Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea nannaaa plussasta! <3 ja tervetuloa mukaan youngmama97 !

Täällä väsymys jyllää edelleen voimakkaana ja kaikki makea (varsinkin suklaa) ällöttää! Eli kyllä oli todella ihana juhlia eilen ylioppilaita kun joka paikassa tyrkytettiin kakkua yms :'D jonkun verran alkanut repäisykipuja kasvukipuja tai jotain tuolla mahassa mut ei ne pahoja oo :p nyt rv 11+2

On kyllä täälläki tullu laskettua vain jäljellä olevaa aikaa ja viikot menny niin nopeaa, vastahan sitä sai kuulla olevansa raskaana :D
Muistan itekki tuon alun mut nyt loppua kohti tullu taas väsymys ja huonovointisuutta. Viikon ajan oksennellu välissä,oikein mitää ei tee mieli syödä ja vaikka nukkuis kuinka paljon ni silti väsyttää.

Mulla tais olla joku rv20 kun tunsin ekaa kertaa liikkeet ja se tapahtu kun olin ystävien kanssa ensimmäistä kertaa ulkomaan reissulla ja oltiin just lähdössä lentokentältä kotia kohti :D

Mä taisin eilen tuntea pienen liikkeet ensimmäistä kertaa :Heartred:Heartred Semmosta pientä hipsutusta oikeella puolella parin minuutin ajan <3 Eilen oli 16+2. Millon te ootte tuntenut ekat liikkeet?

Mä tunsin samoihin aikoihin mun pojasta ekaa kertaa! Siitä ne vahvistu tosi nopsaa.

Mä tunsin ekat liikkeet rv 17+ jotain :) Ja facebookin muistot muistutti, et aika pian puolivälin jälkeen on näköjään tuntunut mahan päältä myös liikkeet.

Dpo 4. Huoh, tää aika menee hitaasti... -.-

Onnea uusille plussaajille! :)

Mä tunsin ekat kunnon liikkeet varmaan joskus rv20. :) Ja ne ekat vauvan liikkeet tuntui aivan ihanalta ja tosi jännittävältä. ❤

Mä tunsin ekat kunnon liikkeet varmaan joskus rv20. :) Ja ne ekat vauvan liikkeet tuntui aivan ihanalta ja tosi jännittävältä. ❤

Mä tunsin liikkeet rv17 eikä mennyt kuin reilu viikko kun mieskin tunsi ne vatsan päältä, oli se jännää ja ihanaa :Heartred harmillisen rauhallinen tapaus vaan oli kun ei kovinkaan montaa kertaa mies niitä potkuja saanut tuntea ja itsenikin puolesta olis saanut vähän enemmän polskutella :joyful:

Onko muuten miten paljon pahaaoloa potenut ne jotka on raskaana? Täällä aivan kamala pahoinvoi ti kun syötävä kuitenkin on, mutta syönnin jälkeen tuntuu kuin kuolema tulisi sen pahanolon takia :( ei näin paha ollut esikoisen kohdalla .. Ainut hyvä on vesi ja mehujäät. Sitten tää väsymyksen määrä tekee ihan kauheaa kun tulee ärähdettyä omalle lapselle jos jokin ei onnistu :(

Hitsi miten aika menee nopeasti ! Itse en ole viellä päässyt raskauteen mukaan.. Kun tarkkoja viikkoja ei vielläkään tiedä ehkä ensi viikolla :) kauhea stressi myös ollut siitä että saattaisi kaksoset olla tulossa .. Mielessäni salaa toivonut että se toinen olisi vain joku munarakkula mutta jos näin on että kaksi siellä on niin asia on sitten niin ja ehkä siihen tottuu

Mä oon yksinäni viimeaikoina nyt paljon pohdiskellut, mutta tajusin ehkä tavallaan syyt miksi mua mahollisesti pelottaa edes uusi raskaus/synnytys. Mä sain kokea joo normaalit supistukset ja ne oli kyllä kipeitä, mutta ei mitään verrattavissa oksitosiiniin, ei mulla oo mitään hajua siis miltä synnytys tuntuu ilman oksitosiinia. Se mua pelottaa. Ja pelkään myös että repeän uudelleen, vaikka nyt olikin vaan ikävä sattuma kun vauva oli väärässä tarjonnassa ja jouduttiin käyttämään imukuppia. Jatkossahan mulla on tosi tarkat selvitykset että millainen vauva mahtuu ulos ja tarkastellaan myös ihan synnytyksessä ettei vauva tule väärässä tarjonnassa. Ja aina voi varuiksi pyytää episiotomiaa ehkäisemään repeämät. Mut tavallaan en haluaisi episiotomiaa jos sille ei oiskaan ollu tarvetta, koska se paranemisprosessi on aina niin helvetin pitkä.. oksitosiinin takia myös mun oli pakko olla koko ajan piuhoissa kiinni, joten en päässyt liikkumaan, mun synnytystoivelistastahaan ei oikeestaan mikään toteutunut, muuta kuin hämäryys ja puudutteet (jotka eivät toimineet). Sektio ajatuksena pelottaa ihan liikaa, enemmän kuin alatie, mutta sitten pohdin että teenkö väärän valinnan jos päätän vielä joskus alateitse kokeilla..

Ehkä noi pelot ym asiat selviää paremmin sitten kun on raskaana, mutta silti pelottaa niin pirusti jo ennen sitä, et uskaltaako koko touhuun enää lähteä. Vaikka kaikki menikin tosiaan ihan perseelleen, niin selvisin silti :D

Takaisin