Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans kuulemma joka neuvola kerralla otetaan pissanäyte, mistä varmaan juuri ne sokerit yms yms (ei sitte oikeesti mitään hajua mitä sieltä katotaan) otetaan. Viljely otettiin samalla ku oli noi eka verikokeet

Ensimmäinen kolmannes Vappu Pimiällä oli ohi, touko-kesäkuun vaihteessa. Ja oli juu raskaana Erilaisia äitejä juontaessaan, ei mennyt kesken (oli siis jo ihan pitkällä silloin), muksu on nyt parivuotias. Eipähän kait Kate Middletoninkaan laskettu aika paljon ennen meitä ole!

Jaaha kukahan on vappu pimiä hahaha, joo ja kylla asun kiven alla :D:D pitaaki alottaa googlettelemaan. :D

Niin Vappu kertoi instagram-profiilissaan, että heidän vauva syntyy touko-kesäkuun vaihteessa. Sattumoisin käytän itse samoja sanoja (LA 29.5.) joten veikkaisin, että hänelläkin on LA toukokuun lopussa :wink Jos olisi LA kesäkuun alussa, niin sitä ehkä sanoisi vauvan syntyvän kesäkuun puolella?

Huh, mitkä spekulaatiot :p Toivottavasti Vappu lukee nää ja nauraa! Tai sitten me nähdään keväällä tositv Vapun odotus, synnytys ja imetys :grin

Lisii! Minäkin olen tuntenut muutaman "oudon" muljauksen, aattelin että siellä se jumppaa! Miltä sun liikkeet tuntui??? :grin

Joo sama, tunsin muutaman kerran oudon muljahduksen ja nyt aamulla uudestaan :D vois melkee sanoa ilmakupliksi :)

Työstressi ja/tai valvominen ei selkeästi sovi tähän raskauteen. Tulee huono olo takaisin. :/ Vitsit kun voisi vaan keskittyä omaan hyvinvointiin, mutta kun täytyy noita töitäkin tehdä. Joku toinen tekisi töitä stressaamatta, mutta en minä siihen pysty. Tällainen hermokimppu ja perfektionisti kun olen.

Tänään pitäisi mennä sinne neuvolan lähettämälle fysioterapiakerralle, josta puhuin aiemmin. Toivottavasti sieltä aukeaisi uutta innostusta liikunnalle. Liikunta kun jeesaa aika hyvin stressin poistamisessa. Nyt olen ollut aika sohvaperuna kyllä...

Muokattu viimeksi:
Mäkim haluan tuntea liikkeet! Eilen neuvolassa terkkari sano et kovasti tää täällä liikkuu kun karkas koko ajan anturin alta pois kun sydänääniä kuunneltiin. Terkkari kysykin et tunnenko vielä ite liikkeitä kun tuntu kaverilla olevan vauhtia. Alkaispa parin viikon sisään tuntea jotain (rv15+5 nyt).

Vieläkö muut kärsitte väsymyksestä? Mulla ei oo siis juuri muuta ollut kun satunnaista huonoa oloa, mutta tää väsymys on jotain käsittämätöntä... Mulla on Thyroxin lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ja tietenkin lääkitystä lisättiin heti kun raskaus huomattiin joten tuskin johtuu siitä. Hb oli ekalla neuvolakäynnillä 130. Nukun yleensä reilu 7h yöunia kun menen aamuvuoroon, iltavuoroon mennessä ja vapaapäivinä enemmän. Esimerkiksi eilen vetelin helposti parin tunnin päikkärit töiden jälkeen, aamuisin olo on kuin jyrän alle jääneellä.. Näen paljon unia ja tuntuu että nukun jotenkin huonosti öisin vaikkei edes vielä tarvitse vessaan nousta kertaakaan.. Toivottavasti tämä tästä, tuntuu vaan ettei kohta jaksa töissäkään käydä kun voisi vaan nukkua. :rolleyes:

Emppuliina, kyllä nämä voimat aika vähissä ovat. Toipumiseen kaikesta tekemisestä tuntuu menevän tavallista enemmän aikaa.

Emppuliina, täällä kans yks todella väsynyt odottaja :D mul oli alkuraskaudes karmee väsymys, joka kuitenkin loppui pariksi viikoksi rv10 kohdalla. Iloitsin siitä, mutta aivan turhaan koska nyt väsymys on tullut takaisin ja välillä tuntuu että jopa pahempana! Nukun joka päivä päikkärit 1-2 tuntia ja yöunia 7-9 tuntia. Mihinkään ei tunnu olevan energiaa siltikään :( ärsyttää!! Toivon, että tää väsy jo loppuisi! :)

Nytkö Tää hengästyminen jo alko, koiran kanssa ihan tavis lenkillä oltiin ja meikäläinen puuskutti jo puolessa välissä lenkkiä. Ei tartte kun leluja keräillä niin alkaa hengästyttää.

Väsymystä on täälläkin. Yöt menee mitä ihmeellisempien unien merkeissä :D

Pitäis kai yrittää jotain kotihommiakin jaksaa tehdä, vielä ei viitsis ihan kaikkee laittaa miehen niskaan kun se kohta joutuu kuitenkin kodin hengettäreksi :D Jos antais sen vielä tän puoli vuotta kerätä voimia ;) Ja joo hei mäkin kävelin tänään varmaan kilometrin matkan ja puhuin samaan aikaan puhelimessa niin kauhee puuskutus :D Haha.. Unet on täälläkin mitä ihmeellisempiä, on imettämistä, hassun näköisiä vauvoja, 100% tyttö lupaus(tiedä mistä toikin tuli kun ei edes haluta tietää kumpi sieltä tulee) :)

Emppuliina, mä näen tyttöunia koko ajan. Tyttöä myös toivon, joten onko toiveunia vai enneunia niin en tiedä. Edellisessä raskaudessa näin poikaunia ja silloin poika tuli :)

Mä olen väsynyt, mutta ennen kaikkea huonovointinen. Oli pakko jäädä saikulle, kun ei vaan pysty ton oksentelun kanssa töihin. Lisäksi tänään ollut iltapäivästä saakka ihan hirveä päänsärky :confused:

Täälläkin ekat liikkeet tuntui tänään! Vähän niinkuin joku olisi kutittanut tuolla masun sisällä, rv nyt 17+1 :). Jännä ajatella että enää kolme viikkoa ja on puolivälissä tää raskaus... aika on mennyt niin nopeasti! Ja vähän reilu kolme viikkoa rakenneultraan, jotenkin sitä odottaa tosi kovasti...

Mulla vielä 6 viikkoa rakenneultraan. Alan myös totutella ajatukseen, että on se pieni mahdollisuus, että olen silloin edelleen huonovointinen. Mutta ei nyt maalailla kauhukuvia. Hippokrateskin totesi aikanaan, että normaaliin raskauden kulkuun kuuluu, että neljä ensimmäistä kuukautta odottava äiti saattaa voida huonosti. Ja samaa vakuutteli eilen tapaamani lääkäri. Mulla on vielä 2 viikkoa jäljellä ennenkuin 4kk täynnä. Eli nyt loppuspurtti henkisesti.. ja jos tää kauheus vielä senkin jälkeen jatkuu niin ihmetellään sitä sitten :eek:

Mulla vajaa 7viikkoa vielä rakenneultraan, mutta toisaalta aika menee nopsaan kun on joulu ja uusivuosi välissä :)
Olo on alkanut olee jo hyvä ja väsymys siirtynyt syrjään. Liikkeitä, semmoisia hennon hentoisia olen nyt vajaa viikon tuntenut ja ihan satunnaisesti vain, mutta eiköhän ne siitä vahvistu ja yleisty ;)

Rv 14+2

Takaisin