Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Vilijonkk4, ei kuulosta mukavalta laisinkaan. :( Mutta kipulääkkeet on keksitty sitä varten, että niitä käytetään kipuun ja niitä saa, ja pitää pyytää. Ehdottomasti nyt yhteys jonnekin ja lisää kipulääkettä. Litalgin ei ole mun mielestä nyt oikea kipulääke tuohon kipuun.

Jännä kyllä, en ole koskaan kuullut että kukaan saisi Litalginia keskenmenoon. Yleensähän sitä käytetään sappivaivoihin yms. Soittele Vilijonkk4 lääkärille jos määräisivät sulle Panacodeja tms? Tsemppiä!:Heartred

Viljonkk4, ethän vuoda liikaa? Kivuista en osaa sanoa, kun tyhjennyslääkkeet eivät minulla saaneet aikaan kunnollisia supistuksia, mutta sen sijaan vuosin aivan liikaa, ja odotin liian kauan ennen sairaalaan lähtöä. Sitten tarvittiinkin jo kaksi ambulanssia ja verensiirto :/ Älä siis odota liian kauaa myöskään jos vuoto jatkuu vain runsaana!

Viljonkk4. Mä tulin tosi kipeeksi koska mun paikat ei auenneet eli raskausmateriaali ei päässy poistumaan, mulla tuli ihan ambulanssi reissu isompaan sairaalaan! Eli jos kivut alkaa oikeasti olemaan sitä luokkaa niin hakeudu hoitoon, oikeasti! :)

Joo kyllä kuulostaa melko oudolle Viljonk4n tapaus. Lääkäriin uudestaan.

Itse taalla km:n juuri kokeneena parhaillaan myoskin, pahoitteluni Vilijonk4lle. Itse sain Panacodia ja Buranaa, tai niiden takalaisia vastineita. Suosittelen tosiaan hakeutumaan laakariin.

Keskussairaalassa vietetty yö. Tyhjennyslääkkeet sain eilen päivällä ja illalla oli vielä raskausmateriaalia kohdussa, niin sain toiset. Yhteensä 6 cytotec tablettia. Jos nyt aamulla on vielä kohdussa jotain, menee kaavintaan. Onneksi täällä mukava henkilökunta ja lääkettä saa kun pyytää. Nukahtamislääkkeistä huolimatta en oikein saanut nukuttua :/ voimia vievää, henkisesti. Olis edes kohtalotovereita, kun hyvätkään ystävät eivät voi oikein "lohduttaa" kun eivät ole itse läpikäyneet tälläistä. Tuntuu, että pitäisi vain itsekseen selvitä.

Niin ja minut voi siis poistaa listasta. Toivottavasti mulle vielä tässä elämässä suodaan lapsia. Tällä hetkellä pelottaa kaiken maailman komplikaatiot, jotka voivat heikentää raskauden mahdollisuutta myöhemmin. Lääkärien "olet vielä nuori" -kommentit eivät kyllä lohduta yhtään.

varmasti joku voi sut poistaa listalta, itte oon nyt reissusa ja kännykällä ei onnistu :(

Ei varmasti auta yhtään, mutta kyllä mä uskon ja toivon et teille vielä pienokainen suodaan

Tsemppiä sinne vilijonkk4 ! Kyllä km on raskas paikka ja kuten varmasti huomaat, et ole ainut sen kokenut. Ajanmyötä helpottaa ja varmasti saat vielä uuden mahdollisuuden. Aika harvinaista on saada pysyviä haittoja aiheuttavia komplikaatioita. Keskenmenot on aika yleisiä ja onneksi luonnon itsensä järjestämiä melko usein. Jos kovin mietityttää, puhu aiheesta sairaalassa.. turhaan jäät tuommoisen ajatuksiin jumiin..

Täältä myös voimahalit Viljonk4lle. Itse myös kohdunulkoisen raskauden ja keskenmenon kokeneena, tiedän tunteet. Mulle myös hoettu tuota "olet vielä nuori"-lausetta useasti, mutta eihän se siinä paikassa lohduta.
Mulla ollut itellä aina pelko perseessä saanko mitään lapsia kun toinen munatorveni poistettu 17-vuotiaana. Mutta vaikka olen asiaa aina pelännyt niin on tässä jo raskauduttu neljä kertaa ja yhden terveen lapsen olen jo saanut ja toista odotellaan, vaikkakin tästä raskaudesta ole vielä nauttinut kun koko ajan on pieni pelko takaraivossa keskenmenon/kohdunulkoisen takia...

Viljonkk4. Saat varmasti vielä lapsia! Kohtalotovereita löytyy kyllä valitettavasti kasapäin mutta ei näihin ole sanoa mitään lohduttavaa, ei vain ole. Vain aika auttaa oikeasti ja päivä päivältä on helpompi hengittää. Juuri nyt sinun ei kuitenkaan tarvitse ajatella eteenpäin vain keskittyä ensisijaisesti fyysiseen palautumiseen jottei tule ikäviä jälkiseuraamuksia. Voimia kovasti :Heartred

Heipparallaa kaikille!
Täällä ollaan hyvin huono vointisena ja väsyneenä toukokuuta odottamassa.

Olen lueskellut tätä ketjua jo muutaman viikon, mutta en kuitenkaan ole uskaltanut liittyä ennen tätä.

Viljonkk4. Ymmärrän että mitkään sanat eivät helpota tällä hetkellä, mutta haluaisin kuitenkin kertoa eräästä tapauksesta jossa km tapahtui samoihin aikoihin kuin sinulla. Kaavinta johti todella pahaan kohtutulehdukseen ja toiseen kaavintaan. Ennusteet lapsista olivat lähestulkoon olemattomat sen rääkin jälkeen. Nyt kuitenkin kyseisellä pariskunnalla on kohta kaksi vuotias prinsessa ja toinen neitoskainen näkee päivänvalon joulukuussa. Älä menetä toivoa!

26.5./Bubbles/29/1/Jorvi

Viljonkk4, tarjoavat varmasti mahdollisuutta päästä juttelemaan ammattilaisen kanssa, tartu siihen! Itse ajattelin, että pyhpah, pärjään yksinkin, ja jälkiviisaasti vasta olen todennut, että olisin sitä kyllä tarvinnut. Minun keskenmenosaagani löytyy tuolta keskenmenofoorumilta, mutta pikaisesti tähänkin lohdutuksen sanana: edes kaksi epäonnistunutta lääkkeellistä tyhjennysyritystä, kohtutulehdus ja kaksi kaavintaa (siis kaikki tämä yhden keskenmenon hoidossa..) eivät saaneet jätettyä jälkiä kohtuuni, vaan neljännestä yrityskierrosta olin taas raskaana :) nykyiset kaavinnat ovat hellävaraisia, ei niissä ole samoja vaaroja kuin vielä jokin aika sitten. Nyt keskityt lepäilemään ja suremaan rauhassa, mutta tulevasta ei tarvitse huolehtia.

Viljonkk4, tarjoavat varmasti mahdollisuutta päästä juttelemaan ammattilaisen kanssa, tartu siihen! Itse ajattelin, että pyhpah, pärjään yksinkin, ja jälkiviisaasti vasta olen todennut, että olisin sitä kyllä tarvinnut. Minun keskenmenosaagani löytyy tuolta keskenmenofoorumilta, mutta pikaisesti tähänkin lohdutuksen sanana: edes kaksi epäonnistunutta lääkkeellistä tyhjennysyritystä, kohtutulehdus ja kaksi kaavintaa (siis kaikki tämä yhden keskenmenon hoidossa..) eivät saaneet jätettyä jälkiä kohtuuni, vaan neljännestä yrityskierrosta olin taas raskaana :) nykyiset kaavinnat ovat hellävaraisia, ei niissä ole samoja vaaroja kuin vielä jokin aika sitten. Nyt keskityt lepäilemään ja suremaan rauhassa, mutta tulevasta ei tarvitse huolehtia.
Tarjosivat keskusteluapua kyllä. En vain ole sellainen ihminen, että "nyt keskustellaan niin tulee parempi mieli". Masentavina teinivuosina varasin monesti kuraattorille ajan uskotellen itselleni, että nyt kerron kyllä kaiken. Vastaanotolle päästyäni lähinnä juteltiin koulusta ym. kun ei musta varmaan saanut muuta irti:D Olisi lähipiirissä joku vastaavanlaista kokenut, mutta ei. En halua kellekkään vieraalle puhua.

Olen justiinsa samanlainen, vaikea puhua omista ongelmista, ja vielä vaikeampi myöntää tarvitsevansa apua. Harkitse kuitenkin vielä, jos kokeilisit. Eikö kellään tutullasi todella ole kokemusta keskenmenosta? Itse totesin ympärillä olevan useampiakin sen kokeneita, en vain tiennyt ennen kuin omastani puhuin. Itse asiassa puolilla niistä, joilla on lapsia ja kuulivat keskenmenosta, oli myös oma keskenmeno jossain taustalla. Keskusteluapua siis saattaa yllättäen tutuista löytyäkin :)

Vilijonkk4, tsemppaisin myös sua olemaan menettämättä toivoa! Surra saa ja kuuluu ja se kuuluu tietty akuuteimpaan hetkeen mutta mulla ainakin pieleen menneen raskauden jälkeen paras apu on ollut kun uskalsi taas yrittää uudelleen ja kun kaikki tällä kertaa oikeesti vaikuttaisi menevän hyvin! Voimia ja hetki kerrallaan <3

Kai sitä pikkuhiljaa uskaltautuu ilmottautua mukaan tänne.. ensimmäinen neuvola oli tiistaina ja tänään olisi viikot 9+4. Ens viikolla verikokeisiin ja sen jälkeen varailemaan ultra-aikaa.

Tuntuu et kaiken joutuis taas opettelee ihan uudestaan vaikka kaks aikasempaakin lasta on. Ovat tosin jo isoja kun esikoinen täytti 10 ja nuorempi on 5.

Mut eiköhän jotain tästä muistu vielä mieleenkin.. paljon on asioita muuttunut esikoisen raskaudesta..

Joten jos joku pystyis päivittelemään mut listoille mukaan..
18.5/tnjeh/28/3/khks

Teretulemast uusille, mukaan uskaltautuneille! :)

tnjeh
, mulla ja mun sisaruksilla on lähes samat ikäerot (9&5v). Äiti aina sanoi, että se on ollut hänelle ihan parasta, koska on saanut olla jokaisen kanssa rauhassa lapsuusajan. Hän tosin aloittikin parikymppisenä, joten minä en samaan pysty. Täällä mennään nyt tällä miniraolla ja toivotaan parasta. :grin

Mitenkä olet kokenut ikäerot itse? :)

Takaisin