Nurina ketju

Oon niin pettynyt meidän työpaikkaan. Mulla laitettiin kesälomat melkeen kaikki toukokuulle. Aivan käsittämätöntä koska mulla kuitenki ekaluokkalaisella lomat kesä ja heinä kuussa nyt vaan yksi viikko heinäkuulla. Eikä mitää ajatusta että lomat ois ennen äippälomaa järkevästi. En tajua kyllä. Ottaa päähän koko työpaikka niiin paljon!

Tsempit muuttoohin, se on p*rseestä!
Me muutettiin kun toi meidän 10kk oli 2vko ja siinä kyllä oli tekeminen:o ei ikinä enää!!! Lapset (varsinkaan vauvat) ja muutto ei oo hyvä yhtälö, liian raskasta...
koira meni muutosta ihan sekasin ja nyt vartio tota ovea kun hullu... tarvii kun jonkun kävellä ulkona (saati sitten tulla ovelle) niin se aloittaa hirveen ölinän, haukkuu ja murisee... tekis mieli heivat koko rakki hornantuuttiin!
Miiskunaksu jo on huonosti suunnitellut lomat:o idiootit!!!

Kiits. :) Juu-u. Kolmen lapsen tavarat ja koira (japanise chin) "kuormassa" myös..

Nyt voisi nurista isännän pask-vatsatautia! Odotan "innolla" et pääsen purjoamaan joka tuutista. Pohjanmaalla kun on pääsiäinen vasta tulevana viikonloppuna niin hoppua olisi lasten kanssa askarrella..

Oon niin pettynyt meidän työpaikkaan. Mulla laitettiin kesälomat melkeen kaikki toukokuulle. Aivan käsittämätöntä koska mulla kuitenki ekaluokkalaisella lomat kesä ja heinä kuussa nyt vaan yksi viikko heinäkuulla. Eikä mitää ajatusta että lomat ois ennen äippälomaa järkevästi. En tajua kyllä. Ottaa päähän koko työpaikka niiin paljon!

Mulla kanssa laitettiin loma elokuulle kun mies on vapaalla kesä - ja heinäkuun. Mua ottaa niin paljon päähän että tekis mieli irtisanoa, mutta täytyy malttaa kun on vakipaikka. Äippälomaa odotellessa..

Mulla kanssa laitettiin loma elokuulle kun mies on vapaalla kesä - ja heinäkuun. Mua ottaa niin paljon päähän että tekis mieli irtisanoa, mutta täytyy malttaa kun on vakipaikka. Äippälomaa odotellessa..

Eiks me olla jo elokuussa äippälomalla ni miten sulle on voitu laittaa lomat sinne?

Äh, oma neljän viikon kesälomahaaveeni kariutui ja näyttäisi siltä, että saisin pitää vain kaksi viikkoa lomaa...

Eikä,niin että sulle tehtiin vähän samat. Niin tympeetä kyllä.

Eiks me olla jo elokuussa äippälomalla ni miten sulle on voitu laittaa lomat sinne?

Mulla ainakin niin loppukuusta la aika,et ite alotan vasta 13.8 äippäloman ja sekin on 8 pv varhaistettuna. Itse oisin kanssa toivonu kesälomat elokuun ekoille viikoille

Onpa inhottavaa, että miiskunaksulla ja nallekarkilla menee lomat noin pöljästi! :(

Mua puolestaan ottaa päähän pääsiäisloma. Oltiin hiihtolomalla anoppilassa, viime viikolla anoppi miehineen oli meillä kylässä (heillä oli harrastukseen liittyviä menoja täällä päin), ja huomenna pitäis taas lähteä anoppilaan loman ajaksi - ei muuten, mutta saadaan siellä treffattua miehen kaukana asuvaa siskoa perheineen, joita on viimeks nähty jouluna, kun hekin tulevat anoppilaan pääsiäiseksi. Voin kertoa, että mulla on jo erittäin pahaa anoppi-yliannostusta ilmassa. Normaalitilassa pidän anopistani ja naurahtelen sen hömelöydelle, mutta ilmeisesti raskaushormonit ovat saaneet musta esiin melkoisen äkäpussin. Viime viikolla teki ihan tosissaan tiukkaa pitkien työpäivien päälle olla tiuskimatta anopille. Ärsyttää jo etukäteen, kun joutuu huomisesta eteenpäin neljä päivää kuuntelemaan sen horinoita. Anopilla on tosiaan harrastus, johon hän suhtautuu aivan uskomattoman intohimoisesti (tai pakkomielteisesti, miten sen nyt ottaa) ja rakastaa siitä puhumista. Tuntuu ihan, etten jaksais kuunnella yhtään tarinaa tuohon aktiviteettiin liittyen. Enkä myöskään yhtään kommenttia mun kasvaneesta mahasta (niitäkin sai jo viime viikolla kuulla).

Siis aargh! Tekis mieli jäädä kotiin lomaksi, mutta olis se vähän paskasti tehty ja herättäisi ihmetystä. Ja oishan sitä miehen siskoa ja sen perhettä oikeasti ihan kiva nähdä.

Tsemppiä tiutiutiulle pääsiäis lomailuun ei kuulosta kivalta tilanne. Ei muuta kun käyt vähän pihalla kävelee tai teet jotain omia puuhasteluja jos mahdollista niin saat vähän etäisyyttä anoppiin jos alkaa oikein kiehumaan!

Mulla alkaa äitiysloma vasta ihan elokuun lopussa jos ei oo mikään varhennettu. Ajattelinkin että pitää neuvolassa kysellä noista äitiysloma-asioista ja selvittää onko mulla oikeus pitää lomat kokonaisuudessaan ennen äippälomaa. En oikein tiedä noista asioista..

Mulla alkaa äippäloma elokuun alussa ja alustavasti oon saanu sovittua, että saan käyttää kaikki lomani ennen sitä. Jos en nyt keväällä pidä lomaa ollenkaan niin pikaisesti laskettuna jäisin kotiin jo juhannuksesta. Ei huono :grin
Varsinkin kun esikoinen lähtee elokuussa kouluun niin sais sekin kunnon kesäloman ennen sitä :rolleyes:

Mulla alkaa äitiysloma vasta ihan elokuun lopussa jos ei oo mikään varhennettu. Ajattelinkin että pitää neuvolassa kysellä noista äitiysloma-asioista ja selvittää onko mulla oikeus pitää lomat kokonaisuudessaan ennen äippälomaa. En oikein tiedä noista asioista..
Meidän palkkiksesta sanottiin ainakin että on oikeus pitää kaikki kertyneet lomat. Ja itse niin aijon tehdäkkin. Onneksi esimies on aivan huippu ja saatiin sovitettua lomani juuri niille viikoille kuin toivoinkin :)

Mitenhän on, kun meillä saa vaihtaa lomarahat vapaaksi. Oma anomukseni hyväksyttiin, mutta nyt se sitten peruttiin... vajaan 4 viikon loma kutistui siis kahteen viikkoon. Asia ärsyttää, sillä raskaus oli jo silloin tiedossa kun anoin lomarahoja vapaaksi. Näköjään ei kannata olla ystävällinen ja ajatella työnantajan etua kertomalla raskaudesta hyvissä ajoin (ja ennen kesälomien hyväksyntää) vaan olisi pitänyt odottaa viimetinkaan kertomisen kanssa. Muutoin lomatoiveeni olisi mennyt läpi, mutta raskauden ja sijaisen perehdyttämisen takia joudun tyytymään kahden viikon lomaan juuri ennen mammiksen alkua. Itse kun olisin ennemmin halunnut pitää taukoa vähän ennen mammista niin olisin varmasti jaksanut ne viimeiset viikot töissä paremmin. Huoh. Ärsyytyminen tässä asiassa on huumaavan korkea.

Mua ärsyttää kaikki duunissa. Ihan kaikki ihmiset, työkaverit, asiakkaat. Onneks on vielä vähän edes järkeä päässä että saa hillittyä osan tätä kiukkua. Ainoa hyvä puoli, että saan pitää lomat käytännössä milloin vaan haluan. Tarkistin ettei ole pakko pitää kaikkia lomia vaikka työnantaja toivoisi että edes osan pitäisi nyt ja loput säästää ensi vuoden kesään. Aion sinnitellä 1 kesäloma viikolla ja kaikki loput lomat pidän ensi kesänä eli siitähän taitaa kertyä melkein 2kk kesälomaa ensi kesäksi. Olisi ihan hirveetä palata jo kesäaikaan töihin takaisin.

Voi pääsiäinen ja miehen reissuhommat!! Mies tekee osaksi reissuhommia (hyvin satunnaista onneksi nykyään) ja otti tämänhetkisen keikan ihan sillä että pääsee pääsiäiseksi kotiin. Mitäpä veikkaatte onko kotona? Kotiutus siirtyi viikolla eteenpäin. Viime pääsiäisen se oli Alaskassa ja nyt keskellä merta missä ei ees kännykkä ja netti pelaa. Pieni juttuhan tää sinänsä, mutta näin raskaushormoonihuuruissa ottaa vähä aivoon :banghead::banghead: Ehkä huomenna jo naurattaa omat itkupotkuraivarit :p

Liisi samaistun, munkin mies joutuu satunnaisesti lähtemään työmatkoille, viimeisin kylläkin reiluvuos sitten oli 2 viikkoa Jenkeissä ja viikon Norjassa, yhteen putkeen... olin viimeisiä kk raskaana tosta meidän ”vauvasta” 10kk... turhautti ja paljon! Nykyään joutuu vaan olemaan ylitöissä kuten tänään tupla vuoro... aamulla aloitti työt 6 ja on vissiin kotona joskus 22 jälkeen... kaikki hommat siis ihan soolona mulle:/ voimia sinne siis niiden miehes hommien kaa...

Nuo on niin kurjia juttuja kun työnantaja käyttäytyy kusisesti lomien suhteen ennen mammalomaa. Haluan kuitenkin muistuttaa että moni työssä käyvä joutuu sairauslomalle raskauden loppuvaiheessa. Toki sitä ei kukaan toivo, mutta monella fyysiset vaivat ovat kovia viimeisellä kolmanneksella. Ja kannattaakin ihan hyvällä omalla tunnolla olla sairauslomalla jos olo sitä vaatii. Mulle sanottiin esikoisen kohdalla että älä pyydä kesä- tms. lomaa viimeiselle kuukaudelle ennen mammista vaan jäät vaan saikkarille. En nyt tiedä onko ihan oikein noinkaan suunnitella, mutta itsellä niin sitten valitettavasti kävi. Tuuraajan perehdytys oli kesken ym. ym. ja podin huonoa omaatuntoa useamman viikon ennen kuin osasin rentoutua äitiystouhuihin.

Mä jäin esikoista odottaessa sairaslomalle jo siinä rv25 tienoolla kun kroppa teki tänät... supisteli pienikin rasitus ja stressi työstä/lapsesta/rempasta jajaja oli kropalla liikaa ja vietinkin sit vikat viikot selälläni sohvalla nostamassa elopainoa(30kg, ups) en oo sen koommin työissä käynyt... et kyllä se on ihan realistista kun sanotaan että vikat viikot ennen mamma lomaa saattaa ollakin saikkua, jos ei koko aikaa niin osittain... sinäänsä en ymmärrä että miks ihmeessä teidän pomot pelleilee noiden teidän lomien kanssa, ei ainakaan motivaatiota nosta:o

Onpa inhottavaa, että miiskunaksulla ja nallekarkilla menee lomat noin pöljästi! :(

Mua puolestaan ottaa päähän pääsiäisloma. Oltiin hiihtolomalla anoppilassa, viime viikolla anoppi miehineen oli meillä kylässä (heillä oli harrastukseen liittyviä menoja täällä päin), ja huomenna pitäis taas lähteä anoppilaan loman ajaksi - ei muuten, mutta saadaan siellä treffattua miehen kaukana asuvaa siskoa perheineen, joita on viimeks nähty jouluna, kun hekin tulevat anoppilaan pääsiäiseksi. Voin kertoa, että mulla on jo erittäin pahaa anoppi-yliannostusta.

Täällä sama fiilis. Esikoisen synttärit tulossa ja jo nyt ahdistaa tuleva parin tunnin höpöttelyjen kuuntelu. Onneksi oma äitini tulee jakamaan tuskaa[emoji23]. Anopit voi joskus olla aika rasittavia varsinkin kun siihen yhdistää raskaushormonit tsemppiä

Takaisin