Me nukutaan perhepedissä. Ollaan kaikkien kolmen kanssa menty samalla kaavalla. Ollaan kyllä miehen kanssa molemmat melko levottomia nukkujia, mutta jotenkin tuon vauvan läsnäollessa sitä kai rauhoittuu, kun ei mieskään ole kertaakaan meinannut vauvan päälle pyörähtää.
Itselleni suurimmat edut on se, ettei tartte nousta sängystä ylös imettämään, joten en myöskään aina edes kunnolla herää tai sitten kyllä nukahdan saman tien uudestaan, kunhan vauva saa vain tissin suuhunsa. Lisäksi vauva ei yleensä edes itke, vaan herään jo siihen tuhinaan, millä ilmaisee nälkänsä. Pinnis tulee käyttöön sivuvaununa siinä vaiheessa, kun napero alkaa liikaa liikkua nukkuessaan. Saapahan sitten riehua pinniksessään, niin saan itsekin paremmin nukuttua. Tuohon vaiheeseen varmaan ajoittuu myös sitten yösyömisen lopettelu, eli ei tarvitse sitten itsekään enää heräillä.
Ainoa huono puoli tuossa perhepedissä on se, että välillä minua nukuttaa liiankin hyvin ja vauva saa nukkua kakat housuissa, kun en vain yksinkertaisesti pysy hereillä imetyksen aikana, jotta voisin sen jälkeen lähteä vaipanvaihtoon.
Uups...
Niin ja meillä homma menee oikeastaan niin, että minä hoidan vauvan öisin, jotta mies saa nukuttua. Hän ei kauhean helposti heräile ja kun joutuu töissä olemaan päivät, niin parempi, että saa kunnon yöunet. Minulla on kuitenkin hormonit apuna noissa heräilyissä, enkä voi sanoa, että liiemmin väsyttäisi, kunhan vaan malttaisi mennä ajoissa sänkyyn, eikä kukkuisi liian pitkään, kun vanhemmat lapsen heräilee jo heti seiskan aikaan, niin sitten tarvitsee itsekin nousta. :)