Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

No, mä oon koittanut välttää koko oireiden miettimistä. Tissit nyt on sivuilta aika kipeet, mut muuten olo on ihan erilainen kuin ennen. Siis tätä oloa on tosi vaikee kuvailla... Ei yhtään sellanen olo, että menkat olis alkamassa! Toisaalta nää olot vaihtelee vähän väliä. Välillä on tosi varma olo, että voisin olla raskaana ja sit taas tosi varma olo, ettei tästä tuu mitään. Mutta mä en anna nyt näille ajatuksille valtaa, etten hirveesti pety, jos menkat alkaa.

Tosta vauvan tulosta ja nuoruuden rajoittamisesta, niin mä kyllä pääsin mielestäni ihan riittävästi menemään. En ainakaan enempää olisi halunnut tai tarvinnut! Tottakai alkuun oli tosi vaikeeta antaa poikaa hoitoon (ja monesti nykyään edelleen, vaikka poika on jo 5v), mutta kyllä sitä jaksoi ihan erilailla, kun oli hetken saanut omaa aikaa.

Mä olin omasta kaveriporukasta ensimmäinen äiti, niin tottakai välillä tuntui, että jäi vähän ulkopuolelle jutuista ja joskus ajatteli, että "voi, kun itsekin pääsisi", mutta en silti oo koskaan katunut tai halunnut mitään muuta :)
 
Nii ja mullakaan ei oo koskaan ollut mitään tarvetta tai mielenkiintoa oikeen juhlia, vaikka alaikäinen olen :p Hyvin kotihiiriä ollaan miehen kanssa, että eise lapsi niin hirveästi rajottaisi kun ei muutenkaan liikuta kuin tuon äitin luo saunomaan... Hyvinkin nuorena jo ajattelin että ainoo asia mitä mä haluan isona tehdä on olla äiti :joyful: Jo pikku muksuna halusin 6 lasta vähintää! Kaipa tuo isossa perheessä kasvaminen on jotenkin lapsien hankintaan vaikuttanut.

Uskon, että en tulisi koskaan katumaan lapsen hankitaan nuorena koska lapset eivät korvaa mitään hauskanpitoa, vaikka tottakai sitäkin pitää joskus olla ettei pala loppuun.

Minäkin todennäköisesti tulen olemaan omasta porukasta ensimmäinen äiti, koska hyvinkin moni ei edes usko hankkivansa omia lapsia. Porukassakin on vitsailtu, että mä oon niille kun joku äiti kun omia ei vielä ole jota holhota :joyful:
 
Ja onhan niitä vanhempiakin äitejä, jotka tahtoo mennä ja tulla. Ja jos vaikka kerran kuukauteen tahtoo mennä, niin eiköhän se oo vain organisoimista asioiden kesken :) Mielummin jään ''paitsi'' juhlimisesta ja dokailusta, jotta en jäis paitsi isoista asioista esim lapsen ensisanoista yms!

Ja niinkun nassutin sanoit, jokainen elää omaa elämää niin näinhän se menee. Eihän tässä elämässä oisi mitään iloa jos pitäisi mennä tietyn kaavan mukaan. Me tehdään lapset nuorena ja me mennään sitä kaavaa :wink
 
Kaikki muut odottavat plussan vahvistumista ja minä taas odottelen puhdasta negatiivistä :p Ovistikut tilasin torstaina ja perjantaina tippui postiluukusta, eli ovistikut odottaa jo käyttöä, mutta jää nähtäväksi kuinka kauan tää vuoto vielä kestää :shifty:

Keskenmenon jälkeen minun vanhempani ovat painottaneet miettimään ehkäisyn aloittamisen ja sen miettimisen ja nauttimaan nuoruudesta vielä kun voin... Mutta painottaneet myös sitä, etteivät voi päättää milloin lapsia hankimme koska olen kohta jo aikuinen ja päätän omista asioista. Aina ovat sanoneet, että minä teen omassa elämässäni omat päätökset. Kun taas miehen isä oli sitä mieltä että uutta vaan kehiin :rolleyes:

Jotenkin ottaa päähän ja minun valintohin vaikuttaa tosi paljon mitä muut ovat mieltä ja nyt mietin että pitäiskö tosiaan lykätä lapsen tekoa... fiilikset on aika sekavat, toisaalta olisi ihanaa saada lapsi nuorena ja vuoden päästä jo ollaanki 18. Mies on onneksi sanonut että tahtoo lapsia minun kanssani vaikka heti, mutta se on minun päätettävissä.

Mitä te olette mieltä siitä, että lapset rajoittaa aivan kamalasti nuoruutta? Mä olen taas kuvitellut ja suunnitellut, että jos tahdotaan mennä ulos joskus miehen kanssa niin laitetaan lapsi yöksi hoitoon ja sillä selvä vai eikö asia olekkaan noin selvä?
Ei lapset rajoita nuoruutta... ite olin täyttäny 20 kun tytön sain... muuttuuhan siinä kavereiden tapaamiset jos kavereilla ei oo lapsia mutta itse en mitään "menettänyt" siinä:)
 
Voi ei Minttukarkki :sad001 Ootko tehny tänää testin?

Kyfi2354140 noniin samaa mäkin oon ajatellut, että ei se lapsi niin paljoa rajoita kuin mitä muut aina sanoo ja kauhistelee. Ärsytti vaan isäni kommentti siitä, että nauttikaan nyt elämästä nuorena kun voitte... eikö siitä muka voisi nauttia lapsen tulon jälkeenkin :hilarious: Serkkuni sai esikkonsa 20 vuotiaana ja toisen noin 22 vuotiaana, silti ovat miehensä kanssa voineet mennä ja julhia.
 
Iinaalisa en oo tehny :) tosiaan eka kävin vessassa ennenku lähin kauppaan ostaan testiä javei tietoakaa menkoista ja kauppa reissun jälkeen kävin uudestaan niin tietenki sit tuli jotain väriä :sad001 no ootellaan nyt vaa et ne käynnistyis kunnolla nii pääsis uuteen kiertoon :)
 
Tosi harmi :sad001 Ja ei oo siis mahdollista, että ois kiinnittymisvuotoa?

En tainnut mainita täällä, että raskaustesti alkaa pikkuhiljaa näyttämään negaa :rolleyes: Tuon testin tein siis eilen sunnuntaina ja aikasemmista viesteistä näkee perjantain testin, että vihdoin on alkanut hormoonit laskea! Ja en muista kirjoitinko tänne siitäkään, että keskenmenon jälkeen mun rinnat alko tuottaa maitoa ja sekin on nyt melkeempä loppunut :)

12625627_953311994717953_1802058429_n.jpg
 
Ja taas juttua multa... mutta tein tossa samasta pissasta ihan läpällä raskaus- ja ovulaatiotestin. No rakaustesti näytti eiliseen verrattuna vielä vähän himmeemmältä ja no sitten ovulaatio testi näytti vahvaa tummanpunaista viivaa. Nyt jälki käteen olisi pitänyt tehdä vasta viikonlopulla että raskaustesti näyttää täysin negaa, mutta näyttääköhän toi ovistesti tummaa viivaa koska mun kehossa on vielä hivenen hcg-hormoonia? Vai voiko sittenkin olla että ovis on tuloillaan?

No teen joka tapauksessa samat testit vielä viikonlopulla :rolleyes:

Muoks. Mittailin sitten lämmönkin sängyssä ollessa ja lämpöä 36,9 :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei Minttukarkki :sad001 Ootko tehny tänää testin?

Kyfi2354140 noniin samaa mäkin oon ajatellut, että ei se lapsi niin paljoa rajoita kuin mitä muut aina sanoo ja kauhistelee. Ärsytti vaan isäni kommentti siitä, että nauttikaan nyt elämästä nuorena kun voitte... eikö siitä muka voisi nauttia lapsen tulon jälkeenkin :hilarious: Serkkuni sai esikkonsa 20 vuotiaana ja toisen noin 22 vuotiaana, silti ovat miehensä kanssa voineet mennä ja julhia.
Munki vanhemmat ja sukulaiset sano samaa... silti haluain enemmän lasta...
 
Johtuukohan tollaset kommentit jostain katkeruudesta, että toiset uskaltaa ja tahtoo tehdä lapset nuorena? Huvitta tuollaiset kommentit koska yhtälailla vanhemmatkin ihmiset juhlivat ja hankkivat lapsia. Miksei sitten 30-kymppisille kauhistella oman ajan katoamisesta ja kuinka rankkaa tulee olemaan...
 
Hyvin mahdollista... äiti kauhisteli koska ite saanu mut 23 vuotiaana... miten muuten kännykällä saa tuon nimimerkin muutettua vai pitääkö tehdä koneella?
 
Olipas mukava taas... erehdyin miehen pojille näyttämään kännykkäni sovelluksia... siitä seuras kiusaamista... ja iteltä meinas itku päästä... mies kun ei viel oo varma
 
Itse sain muokattu koneella, omaan profiilin pitää mennä ja siellä jossain ylhäällä lukee jotain että vaihda omaa nimimerkkiäsi :)

Miksi meinasit itkeä ja miten kiusaamista? :eek: Ootteko paljon keskustellut miehesi kanssa?
 
Iinaalisa: siks ehkä että kuume ollut aika kovaa jo tytön ollessa reilu puoli vuotias... kokoajan hokivat sitä ett mulla on vauvakuume ja kova sellainen.. 2 kertaa ollaan puhuttu... ekan kerran ekoilla treffeillä ja vikan kerran viime viikolla jolloin sanoi ettei ole vielä varma koska odottaa oikeaa hetkeä...
 
Ehkä olen hätäinen... ollaan oltu reilu puol vuotta yhdessä... ehkä pelkään samalla että voinko enää saada lapsia... ekan saaminenkin vaati vuoden yrityksen...
Niin ja tytön isä ei ole kuvioissa...
 
Olen sanonut...oon kertonu kaiken tytön odotuksesta melkeen... välillä tuntuu vaan että hän sanoo toista mitä tarkoittaa...
 
Takaisin
Top