Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sanoi neuvolan täti että raskaus kuluttaa loppuvaiheessa yhden maitolasillisen ja voileivän verran enemmän eli tosi pitkälle riittää kun syö vaan normaalisti :)

Kiitos paljon kaikille tukemisesta! :) meinasin käydä kyseisellä tädillä vielä ensi kerran ja sitten vaihdan jos sanoo loukkaavasti. Nyt tuli postissa ultra aikakin mutta se on vasta ens kuun lopussa. Malttamattomana odottelen:) olot on ainakin semmoiset että luulisi kaverin olevan kyydissä :D

Jännittää! Varhaisultra torstaina, tissit kyllä kertoo että olis joku kyydissä mut haluun niin varmistuksen! Ja mindylle vielä tätäkin kautta, sun ei tartte kuunnella tollasta! Tsempin kaikille!

Heippa! Millä viikoilla ihmiset ootte käyneet varhaisultrassa, ne jotka on käyny? Mulle varattiin nyt aika 6+4, ja epäilyttää että onko liian aikaisin??!

Mä en oo koskaan ennen käyny ja nyt kun varasin sitä tälle neloselle, Femedasta suosittelivat et 7+ kannattaa ottaa et näkuis myös syje varmasti.. mutta onhan se jo aiemmin näkyny. Pelasin itte varman päälle ja varasin 7+3:)

Mä kävin 6+6, kooltaan vastas sillon 6+2. Sydän sykki mutta voi kääk jos olisin muutamaa päivää aikasemmin käyny ja ei oliskaan vielä näkyny:rolleyes:

Kävin 6+5, kun halusin varmuuden hedelmöitysajasta (koneen arvio osui yksiin kuukautisten kanssa, vain parin päivän heitto). Käsitin, että noilla viikoilla asian selvittää paremmin kuin myöhemmillä. Sydämen sykettä en uskonut vielä löytyvän mutta kyllä se siellä kuitenkin jo oli.

5+6, ei sykettä & 7+3 syke näkyi. Ekasta ultrasta hyvänä puolena että alkio näkyi ja oikeassa paikassa, sillä jaksoi sen 10 pv eteenpäin.

Mulle varasi neuvolan täti ensi maanantaille varhaisultran. Silloin on 6+6 joten saa nähdä mitä näkyy. Tarkoitus on tarkistaa että alkio on oikeassa paikassa mutta sykkeen näkeminen on kyllä lisäksi oma toive.

Kyllä mäkin mielelläni sijoitin sen 100 euroa tuohon ar ultraan. Vaikka edelleen täällä jossittelen ainakin sinne 12 viikolle saakka, niin minulle oli helpottavaa nähdä, että tyyppi on siellä missä kuuluu ollakin. Mä kävin 6+6 ja näkyi sykekin jo. Mulle sanottiin, että yleensä tuo 6+4 on se kriittinen, että siitä eteenpäin syke näkyy yleensä kaikilla. Ultra muutti mulla päiviä yhdellä eteenpäin eli minun rimpsuni muuttui niin, että LA onkin tällä hetkellä 13.5. Tässä siis päivitelty rimpsu:

13.5./ ainiliini/ 27/ 1/ TAYS

Kääk! Luin tätä ketjua uudemmista vanhempiin ja siksi kommentoin tämän nyt tuon ar ultran perään. IHAN HIRVEETÄ MINDY!! :eek: Mä oon ihan paniikissa muutenkin tosta ekasta neuvolasta just painoasioiden suhteen, kun keikun normaali ja ylipainon rajamailla. Nyt kun on pari viikkoa mennyt niin, että on pakko puolen tunnin välein syödä jotain tai tulee ihan kaamee olo, oon ottanut jo kolme kiloa plussaa. Oon vollottanut miehellekin sitä, että ensimmäinen kolmannes on vielä pahasti kesken ja oon jo lihonut noinkin paljon. Mä kyllä alan itkeen saman tien, jos neuvolatäti mulle noin sanoo. Tää lihominen stressaa mua muutenkin ja yritän asennoitua siihen, että se on normaalia, mutta silti hirvittää. APUA! Nyt kyllä pelottaa eka neuvola vielä enemmän. Toivottavasti sulla on mukavampi seuraava käynti..

Mamia, olin kyllä :) En ole vielä ääneen julistanut siellä tätä asiaa, kun ollaan naamakirjassakin melko tiiviisti sen porukan kanssa. Odottelen neuvolaa ja ultraa.

Esikoista odotellessa, joillakin paino laskee raskauden alussa - joillakin koko raskauden ajan. Sinä tosin olet hoikka, joten siitä saattaapi terkkari huolestuakin. Meikäläisellä ei -10kg haittais ollenkaan. :) Mullakin on molemmissa raskauksissa alussa laskenut paino pari kiloa, kunnes sitten ekassa pahoinvoinnin loputtua alkoi nousemaan. Tästä ei vielä tiedä.
Ehkä se terkkari ei uskalla mulle valittaa, kun tietää mun jumppaavan niin monta tuntia viikossa, eikä itse asiassa meikäläisen bmi kerro ollenkaan totuutta kehonkoostumuksesta. Lihasta on läskin alla keskivertoa enempi kuitens, hyvässä tallessa. ;)

Sokerirasitukseen tiedän joutuvani, ja saas nähdä, että saako tälle bebelle ollenkaan vakuutusta. Missähän sekin raja menee.. Hmm.

Uskoisin, että painoni lähtee nousemaan kyllä, kun en kuitenkaan millään laihiksella ole eikä ole taipumusta alipainoonkaan. Syy on kyllä varmasti tuo, että muutin terveellisemmäksi ruokavaliota, kun en halua mitään vitamiinipuutostiloja sille lapselle enkä toisaalta sitten taas sokerijuttujakaan, jos niihin voi itse vaikuttaa. Suvussa kun on diabetestä.Ja kun lisäsi liikuntaa, niin näkyyhän se. Oksentelua ei ole mutta jos pahimmillaan suoli toimii neljästi päivässä... niin pahoinvoinniksi senkin voi laskea. Eikä tee mieli niin paljon kaikkea syödä, kun kuvottaa. En mä varmaan kauhean monta kiloa silti ole pudottanut, mutta ihmettelin vaan, kun luulin vaa´an näyttävät 60 ja olikin lähempänä 55 kiloa. Itsellä paino on ollut joskus 10 vuotta sitten 70kg, josta pudotin 60-65 kiloon. Sitten joskus muutama vuosi sitten kävi jopa 52 kilossa, josta taas singahti vähän ylöspäin. Vaatteet on aina vääränkokoisia, mutta senhän varmaan tulee myöhemmin raskaudessa taas huomaamaankin.

Mut voi poistaa listasta.
Eilen todettu tuulimuna raskaus, tänään lisätutkimuksissa löytynyt myös kohdun ulkoinen..

Tarrasukkia kaikille<3

Takaisin