Nukkumisjärjestelyt

Tänään kahdet päikkärit. Ekat noin 10 min ulkona ja toiset jopa 20 min tissillä. Aamusta asti täytyy mennä hikihatussa. Syöttötuolissakin pomppii ja venkoilee hullun lailla. Mistä löytyy off-nappi? Ilmeisesti nyt on liikuttava koko ajan, ettei taito vaan pääse unohtumaan. Onko liikkumisen keksiminen sekoittanut muilla päiväunetkin? Mä kuvittelin, että tarvitsisi nyt enemmän unta. Miettikää, miten ihanaa olisi, jos vauvoille tehtäisiin kaukosäätimiä...
 
Meidän neiti on ollu niin känkkäränkkä viime öinä, tekee vissiin ylös hampaita ja se vaivaa. Päiväunetkin on kestänyt vaan sen tunnin vaunulenkin verran. Illalla nukahtaa klo 23 kauheen taistelun jälkeen, nukkuu 2-3h ja sit herää huutamaan 3 tunniksi. Onneks lääke autto että nukkui vielä muutaman tunnin ton huutamisen jälkeen. Tosi kiva kun ite on ehkä sen tunnin nukkunu ja sit alkaa se show, viime yönä valvoin klo 2-6, sit unta 9 asti ku likka taas heräs. Pientähän tää on silti monen muun öihin verrattuna. En käsitä kun mua ei silti väsytä, monta yötä nyt menty 3-4h unilla, silti en millää saa iltasin unta enkä päivällä oo väsynyt.
 
Imetyshormonit... jos vielä imetät, Martza. Mä ainakin pärjään melko vähillä unilla nykyään.

Mä olen laittanut varmaan liian helpolla supon, kun on tehty hampaita. Aina jos on ollut lämpöä tai ärtyneenä neiti kaivellut suutaan pitkin päivää, olen lykännyt supon peppuun. Kerran on ollut se kahden tunnin konsertti yöllä, kun en ollut laittanut suppoa... en tiennyt, että oli hammas tuloillaan.

Meillä yöt ovat olleet ok, mutta illat välillä levottomia. Heräilee välillä touhuamaan. Kaipa tämä vähitellen rauhoittuu. Mulla vaan ongelma se, että olen laiskana nukuttanut tissille. Nyt kun haluaisin lopetella imetystä, en tiedä, millä saadaan yömyssy pois kuvioista. Vinkkejä? Sama juttu aamuimetyksen kanssa. Neiti herää yleensä välillä 5-7 ja saa rintaa. Tämän jälkeen nukkuu vielä kahdeksaan tai yhdeksään. En millään haluaisi nousta kukonlaulun aikaan... eikä kyllä pärjäisi neitikään kovin pitkään hereillä.
 
Voiku meilläki nukuttais, joskus välillä saattaa olla öitä että nukkuu 6-8h heräämättä... nukahtaa kyllä jos pääsee viereen, minä vaan sitten en nuku. Nyt vissiin tehään hampaita ku viime yönä nukuttiin ehkä 2h pätkissä ja armoton huuto jos yritän siirtää omaan sänkyyn....millonkohan tää loppuu ja rupee menee yöt nukkuessa??? Meillä on enää iltatissi, nälkään ei herää ku vieressä vetelee aamulla 9 asti unta.

Mulla ei oo muuta vinkkiä tuohon imetyksen lopettamiseen ku vaan ite nousta ja laittaa aamupalaa, niin meillä loppu aamusin...viikko herättiin n.6-7 aikaan ja sitte tajus että ei tuu maitoa. Aamupäivän ruuatki rupes maistuu huomattavasti paremmin ku oli kunnon paasto yöllä.
 
Takaisin
Top