MATO :o mitä ihmettelin ja mulle sanottiin vaan, että se on normaalia ja kätilöt hoitaa sitten synnytyksessä ne huomaamatta pois. Muutenkin vauvan kasvot oli vähän niinku noita-akkamaiset
Jotenkin siinä unessa tuli myös ilmi, että olis poika tulossa.
 
Mun mies oli nähnyt unta että meille tuli kahdet kaksoset :D  En tiiä tuliko ne jotenkin tän yhden ja saman raskauden aikana vai ajanmittaan.  Jotenkin toivoisin että tämä ei ole enneuni, uskoisin että jo kolmessa lapsessa on tekemisensä saati sitten jos vauvoja tulisi kerralla useampi ;)
 
Ennen raskautta näin tosi monipuolisia ja kivoja unia (vähän Kiki84:n tyyliin missä lahtaan ihmissusia ja vampyyrejä, osaan lentää... ja siis tämä on meikäläiseltä aivan normaalia ja hauskaa "katseltavaa").

Unen laatu nyt raskausajalla on ollu tosi huonoa ja katkonaista eli unetkin on ollu melko pätkittäisiä. Jännää kuitenkin on, että raskaus on siirtynyt uniin tosi nopeasti eli oon ihan "normaalisti" raskaana unissakin. Tää sama on muissakin elämäntilanteissa eli kun tapasin mieheni, niin se oli unissa mun mies samalta istumalta ja samoin, kun mentiin naimisiin, niin olin sit naimisissa aina unissakin. :)

Jotenkin öisin tulee murehdittua paljon kaikkea, varsinkin jos herää ja heti ei saa unta. Mua välillä pelottaa, että mun taipumus nukkua mahallaan aikaansaa keskenmenon. Sit yritän aina kääntyessä toitottaa itselleni, että älä nuku mahallaan. Ei oo helppoa ei...

Viime yönä olin jonkun ihmisryhmän kanssa loukussa jossain kallioluolassa ja sieltä me löydettiin jotenkin telepatiaan ja teleportaamiseen erikoistunut ihmis"laji"... Ne oli aluksi ihan ystävällismielisiä, mutta melko pian uni muuttui vastaavaksi menoksi kuin elokuvassa The Descent (vaikka itse pelkään ihan hulluna ja en kauhua halua katsoa, niin tämä on kuitenkin tosi hyvä kauhuelokuva... ns. realistinen ja hyvin tehty, ei kliseitä). Heräsin juuri ennen kun ne oliot hyökkäs mun kimppuun ja sit ihan tietoisesti koitin pitää itteeni hereillä, kun aina olin vaipumassa siihen samaan uneen takaisin ja koska muistin, ettei mulla ollu mitään asetta, jolla taistella vastaan.

Siitä on pitkä aika kun oon viimeksi nähnyt todellisia painajaisia... tossa unessa olin niin kauhuissani, etten saanut huudettua vaan sanat takertu kurkkuun. Karsee tunne!
 
Mä olin aamulla herätessäni jotenkin aivan suunnattoman onnellinen, vaikka en muista kunnolla syytä.... Mut ainakin sain paljon läheisyyttä ja hellyyttä (ei siis varsinaisesti seksiä, mutta suukottelua ja halailua ja sellasta ihastumisen tunnetta) joltain pojalta, joka käytti valkoista paitaa, sillä ei ollut hiuksia ja sen nimi oli Paavo :DD

Hitto, ois pitänyt yks yö tulla tänne kertomaan, kun heräsin ja makustelin näkemääni unta. En sitä enää muistanut aamulla, enkä muista nytkään. Muistan vaan heränneeni ja hihitelleeni, että tää pitää mennä kertomaan palstalle! :))
 
Joo mulla on näköjään alkanut tulla uniniin yhtä sun toista vauhdikasta. Alkuviikosta näin unta että venäjän mafia tuli vaatimaan mun vanhat lapsuuden lelut itselle. (en tod oo ajatellutkaan mafiaa yms, ei mitään tietoo mistä tuo tuli?) 

Viime yönä sit oli tuo uni josta kerroin ultra pallastalla. 

Väsyttää kyl ihan tuhosti edelleen joka yö unta melkein 9h, mutta silti aamulla vaikea herätä aamulla töihin, kun työt alkaa klo8! :( Toivottavasti tää väsymys jossain vaiheessa helpottas!!!!!
 
Mä oon taas viimeiset yöt viettänyt vallan romanttisissa tunnelmissa... Oon mennyt ties kenen, paitsi oman mieheni, kanssa naimisiin ja pussaillut niitä sitten niiiiiin rakastuneena.

Toisaalta viime yönä näin myös unta, kuinka sain aivan totaalisen hermoromahduksen mun vanhassa työpaikassa teineille... siis nuorisokodissa, enkä kyl muista siellä koskaan, että ois ollut lähelläkään sellanen totaalihuutokohtaus. Kotona irl meidän uhmistelija 3v on kyllä ollut aivan järjettömän raivostuttava, ja sille oon menettänyt pinnani, että ehkäpä se on ollu siihen viittaavaa.

Eikö muut oo enää nähneet hassuja unia?? :)
 
Ite näin viimeyönä unta mei tulevasta lapsesta. Se oli tyttö. :) Onkohan enneuni? :D Mies totes kun olin hoitanu lastan yhen päivän, että "oot ominu vauvan kokopäiväksi" totesin vaan "joo mut miehän sen synnytinkin" :D 

Oli kyllä hauska ja ihana uni<3
 
Ite näin viimeyönä unta mei tulevasta lapsesta. Se oli tyttö. :) Onkohan enneuni? :D Mies totes kun olin hoitanu lastan yhen päivän, että "oot ominu vauvan kokopäiväksi" totesin vaan "joo mut miehän sen synnytinkin" :D 

Oli kyllä hauska ja ihana uni<3
 
Viikonloppuna näin unta, että isäntä tapasi baarissa kaverinsa ex-avovaimon (ja lapsensa äidin, valitettavasti hän kuoli vuosi sitten) ja rakastui tähän tulisesti. Samoin tein tuli mulle kertomaan ja jätti mut vaikka olin vatsa pystyssä eikä hän ole koskaan ollut mua jättämässä tämän 8,5 vuoden aikana.

No pari yötä sitten näin unta että kuristajakäärme oli jo pari kierrosta kiertynyt nuoremman koirani vyötärölle, ei kuitenkaan ollut aloittanut kuristamista ku meinas kiertyä lisää. Eiku pyrstöstä kiinni ja avaamaan kieppejä ja sitten kallon takaa toinen ote, ettei se pääse uudestaan kiertymään.

Samana yönä isäntä oli nähnyt unta, että vauva oli jo syntynyt, oli vauva mutta osasi silti jo puhua. Se oli isännän navassa kiinni napanuoralla ja sit vauva yritti kiskoa itseään irti koska oli jo niin iso... :D
 
Tää nyt ei oo tästä raskaudesta mutta tais olla edellisen odotuksen alkuvaiheilla kun näin unta että synnytyksen aika koitti ja päätin synnyttää kotona saunassa koska mähän yhen synnytyksen kokemuksella jo osasin koko homman X)  Huutelin miehelle käskyjä ja päkersin vauvaa lauteilla.
 
Mä nään melkein joka toinen yö unta et meille tulee tyttövauva, jolla on oikein mustat kiharat hiukset (kummallakaan, mulla tai miehelläni ei ole tummia hiuksia) ja mun mieheni sanoo kokoajan et se on poika se mein tulokas.. saa nyt sit nähdä kumpi sieltä tulee :D
 
Viime yönä sai taas juosta pakoon henkensä edestä. Takaa-ajajat oli tällä kertaa zombeja, moni vauvaikäisiä, ja meikä laittoin yhden lastenhuoneen täysin palasiksi kun heittelin hoitopöytiä ja pinnoja ovien/ikkunoiden tukkeeksi. Pirun ketteriä oli semmoset taaperoikäisetkin hirviöt...

Viimestä edelltävän yön uniaktiviteetteja en valitettavasti muista tarkkaan, mutta selvästi oli taas seksihurjastelut päällä.

Saas nähdä mitä tulevan yön "elokuvissa" esitetään!
 
Mä näin joku yö unta että mun vastuulla oli pelastaa Teuvo Hakkaraisen henki, hän kun oli juoda ittensä ajasta iäisyyteen.  Niin suurella innolla paneuduin tähän tehtävään että mun läheiset kuvitteli että mulla oli sen kanssa suhde.  Hyi!
 
Haha:) aivan mahtavia, itellä tosi vilkkaita unia ja tosi katkonaistakin ja unet vaihtuu usein ja osaa ei edes muista, mutta yks yö näin unta että söin mäkkärin kananugetin ja muutuin kanaks, ja sitte olin ihan kauhuissani et nyt mun lapsesta tulee tipu!:)
 
Ehheheeeh, ihania unia taas kaikilla :DD

Mun unimaailman on rauhoittunut huomattavasti, en näe enää juur ollenkaan MITÄÄN unia! :O
 
Mä oon alkanu nähä seksiunia...  Pitäis jostain järjestää aikaa että pääsis purkamaan tätä puolta raskaushekumasta ;)  Ehkä sit ei öisin ois niin villiä.
 
Mä näin tässä yks yö, tai aamua se jo oli, ihan kamalaa ja todentuntusta unta siitä, et mun mies jätti mut. Se vaan yht'äkkiä ilmotti, et ei enää rakasta mua ja se oli sit siinä. Ei meinannu suostua ees keskustelemaan mitään asiasta. Unessakin olin raskaana ja sanoin miehellekin siitä, niin se totes vaan, et entäs sitten. Heräsin sitten omaan itkuuni ja tuntu ihan hirveeltä koko päivän. Onneks mun (unihäiriöistä kärsivä ja aamuyöstä heräävä) mies tuli just sopivasti päiväunille, kun mä itkin yksin sängyssä ja lohdutti mua ihanasti ja kuunteli mun uniselostusta pitkin päivää ja vakuutteli, et mä olen ihan hölmö, et hän ei todellakaan ajattele mitään sellasta ja rakastaa mua tosi paljon.

Mulla on maailman ihanin mies ja mä tiedän, et se rakastaa mua, eikä jätä mua varmasti ikinä. Mulla vaan on aiemmin elämässä ollu huonoja ihmissuhteita, joista mä oon menny tosi pahasti rikki, niin on tullu pelkoja. Mä luulin jo, et olen päässy tosta pelostani eroon, mut näköjään se siellä vieläkin on.
 
Tyttöunia oon nähny useemmankin kerran.

Pari yötä sitten näin unta vampyyrikissoista, jotka vaani ja päivysti ikkunoiden takana tilaisuutta päästä sisään... Just joo, en ole edes katellu mitään vampyyriohjelmia tms.
 
Mä näin viime yönä unta, että olin jo synnyttämässä vaavia. Synnytys taisi mennä tosta noin vaan kivuitta tms., kun siitä ei ollut pahemmin unessa tai en ainakaan muista. Mutta vauvan imettämisen aloittaminen unessa oli suurin aihe ja päänvaiva. Muistan miettineeni siinä unessa, että on mennyt jo vaikka kuinka kauan, enkä ole vieläkään yrittänyt imetystä, ja mitäköhän vauva on saanut syödäkseen sitä ennen. Ja sitten kun yritin, niin se olikin aika ihme touhua.. :>

Työnsin myös vauvaa siinä sänkyvaunussa (vai miksi sitä kutsutaan) siellä sairaalan käytävällä. Kynnyksiäkin piti ylitellä ja varoa lastia <3

Vauva oli tyttö, niin kuin äitini on täällä todellisessa maailmassa sen sanonut aavistelujensa mukaan olevan. (Mulla ei voi vielä päätellä sitä mistään vatsan mallista tms.) Ja sitten siskoni oli siinä unessa jo päättänyt vauvan kutsumanimeksi Emman, mikä ei sitten ollut mulle tietenkään mieleen!

Aika veikeä olo oli aamulla :)
 
Takaisin
Top