Odotusajan unimaailma

SannaKoo

Sanavalmis juttuseppä
Ajattelin perustaa tälle ihan oman ketjun, koska oon aika varma, että näitä alkaa kertyä hiljalleen... Hauskaa lueskella sitten ihan omasta pinostaan, eikö? :)
 
Ja omaa unimaailmaani voin aloittaa valoittamalla teille mun elämysrikkaasta viime yöstä.
Uni tais olla painajainen! ;)

Me oltiin jossain isoissa pakkanaaleissa ja jostain syystä siellä julkaistiin joku uus lehti, jossa oli meidän ultrakuva painettuna. Mä en ollut nähnyt ite niitä ultrakuvia ollenkaan vielä, joten kuultuani lehden julkaisusta etsin sen heti käsiini. Meille tulee kaksostytöt! Siinä ne ultrakuvassa poseeras kauniisti n. kaksvuotiaankokoisina/oloisina näteissä mekoissa ja pellavapäisinä, ja ultrakuvassa lisäks näkyi mun kauniin pyöreä maha ja linea negra... Että sellaista! Joo, ei meille taida tulla kaksosia kuitenkaan...
 
Mä en muista oonko raskausaikana nähny  juurikaan lapsiaiheisia unia.  Mutta se nyt on yhdistänyt kaikkia raskauksia että näkee voimakkaan seksuaalisia unia :)  Nyt ei ole vielä roisimmasta päästä nää tän raskauden unet, sitä odotellessa ;)
 
Niin, en mä välttämättä aatellutkaan, että pelkästään lapsiaiheisia unia, vaan ainakin oma kokemus edellisraskaudesta ja kavereiden raskausajoista on, että pallomahaisilla tuppaa olemaan taipumusta nähdä aivan järjettömän koomisia unia! Eli jos jollakulla niitä on jaettavaksi nyt ja tulevaisuudessa, niin täällä yksi kovin innokas lukija ;)
 
Mä en omista unista ekan odotuksen ajalta muista. Eikä unetkaan oo vielä muuttunu, ennen plussaa taisin nähdä jonkuu unen, että olin raskaana.. Mutta oon ruvennu touhuumaan unissani vaikka ja mitä! Kerran oon miehen jaloista ettiny jotain pussia ja toisella kerralla oli ottamassa tuota neiti pois jalkopäästä ettei se tipu (ja siis oli omassa sängyssä nukkumassa silloin) :D Saa nähä minkälaiseks tää viellä muuttuu :D
 
Mä yleensä muistan ihan selkeesti mun unet. :)

Viime yönä olin siis lähdössä Pariisiin (niinkun oikeesti oonkin menossa joulukuun puolivälissä), ja kone oli lähdössä puolentoista tunnin päästä. No mä olin olevinaan koulussa ja töissä jotenkin oudosti yhdistetysti,ja mietin että miten mä saan yhtäkkiä vapaata sen tarvittavan neljä päivää, kun konekin on just lähdössä?? No sitten yritin pakoilla jonkun toisen kanssa mun pomoa (siis joka on mun entinen pomo), ja mietin vielä, että pitää sitten blokata siltä fb:stä mun Pariisipäivitykset, ettei se saa tietää mun olevan siellä. :D sitten se mun pomo jotenkin näki mut ja sen toisen pakoilemassa jossain sängyn alla, ja mä jouduin kertomaan että oonkin lähdössä nyt Pariisiin. Sitten yritin haalia kamoja jostain kolmesta täydestä kassista johonkin matkalaukkuun, että mulla olis edes jotain vaatteita mukaan.. Muista että siellä kassissa oli vaan mustat korkeet nahkasaappaat (täh??). Ja siis se rakennus jossa olin, oli joku megaiso kompleksi, jossa oli siis vaan lentokenttä alakerrassa, vähän niinkun joku kauppakeskus. :D Et silleen!
 
Mä näin muutaman todella oudon vauvaunen esikoisen odotusaikana. Vauva oli sellainen kämmenelle mahtuva ja käsittämättömän ruma ja epäsuhtainen.. Viimeisin outo uni oli sellainen,  jossa esikoinen (1,5v) poltti tupakkaa :O Mä tai mieheni ei polteta, enkä tajua, mistä tuollainenkin tuli...  Ehkä siitä, että mua on taas raskauden myötä alkanut erityisen paljon inhottaa ihmiset, jotka polttaa bussipysäkillä vieressä ja puhaltelee savut päälle.
 
Mä nukuin tosi levotonta unta viikon ennen plussaa. Uni oli katkonaista ja kevyttä. Herätessä muistin nähneeni unia, mutta en sitä, että millaisia. Normaalisti en näe unia kun viikonloppuisin, kun saan nukkua pidempään. Töihin herään viikolla viideltä, enkä ainakaan muista pahemmin nähneeni unia.
Plussan jälkeen oon nukkunut vähän levollisemmin. Unia en muista nähneeni. Saapa nähdä miten jatkossa. Keväisestä alkuraskaudesta muistan, että nukuin ensin levottomasti ja sitten tosi sikeesti... Unia en muista nähneeni.
 
Mä oon kieltämättä nähny viime aikoina levottomia unia mutta en kyllä muista enää mitä.  Ihan hirveesti niissä tapahtuu ja ihmisiä on laidasta laitaan.  Ihan hämmentyny olo on jos yölläkin unesta herää...

Sen sentään muistan kun yksi yö näin unta että pokailin Esko Eerikäistä :)  Ehkäpä sekin liittyy tähän raskauteen - ekan odotuksen kohdalla kun sai seurailla Martinan ja Eskon vauvakuumetta telkkarista :)
 
Sista81: mullakin on tupakkaunia ollut enemmankin, mutta liittynee siihen etta ma itse poltin viela pari vuotta sitten ja nyt joka yo naen unia missa ma unohdan/en valita siita etta oon raskaana vaan poltan sen yhen tai kaks. Enka todellakaan ole edes tuollasta miettinyt paivisin! Viimeksi olin myos unessa juhlimassa tyokavereitten kanssa ja unohdin etta oon raskaana joten tilasin cosmopolitaneja ja vaikka mita.

Hassua etta nain samantapaisia unia silloin kun lopetin polttamisen, sellaisia joissa unohdin lopettaneeni ja aloitin taas "vahingossa".
 
täällä kans yks joka näkee ihan hulluja ja todella todentuntuisia unia.. nämä omituiset unet alko jo ennen plussaa ja se oli niin kummallista et arvasin et jos nyt en oo paksuna nii sit en ikinä! pian plussan jälkeen tuli hyvin todelliset seksiunet, eikä niissä läheskää aina esiinny oma mies ;) :D ne on todella hurjia unia! sit tässä pari yötä sitte näin unta et synnytin täällä kotona ja sit ihan kaikessa rauhassa imetin sitä vauvaa :D ja aattelin vaan et soittelen kohta meidän neuvolan tädille et sepä nyt ehti syntyä tänne kotiin :D ja sit on sellasia myöskin hyvin todentuntuisia seikkailu unia jossa mua aina jahtaa joku pahis ja mun pitäs sit pelastaa koko maailma :D sit niissä unissa on aina lapsia/ lapsi joka pitää pelastaa :/ se tuntuu tosi pahalta.. esim viime yön unessa oli sellanen pieni lapsi joka oli melkeen jäätyny lumihankeen, otin sen sit syliin ja lämmitin sitä ja kiedoin sille vaatetta päälle.. :/ ne unet alkaa aina ahdistaan ihan hirveesti.. ja sit ku herää niin pitää ihan miettiä ja rauhottua ennenku tajuaa et se oli vaan unta.. eli mulla on ainaki todella vilkas unimaailma nyt raskaana ja todellaki jo ennen sitä plussaa :D esikolta en muista tällasta (joka on siis poika), ehkä tää enteilee tyttöä ;)
 
Mää näin viime yönä unta, että oltiin neuvolassa ja sitten poikaystävän sisko tulee siellä vastaan ja näkee meidät siellä :D Ei siis olla vielä kerrottu asiasta kenellekään....
 
nii ja sit oon nähny unta et odotan kaksosia! siinä meidän neuvolatäti näyttää mulle ultrakuvaa jossa on kaks vauvaa :) ja yhessä unessa mul on tosi iso massu jo, mut ei yhtäkää äitiysvaatetta ja ressaan siinä unessa kauheesti ku ei oo vaatetta mitä laittaa päälle :D nii ja sitte siinä samassa unessa tällään päälleni tukivyötä ku se masu on nii painava todellaki poikkeuksetta joka yö oon nähny ihan hulluja ja todellisia unia..eipä tuu tylsää unissaan
 
mie näin unta, missä join viinaa ja poltin tupakkaa ja sitten alkoi menkat, eli tuli keskenmeno:( mitäköhän tuolla miun alitajunnassa liikkuu? oon nyt siis lopettanut kyllä viinan juonnit ja tupakanpoltot!
 
Jee, näitä vahvoja unimaailmoja on alkanu jo ilmestyä!

Mä jostain syystä näin viime yönä unta sinitarrasta! :DD Tai siis onhan tähän ehkä vähän syytä löydettävissä.... meillä jostain syystä töissä on sinitarrat kokenu kadotuksen. Materiaalikaapissa sitä vielä pari kk sitten oli isosta levystä tosi reilu siivu, mutta hiljattain mun piti jotain seinälle saada, eikä sinitarraa enää ollutkaan... Mä kyselin kollegoilta, mut kukaan ei myöntäny sitä ottaneensa. En tätä asiaa sen kummemmin sittten tietysti ajatellut, kunnes yks päivä yks työkaveri kysyi, että eikö meillä ihan totta ole yhtään sinitarraa koko tönössä! Mulla oli se viimeinen pieni palleroinen, noin kolmen herneenkokoinen mötikkä, ja saatiin tarvittava juliste seinälle.

Viime yönä muistan nähneeni jotain unta, missä yhtäkkiä mä löysinkin sitä sinitarraa ihan kauheen isoja mölliköitä joka puolelta! Ja ei, en usko, että oisin näin vahvasti unimaailmassa eläytynyt johonkin sinitarraan, eli raskauden syyks tää ny menis! :D
 
Mie oon nähny muutamana perättäisenä yönä nyt sellasta unta et oon auton kyydissä ja ekana yönä autossa ei toiminu jarrut ja ajettiin jonkun yli. Toisena yönä olin taas auton kyydissä ja ajettiin sillalla josta puuttui pala tietä monen kymmenen metrin pätkältä. Näkemättä jäi että päästiinkö sen aukon yli kun heräsin. Unet tuntuu jotenkin kauheen todellisilta ja pelottavilta...
 
Mä nään kunnon actionunia JOKA yö. :D Ihan mahtavaa! Viime yönä olin jonkun kundin kanssa paras salainen FBI-kaksikko, ja oltiin jossain harjotuksessa, jossa meidän piti päästä karkuun meitä jahtaavia ihmisiä. Siinä sitten mentiin ties missä, harjotus alko jalkapallokentältä, josta jotenkin ihmeellisesti päästiin karkuun jostain pienestä pensasaidanraosta, siitä johonkin järveen ja johonkin kaivokseen. Hohhoijaa. :D
 
Näin jälleen kerran unta että mulla lähti kaikki hampaat suusta.  Se on mulla varsin yleinen painajainen, oon nähny sen varmaan miljoona kertaa.  Tällä kertaa olin kuitenkin ihan paniikissa siinä unessa että olisinko voinu hampaattomuuteni estää että oisin varannu raskausajan hammaslääkärin.  Taidan siis tällä kertaa sen tehdä, yleensä en mene hammaslääkäriin ennen kuin oikeesti sattuu, joskos nyt menis ihan tarkastukseen ja hoitoihin pitkästä aikaa.
 
Mä nään joka yö action-unia, siis joka yö nykyään. Viime yönä lahtasin taas vampyyreja ihan urakalla (ei siis mitään Twilight-hommaa), luin semmosen kauhukirjasarjan, jossa oli ns. vampyyreja, joten siitä nähtävästi hieman pyörii alitajunnassa. :D Noh, nyt vaan hopeepulverit ja katanat kumoon taas ens yötä varten. Ja jännää on se, että uni ei katkea vaikka vähän unesta havahtuisinkin, vaan jatkuu koko ajan. :)
 
Ahdistavien unien parissa meni viikonloppu... viime yönä teltassa yövyttiin, koira oli mukana ja ulkona hirvee myrsky ja meinas se koirakin mennä hukkaan. Edellisyönä taasen oli maksullisia deittinaisia joita joku miesasiakas pahoinpiteli - se olikin mun mies (ei siis oikeasti ketään jonka tuntisin) ja sit ku se vahingossa kuuli että oon jättämässä sitä ni sit se kävi muhun käsiksi... näin mä jotain muutakin ahdistavaa unta mut sitä en enää muista.

Raskauden alussa kuvittelin että tosi moni tuttava ois raskaana. Sit piti käydä naamakirjasta vakoilemassa että onko mitään viitteitä vai oliko se vaan unta..
 
Takaisin
Top