Nuoria odottajia pääkaupunkiseudulta

Ainiin piti kysellä (varsinkin ekaa oottavat) että stressaako teitä mahollinen.keskenmeno näin alkuraskauden aikana? Mulla on eka ultra vasta 27.6 ja todella toivon että kaikki ois hyvin mut oon sellanen stressaaja että ajattelen vaa et mitä jos ei oliskaan...

Ainiin piti kysellä (varsinkin ekaa oottavat) että stressaako teitä mahollinen.keskenmeno näin alkuraskauden aikana? Mulla on eka ultra vasta 27.6 ja todella toivon että kaikki ois hyvin mut oon sellanen stressaaja että ajattelen vaa et mitä jos ei oliskaan...

Kysymys ei varsinaisesti koskenu mua mutta vastaan silti :D tätä tokaa odottaessa mä oon pelänny paljon enemmän tota keskenmenoa kun ekaa odottaessa. Nii paljon enempi tietää asioista ja riskeistä mitää ekaa odottaessa. Tieto lisää tuskaa :sorry:

Kysymys ei varsinaisesti koskenu mua mutta vastaan silti :D tätä tokaa odottaessa mä oon pelänny paljon enemmän tota keskenmenoa kun ekaa odottaessa. Nii paljon enempi tietää asioista ja riskeistä mitää ekaa odottaessa. Tieto lisää tuskaa :sorry:

Haha iha kiva että vastasit :D niin kai se on että tieto lisää tuskaa... mä oon vaa kova lukemaan kaikkii keskustelupalstoja ja yllättävän paljon lukenu kaikkii keskenmenojuttuja nii tullu hirveet epäilyt, hohhoh... toisaalta ei mulla oo minkäänlaisii oireita että olis tullu keskenmeno tai muutakaan mut eihän oireita välttämättä tuukkaan. No, reilun viikon päästä oon fiksumpi :)

Minä oon jo 26, mut asun Helsingissä. Meille on tulossa kakkonen. Minulle vertaistuki oli esikoisen aikaan todella tärkeää. Silloin asuin Tampereella ja osallistuin kaikkeen vauvatekemiseen. Nyt kaipaisin myös kovasti vauvakamuja :) olisi kiva tapailla vaikka jossain perhekahvilassa ja käydä puistossa.

Haha iha kiva että vastasit :D niin kai se on että tieto lisää tuskaa... mä oon vaa kova lukemaan kaikkii keskustelupalstoja ja yllättävän paljon lukenu kaikkii keskenmenojuttuja nii tullu hirveet epäilyt, hohhoh... toisaalta ei mulla oo minkäänlaisii oireita että olis tullu keskenmeno tai muutakaan mut eihän oireita välttämättä tuukkaan. No, reilun viikon päästä oon fiksumpi :)

Toi doppleri on kyl aivan paras keksintö! Liputan sen puolesta :D mulla tiistaina nt-ultra ja jännittää ihan älyttömästi ne seulojen tulokset ku esikoisesta hälyytti niin pahasti.

Toi perhekahvila-juttu kuulostaa tosi kivalta! :) vaikkei ookkaan vielä sitä lasta haha. Oon miettiny myös ton dopplerin ostamista, minkälainen olis hyvä? :) tai minkälainen sulla on Omppunen?

Toi perhekahvila-juttu kuulostaa tosi kivalta! :) vaikkei ookkaan vielä sitä lasta haha. Oon miettiny myös ton dopplerin ostamista, minkälainen olis hyvä? :) tai minkälainen sulla on Omppunen?

Ekassa raskaudessa mul oli se perus halpa angelsounds mikä oli musta ihan hyvä! Ja nyt sit mul on sellanen näytöllinen mikä näyttää sykkeen myös :) monet päivät kyllä jo pelastanu tuo laite tän parin viikon aikana!!

Kai se on pakko sitte itekki ostaa nii saa mielenrauhan näihin päiviin ku muutenki ärsyttää kaikki :D onneks riski keskenmenoon pienenee kokoajan (jos kaikki siia edelleen hyvin) ku tänää tuli tosiaa 10+0 :)

Ootteko te jo paljastanut kavereille tai muille läheisille olevanne raskaana? Miten teijän raskauksiin on reagoitu? :) ite en oo uskaltanu iskälle kertoo vielä, mutta ehkäpä senki on saatava tietää... :D
Me ollaan kerrottu mun isälle ja eilen kerroin parhaalle ystävälle. Isältä tuli tippa silmään, kun oli niin onnellinen. Ystäväkin sanoi, että aavisti jo talvella että yritys on käynnissä. Nyt odotellaan tämän kuun loppuun, että on ultra, sitten kerrotaan muille ilouutiset :)

Mulla myös on angelsoundin halppismalli. Hyvin sillä kuului äänet viime raskaudessa ja loppui moni panikointi lyhyeen. Pitää alkaa tässä taas kohta kuunnella, joko sillä jotain kuului :) kerran kokeilin jo mut en vielä onnistunut. En kyl ota siitä ressiä kun on näin aikaista vielä.

Me kerroimme jo omille vanhemmille ja sisaruksille uutisesta, myös joillekin ystäville on kerrottu. Ei tää mikään varsinainen salaisuus enää ole. Töissä en kyllä vielä yleisesti kerro enkä sukujuhlissakaan eilen kehdannut :D

Meillä tietää oikeestaan varmaan kaikki sukulaiset jo, kavereista myös suurinosa. Kerrottiin jo 8+ viikoilla. Nyt mennään rv 12+2 ja huomenna nt-ultra. Edelleen pikkunen sydän siellä jyskyttää <3 meillä kaikki on reagoineet oikeen ihanasti. Kaikki tosin on odotelleetkin tätä uutista jo että oli kuulemman vaan ajan kysymys millon tää tulee selville :D pari oli untaki nähnyt mun raskaudesta ennen ku kerrottiin, miehen sisko ja äiti.

Nonni hyvä että teillä on reagoitu kivasti raskauksiin :) Itteeni vähä pelottaa kertoo omalle isäpapalle ja mummolle toki ku ne ei oo mitää tän vauvan isän suurimpia faneja (suoraansanottuna vihaa tätä). Äiti onneks otti hyvin alkujärkytyksen jälkeen ja nyt jo oottaa innolla tulevan mummin hommia :D

Miten muuten, kävittekö te alkuraskauden niissä seulonnoissa missä tutkitaan mahollisia kromosomihäiriöitä? (Downin syndrooma yms)

Meillä esikoisen aikaan kun kerrottiin nii oli pieni alkujärkytys mun äidille mut se sit siitä laantu kans nopeesti.

Kävin niissä ja ne pelottaa kyllä tosi paljon. Niiku edellisis ketjuissa kertonu nii esikoisesta ne hälyytti suuresti, mutta terve lapsi sieltä tuli :)

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Viikonloppuna pitäis kertoa ja jännittää kyllä :D

Aiotaan käydä seulonnassa, ens viikolla käyn niissä verikokeissa :)

Tyhmä minä mut ku menee noihin seulontoihin nii pitääkö mun varata aika sinne labraan vai marssinko vaa sinne :D terveisin avuton...

Tyhmä minä mut ku menee noihin seulontoihin nii pitääkö mun varata aika sinne labraan vai marssinko vaa sinne :D terveisin avuton...

Jos haluut ja jaksat jonottaa nii marssit vaan sinne! Mä varasin ajan nii ties millon pääsee eikä tarvinnu jännää onko 100 vai 2 ennen mua ja millon pahaolo iskee

Jos haluut ja jaksat jonottaa nii marssit vaan sinne! Mä varasin ajan nii ties millon pääsee eikä tarvinnu jännää onko 100 vai 2 ennen mua ja millon pahaolo iskee

Asia pihvi :D yrittäny täs aamusta asti soittaa Jorviin mut ei sieltä kukaa osaa vastaa huoh... kai se on mentävä istuskelee sinne.

Jos jorviin oot menossa labraan nii näyttäis huomen olevan esim vaikka kuinka paljon aamupäivä aikoja :)

Takaisin