Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään paukahtaa 100 täyteen ;D 14+2 :) väsymys on vaihtelevaa ja vatsan kasvua nähtävissä :O tänää myöski toka neuvola käynti

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Heips. Itse oon onnistunut havaitsemaan ehkä kaksi-kolme hennon hentoa liikettä. Veikkasinkin ensin että suolessa myllertää, mut ehkä se oli kuitenkin vauva. Esikoisesta tunsin ekat liikkeet vasta joskus 20+ viikolla, kun istukka oli etuseinässä. Nyt mulla ei ole käsitystä missä istukka on. Jos tänään sais aikaseks soitettua sen rakenneultra ajan, kun en oo yksinkertaisesti ehtinyt aikaisemmin koulupäivien lomassa soittelemaan. Phuhhuh, onneks tänään etäpäivä niin saan jopa aikaiseksi.

Hip hei 16 rikki :) eilisessä neuvolassa täti tuumasi että ompa sinulla iso vatsa näille viikoille :D ja oletko varma että siellä on vain yksi :D nyt on myös sokerin mittaus startannut. Ja arvot huippuja joten tuntuu turhalta... mutta eikös tuata nyt vielä 5pv tee. Seuraava sokerirasitus varmaan sit helmikuussa ja rakenneultra 7.1.2015 <3

Onnea meille kaikille vielä :) ihanaa kun masut alkaa

Otetaanko nuo sokerirasitukset yleensä jollain tietyillä viikoilla? Mulle terkkari puhui, että laittas mut testeihin..koska oli hiivaepäily, niin sen takia vaan :D muttei sen koommin siitä puhunu , enkä oo muistanu/ halunnu kysyä. Viimeraskaudessa ne otettiin kun olin ensisynnyttäjä ja yli 25v.Kaikki oli perfect.
Täällä onneksi pahoinvointi väistynyt ja suurin väsymys.. edelleen on aikasin mentävä nukkumaan, mutta olo ei ole enää niin saamaton.
Eilen tunsin ensimmäiset liikkeetkin 3× <3 Kumarassa istuma asennossa tuntui kuplimista kohdussa ja kovan aivastuksen jälkeen alkoi hirveä melskaus, kolmas makuuasennossa semmoista hentoa sivelyä . rvt 14+6

Normaalisti kai (?) joskus puolenvälin jälkeen on rasitus :) ite halusin nyt jo kun sokerit romahtelee kokoajan vaikka syö ym..

Täällä ei liikkuminen aiheuta puuskuttamista mut kyllä taas ärsytti kun kävin enne lähtöä vessassa ja pääsin hädin tuskin puolen kilometrin päähän kun alko pissattaa :smiley-angry016 rämmin silti tunnin lenkin kupla otassa. Pakko löytää jostain isommat ulkoiluhousut kun nuo nykyset nyt tuntuu painavan rakkoa :confused:

Mulle iski kans uudestaan edellisiä pahemmat väsymykset, sen jälkeen kun ehdin hetken iloita niiden loppumista. Nukun parhaimmillaan kahet päikkärit päivässä ja usein toiset niistä kestää kolmisen tuntia. Pien morkkis esim tästä aamusta kun heräsin muksuille laittamaan aamiasen ja sit nukahin sohvalle, ja mukelot vissiinkin katsonut lastenohjelmia koko sen ajan. Kolmen tunnin päästä toinen muksu herätti kertoakseen että hällä on nälkä. Nyt oon sit lounaan jälkeen oikeasti vasta herännyt kunnolla.
Sitä odotellen et jos tää väsy loppuis piakkoin, tai muuttais edes muotoaan sellaseks etten nukahda suunnilleen pystyyn silloin kun väsymys iskee nurkan takaa.

Niin ja hei jee, mä eilen puolisen tuntia illalla tunnustelin ja ihmettelin että voinko muka oikeasti nyt jo tuntea vauvan liikkeet, kun viikkoja oli 15+0. Mut täällä näkyy olevan muitakin näillä viikoilla tunteneita niin miksipä en sitten minäkin :happy093

arvatkaapa muistinko soittaa sinne äpolille sitä r-ultraa... no EN TIETENKÄÄN! Hatuttaa tämmönen muistamattomuus. MUR!!!

Kuuluu laukkaa tai viuhviuh ääntä riippuen vähän mitä kohtaa kuuntelee. Jostain luin, että vauva olisi se laukka ja viuhviuh olisi istukka. Mene ja tiedä.

Tai siis sanoi että on sellaisen uskomuksen joskus kuullut. Ei tietenkään sanonut tosissaan ollenkaan ;)

Mun mielestä se ääni on muistuttanu aina laukkaa, esikoisesta ja tästä tyypistä myös. En osaa kyl ajatella. Viuhviuh ääni kuuluu istukasta ja napanuorasta mun käsitykseni mukaan. Tai niin ymmärsin terkkarin puheista neuvolassa. Sen viuh äänen löytää kotilaitteella paljon nopeemmin ja helpommin kuin vauvan pumputuksen. Ei oo ehkä parhaimmasta päästä toi meillä oleva laite, mut ainakin sillä saa varmistuksen että kaikki on ok, jos alkaa epäilyttämään. Niinkuin tässä vaiheessa helposti alkaa, kun ei vielä liikkeitä tunnu ym.

Paitsi minäpä tunsin eilen illalla ensimmäisen selkeästi vauvamuljahduksen!!! <3

Mä kuulin kans sillon keskiviikon neuvolassa vasta ekan kerran sydänäänet ja menin tietysti taas niin sekaisin, että muistan siitä hetkestä sen laukkaavan jumputuksen. ♡ mitkään viuh viuh äänet ei menny mun tajuntaan asti vissiin.. :)

Täälläkin on iltaisin maatessa koitettu kuulostella liikkeitä, viimeksi tuntuivat tällä viikolla.. nyt näytti että istukka olis enemmän suuntautumassa etuseinään ja viimeks oli takana :/ :) ekassa oli istukka edessä ja ei meinannut oikee tuntua liikkeet mut toisaalta tokalla ku oli takana ni oli maha tosi herkkänä välillä ku potki kovemman tuntusesti.. tiedä näistä sitten :D

Mä en ole vielä tuntenut liikkeitä. Istukka on etuseinämässä, joten ei välttämättä heti tunnukaan. Välillä olen miettinyt, että oliko tuo nyt potku, mutta luultavasti on ollut vain ilmaa mahassa. No, jos vaikka sitten jouluna potkisi. Nyt alkaa viikonloppuna viikko 18.

Takaisin