Odottajia Pohjois-Savon/Kuopion seudulta?

Beneathbeatiful, avotarjonnassa vauva syntyy kasvot ylöspäin eli pää ei pääse taipuilee samalla tavalla kuin kasvot alaspäin, jolloin pää ja keho pääsee liikkumaan vapaammin synnytyskanavassa. Usko siinä ponnistuksessa meinas loppua, ku pää ei meinannu tulla ulos. Ja hartia tuli sen takia sellases asennossa ulos, että repi vähän välilihaa (4 tikkiä). Mut ei toi ponnistusvaihe lopulta kestäny kuin 28min vaikka se tuntu ikuisuudelta :)
 
Hei!
Täällä myös yksi odottaja Kuopion läheltä. Laskettu aika elokuun alussa ja esikoista odotetaan ja ikää mulla 36 v. Eka neuvola ja nt-ultra takana. Sokerirasituskokeeseen käy tie ensiviikolla sukurasitteen takia.
 
Hei. Sainkin lähetteen kysille vaikka se lääkäri ei sellaisesta mitään sanonut. Menin sinne ja ultrasivat painoarviota ja sen jälkeen sain kuulla, että käynnistävät synnytyksen nyt heti. Kävin lantiomittoja kuvauttamassa magneetissa ja sen perusteella lähdettiin normaalia alatiesynnytystä tavoittelemaan. Noh, ei mennyt ihan lyhyen kaavan mukaan (vois melkein sanoa, et paska reissu mut tulipahan tehtyä) ja 4 päivän käynnistely-yritysten jälkeen meille syntyi maanantaina poika kiireellisellä sektiolla. Syntymämitat oli vastasi sitä ,mitä painoarvio oli ennustanut: 4400g ja 51cm.

Nyt muutama päivä kotona oltu ja koeteltu opetella vauva-arkea. En oo mistään nyt niin kiitollinen kuin siitä, miten hyvin tuo mies heti laitoksella jo otti pojan hoitaakseen, kun itse makasin vaan kipeänä sängyn pohjalla. En haluais ees ajatella, mitä tää sirkus ois, jos hän ei ois nyt isyyslomalla auttamassa vauva-arjessa. Ihan helpoiten ei oo lähteny sujumaan, kun imetys tuottaa ongelmaa ja vauvan rauhoittelu nukkumaan. Kätilöt kysillä pääosin huippuluokkaa varsinkin siellä tarkkailu-synnytyspuolella. Synnyttäneiden osalstolla perhehuone osoittautui meille siunaukseksi, en tosiaan ois pärjänny siellä, jos ei mies ois ollu koko ajan mun kanssa sairaalassa :)
 
Täällä syntyi myös vähän aikaansa edellä pieni tytön tylleröinen rv 38+3 (2855g, 48cm) 21.1 torstaina klo 14:15 :) synnytys alkoi vesien lirinällä keskiviikko päivänä ja illalla ne lorahti kokonaan kysillä tarkkailussa ollessa. Yö odoteltiin luonnollisia suppareita jotka sit alkoivatkin n. Klo 5 aamulla.. josta sitten suihkun ja ammeen kautta saliin ja epiduraalin sain.. jouduttiin leikkaamaan episiotomia ja vähän tuli muutenkin repeämiä mutta prinsessa tuli kädet puuskassa maailmaan :Heartred kotiuduttiin eilen ja nyt totutellaan :)
 
Moi! Minä oon Varpaisjärveltä ja ootan toista lasta. Laskettuaika on 19.4, mutta epäilen että tämä syntyy aikasemmin. Esikoinen kerkiää ehken täyttää 10kk ennen kuin hänestä tulee isoveli Ensimmäistä "tehdessä" harjoiteltiin reilu 10vuotta ennen kun tärppäs, mutta toinen tärppäs sitten aika nopsaan. Onko täällä muita joilla on lapset alle vuoden ikä erolla?

Toisaalta ihan kiva kun lapsilla pieni ikä ero, mutta tämä toinen raskaus ei olekkaan niin helppo kuin ensimmäinen. Siis tämä viimeinen kolmannes... Mutta jospa tämänkin veisi kunnialla loppuun eikä mitään komplikaatioita tulisi.

Kävin lukemassa aikasempia juttuja ja olinkin tänne jo kirjoitellut. Ei asiasta mitään muistikuvaa... Liekkö orastava muistisairaus... Voi elämä sentään. No eikai tuo lie niin vakavaa?
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans yks odottaja Kuopion vierestä. :) La 29.8 ja neljättä ootellaan. :) Huomenna rakenneultra :) :Heartred
 
Moikka! Sattumalta juuri tänään piiiitkästä aikaa satuin tänne kirjautumaan.
Tullut pidettyä taukoa internetin ihmeellisestä maailmasta, kun ei ole riittänyt itsellä virtaa ja aikaa lueskella tai kirjoitella :) Arki alkaa hiljalleen sujua. Alku oli aika hankalaa. Ensimmäiset kaksi kuukautta eniten, kun poika ei juuri nukkunut, itki paljon mahakipuja/ilmavaivoja ja itse oli aika heikossa kunnossa sektion jäljiltä jne. Nyt kun ikää alkaa vauvalla olla pian 3kk ja ollaan pääsemässä turhista itkuista ja mahakivuista eroon niin vauva-arki alkaa varmaan helpottaa. Itsellä energiat kyllä aika vähissä ja ollaankin oltu vielä vaan kotona. Tarkoituksena ois hiljalleen uskaltaa liikkumaan "ihmisten ilmoilla" vauvan kanssa. Nyt olen vasta kahdesti käynyt hänen kanssaan pikaisesti asioilla. Muuten oon oottanu, et mies tulee töistä kotiin ja käyty yhdessä kaupassa, lenkillä jne. Seurakunnan järjestämään vauvakerhoon ois tarkoitus uskaltaa lähiviikkoina, kunhan joku kerta ollaan siihen aikaan aamusta jalkeilla! :D Meillä nimittäin venähtää lähemmäs klo 11 mun oma aamupala ja siirtyminen makkarista alakertaan olkkarin/keittiön puolelle. Yöt menee vaihtelevasti yleensä 2-3 syötöllä. Poju nukkuu useimmiten 2-4h pätkiä, että kokonaiset ja hyvin nukutut yöt on vielä vain haaveena :grin

Miten sulla BB on sujunut? Entä mitä teille muille kuuluu äideille ja odottajille kuuluu? :)
 
Täällä kans oltu paitsiossa netin maailmasta.
Poika kasvaa silmissä ja on ihanan iloinen jutustelija :Heartred Elämää varjostanu flunssat, joiden takia oltu 2 kertaa pojun kaa kysissä osastolla, kun hengittäminen vaikeutunu nuhan ja liman takia. Nyt ikää 3kk :) Herää öisin 1-2 krt syömään ja nukkuu päivällä 3 kertaa. Aamupäivästä ja illasta 30min-1h ja päivällä 2-4h vaunuissa. Alku hankaluuksien jälkeen nukkuu tätä nykyään omassa sängyssään :) Oma imetys viime viikkoina vähentyny ja korvikkeen käyttö lisääntyny. Nyt suhde on 10% rinnassa, 90% korvikkeessa. Seuraava etappi alkaa vähentää päivänukkumisia siihen 1-2 krt päivässä ja yösyötöt pois.

Itse olen lähdössä töihin elokuussa, silloin 3pv/vko. Lokakuun alussa, kun äitiysloma virallisesti päättyy, siirryn perustyörytmiin.

Isosisko hoitaa ja huolehtii ihanalla 2v 9kk otteella veljestään. Rakkautta tältä kaverilta ei ainakaan tule puuttumaan siskonsa puolesta :) Tyttö kasvanut myös henkisesti ja tän 3kk aikana jäänyt vaipat täysin pois hänen kanssaan :D Pikku veli oli tässä tapauksessa hyvä asia, että hän pääsee näyttää tälle esimerkkiä :wink
 
Heipähei tosiaan :) kiva kuulla teistä musta_lammas ja siiseli yms. :)
Täällä menee neitin kans tosi hyvin :) alkuun kans oli melkosta touhua kun neiti oli syntyessään niin pieni että piti tosiaan sit syöttää 2 tunnin välein (ja herätellä syömään) mut onneks neiti lähti hurjaan kasvuspurttiin mukaan ja nyt onkin kunnon jötkäle :D hehe..
Ikää tulee nyt se 3kk ja kehitystä tapahtuu kokoajan :) hymyillään ja söpöstellään päivät pitkät. Unen kans välillä taistellaan ja pullosta ei suostuta syömään ollenkaan, mutta pääasiassa neiti on helppo ja ihana :Heartred
 
Musta_lammas, minne päin ajattelit seurakunnan vauvakerhoon? :) osuttaisko samaan ympäristöön? :D mua jotenkin ärsyttää kun tiedän että kuopio on pullollaan äitejä ja samanikäisiä vauvoja mutta miten pääsisi heidän kanssa tutustumaan tai vauvalle vauvakavereita :) jotenkin jännittää noi vauvakerhot et onks siel ihan yksin sit jos on "ujo" muuten luonteeltaan ainakin ennenkun tutustuu. :eek:
 
8.6 (rv 38+5) meidän neiti 3485g ja 48cm päätti tulla vauhdilla maailmaan. Edellisenä iltana salkkarien aikaan supisteli ensimmäisen kerran mutta ei kipeästi 7min välein, yöllä sitten muuttui hetkessä sekä kipeiksi että kolmen minuutin välein tulevaksi niin soitin KYSsiin ja käskivät lähteä, täältä kun se tunnin matka sairaalaan oli. klo 3.15 sairaalassa, 2,5cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä, klo 5.42 oli jo vauva sylissä.. kaikki meni hyvin ja olen tosi tyytyväinen kätilöihin ja muihin meitä hoitaneisiin henkilöihin. Ei traumoja ja vointi vallan loistava heti synnytyksen jälkeenkin. Nyt ollaan viikko oltu kotona ja mukavasti menee päivät imetellen ja sylitellen :)
 
Täällä kanssa ilmoittaudun mukaan, vaikkakin vauva on jo syntynyt (25.5) ja muuttokin on vielä vaiheessa! Eli ollaan muuttamassa melkein Kuopion keskustaan 1.9. :)

Osaako joku kertoa jotain vauvaryhmiä yms yms tekemistä kuopiosta? Ryhmiä, kerhoja, liikunta juttuja sekä niiden alkamispäiviä ja aikoja? Ja milloin pitäisi ilmoittautua.

Kuopio on itselle tuttu paikka lapsuudesta asti, mutta vois olla kiva tutustua Kuopiolaisiin äiteihin, jos vaikka jonkun mammakaverin sais. :)
 
Täällä olisi yksi jolla LA 19.11 :) nyt ei taida kovinkaan paljoa olla marraskuussa synnyttäviä täältä Kuopion seudulta?
 
Täällä 29v toisen lapsen odottaja Lapinlahdelta. Muutettiin tänne syyskuussa ja ei ole tuttuja vielä alueelta. Äitikavereita olisi mukava löytää :shy:
Meillä on virallinen laskettu aika 2.9 mutta tyyppi masussa kasvaa hieman isosti, niin ultrat näyttää la:n olevan jo elokuussa.

Justcallmesuzy:n tarina on kuin omaansa lukisi. Meillä myös km ja kohdunulkoinen viime vuonna :sad001 nyt kuitenkin näyttäisi siltä että saadaan vihdoin vauva meillekin :Heartred
 
Takaisin
Top