Lapsen kokoon vaikuttaa huomattavasti enemmän äidin omat geenit, ei niinkään isän puolen. Neuvolassa kun juuri tätä omaa pelkoani taas sanoin, niin terkkari jälleen muistutti, että se on enemmän minun perimästä ja minun elintavoista kiinni. :) Enemmän mielestäni kyllä perimästä, koska koko on nähtävästi elintavoista riippumatta vaihdellut ystäväpiirissäni ihan pienestä äidistä isoon äitiin - ja vastapäin lapsiin.
Itse taas olen se, jolla esikoinen oli 4200g ja 52cm, imukupilla, eppari ja laskematon määrä tikkejä. Enpä suostu muuten enää. Siksi olenkin menossa pelkopolille, ja vaadin kokoarvion ja käynnistyksen. Haluan synnyttää alateitse, mutta alle nelikilosen, kiitos. :P
Muistetaan kuitenki se, että me ollaan erilaisia, ja toiset taas (kuten edeltä voi lukea) eivät ole kummemmaksi tulleet isoistakaan vauvoista. Synnytyssaliin kannattaa (jos ei ole ihan järkyttävää synnytyspelkoa eikä ole saanut apua siihen) mennä mahdollisimman avoimin mielin, ja ottaa vastaan se mitä tulee. Jos kätilön kanssa ei kemiat pelaa, muistakaa myös se, että vaihtoa saa pyytää/vaatia. Se on elämän suurimpia, intiimimpiä, herkimpiä ja ihanimpia kokemuksia. Sen haluaa tehdä mieluiten sellaisessa seurassa, missä viihtyy.
Mulla kävi tuuri, ja mun kätilö oli aivan mahtava. Meillä synkkas tosi hyvin. Lopussa mukaan tuli tosi kärkäs ja ärsyttävä kätilö avustamaan, enkä todellakaan olisi halunnut hänen kanssaan suorittaa koko toimitusta alusta loppuun..
Eli muistakaa, vaikka odottavia/synnyttäviä äitejä pidetäänkin suorastaan lohikäärmeinä, niin eläkää maineemme veroisesti! :P