Nukkumisesta

täällä kans vellit annettu pullosta. Mä oon antanu ihan maitotuteilla vellinkin, koska niistä vellituteista tuli ruoka sellasta kyytiä että ei kerenny meiän mies puoliakaan niellä... 

Täällä poika o saanu maissivelliä nyt kolmena iltana pullosta. Ekana iltana annoin 100ml ja meni tosi hyvin, vähän oli ihmeissään uudesta mausta mut poika nukku yhtä soittoa 9h ja sit jatko vielä 3h maitotankkailun jälkeen. Toisena iltana ei velli kelvannu, hirvee huuto kun yritin tarjota (oli edellisenä päivänä avattu purkki, varmaan maku muuttunu jotenkin??), eli maidolla mentiin, nukku kyllä sen saman 9h ja jatko vielä tankkailun jälkeen pari tuntia. Eilen uppos taas 100ml velliä ku vanhalta tekijältä, jatko siihen vielä tissittelyä päälle ja nukku 10h putkeen. Eli yöunet on selkeesti pidentyny mut en voi ihan varmaks sanoo, et johtuuko vellistä..Mut syöpähän nyt jotain muutakin kun rintaa jos vaikka tulee tilanne et en oo tissiä antamassa kun nälkä yllättää..Ihanaa on joka tapauksessa ollu nukkua 9-10h putkeen itsekkin, mitä nyt tissit pakkaa lopputunneista jonkin verran, mut kyllä kai nekin jossai vaiheessa tottuu tähän rytmiin..

Skallo, siksi olenkin hiukan pöhkö koko ajan[:D] Unohtelen asioita ja sählään[:D]
Viime yönä valvoikin puoli yhteentoista ja nukkui siitä neljään!! Siitä ei sitten nukuttukaan kun pikku pätkissä.. Taitaa olla ensimmäinen flunssa tulossa, oli selvästi räkäinen yöllä ja syöminen oli vaikeeta, ei ehkä siksikään rauhottunut.

Tuli oikein eilen ärähdettyä miehelle kun valitti omaa väsymystään, sen jälkeen kun olin kertonut viime öistä (mies kun ei yöllä herää mihinkään) ja mies kommentoi sanomalla että pitää mennä iltaisin aikaisemmin nukkumaan[:@] Kysyinkin jätänkö pojan yksin valvomaan?! Ei vaan mennä heti nukkumaan kun poika nukahtaa.. Yleensä laitan pyykit, keittiön tms kuntoon sen jälkeen kun nukahtanut ja istun 15min tekemättä mitään että rauhoitun ennen sänkyyn menoa. Ehkä hänkin taas tajusi että voisi itse tehdä nuo siivoukset niin pääsisin nukkumaan.
Isompien kanssa mies aikanaan heräsi yölläkin, pullosta kun söivät. Nyt kaikki valvominen jää mun kontolle kun ei toisaalta haluaisi yöllä pullosta alkaa antamaan. Ensi viikonloppuksi kyllä sovittiin että saan nukkua aamulla ja hän hoitaa syötöt pullolla.

Meillä tankataan illalla 100 ml Tuttelia ja sen voimalla nukutaan 9 - 10 tuntia eli klo 20.30 - 6 tai jopa 7. Sitten syödään ja jatketaan unia vielä 9 saakka. Päiväuniaika on pari tuntia heräämisen jälkeen ja ekat päiväunet kestää puolestan tunnista pariin tuntiin. Sitten ollaan taas hereillä pari-kolme tuntia ja sen jälkeen nukutaan lyhyet päiväunet, joiden voimin mennään yöuniin saakka. Muuten imetän mutta tosiaan illalla annetaan yömyssyksi Tuttelia. Meillä toimii, ainakin toistaiseksi.

Jensas pyydä mieheltäs ihan viattomasti että voisitko pyyhkiä pöydän tms. Olettaminen on nimittäin vaikea asia, koska mistä sun mies tietää että sua häiritsee se pöytä, jos sitä itteensä ei. Täytyy tunnustaa että meillä pöytä pyyhitään ehkä kahteen kertaa/viikko. Ja aina se on täys kaikkee romua [:D]

..Ja taas meillä nukuttiin 9-9 kahdella heräämisellä [:)]

joo, se on selvä et miehet ei niin hokaa, jos uskoo niitten tajuuvan yhtään mitään ilman suoraa sanomista[&:] meil taas viime iltana mies tulee herättään mua jollain tyhmillä kysymyksillä vaik hyvin ties et olin pahemmin poikki ku pitkään aikaan..."noku kello on vast yheksän!" joo niin se on vaikee tajuta et sitä on pakko päästä aika pian vauvan simahtamisest nukkuun jos haluu ees jonkimoiset yöunet[:@][:@][:@] (nojoo tää kuuluis varmaan parisuhde vali valiin[;)])

yömyssyist, mä annoin kans jossain vaihees aina illalla korviketta reilu 100 ml tissin lisäks, sit pari kertaa ku poika "vahingos" nukahti ilman korviketta nii huomasin et nukkuu ihan yhtä pitkän pätkän...[:-] et tääl ei juurkaan oo jeesannu tuhdimpi iltapala. viime yö oli taas alituist syömistä, ehkä tosiaan tihee kausi taas päällä...[&o]

Ollaan mohomaha puhuttu asiasta noin miljoona kertaa yhdessäolon aikana[:D] Se vaan ei huomaa jos hiukan sotkuista tai vaikka tosi paljonkin[:D] Mä taas tykkään että edes keittiö on siisti aamulla kun herätään, muu kämppä onkin aina hujanhajan poikien tavaroista..
Mä olin viimeyönä varma kun poika heräsi että nyt on jo aamu ja se on nukkunut näin pitkään, no joo kello oli parikytvaille 3 ja nukahti puoli 11 jälkeen.. Siitä sit taas syötiinkin monen monta kertaa. Tuo tiheänimun kausi on meneillään kyllä nyt muutenkin varmaan kun päivälläkin syönyt useammin. Eilen illallakin rinnat tuntu jo aivan tyhjiltä siinä vaiheessa kun iltatankkaus/jatkuva vähänväliä syöminen alkoi[8|] Kestää varmaan ennenkun ne pääsee mukaan tähän jatkuvaan syömiseen.

Lienee tiheää imua täälläkin.. likka nukahti vasta 22.30 (normisti 20.30) ja aattelin et no nukkuupahan ainakin kuuteen. Ja mitä paskaa, klo 1.00 alko sellanen ähinä taas... ja kolmelta..ja monta kertaa sen jälkeen, lopetin kelloon katsomisen. Tänään sit ollaan haamuna täällä. Illalla kiukuttelen väsymystä. aijai. [:(]

Meillä kävi nyt näin harmillisesti näitten yöunien kanssa että jouduttiin turvautumaan yksityiseen lastenlääkäriin. Mitään terveydellistä haittaa huonoihin öihin ei löytynyt joten seuraavaksi poika joutuu oussiin tutkimuksiin ja unikoiluun :( Tuntuu ihan kamalalta mutta ei tätä näinkään jaksa kukaan. Meillä siis yöt pahentuneet siihen pisteeseen että nukutaan 15-45min ja sitten itketään samanverran. Yössä ei siis pitempää unenjaksoa ole. Kuukaudenpäivät yöunien laatu on mennyt "alamäkeä".. Toivottavasti oussista saadaan apu.

auts, kuulostaa pahalta. Kerro sit kuin kävi ja löytykö syytä ja apuja.
Meillä palattiin normirytmiin taas viime yö, eli 20.30 unille, ruokatauot 2.30, 5.30 ja 8.30. Ittekki ihan ku uus ihminen vaikka väsynyt oon tietenkin... (ennen vauvautumista ku nukuin aina semmoset 12-14 tuntii)

Asiat etenee hitaasti mutta varmasti. ens maanantaina alkaa unikoulu ja 3-4 yötä Santerin pitäisi sitä käydä. hui. Äitiä pelottaa hirveesti, mutta muutamahdollisuutta ei kyllä oo kun tätä ei enää jaksa :(

Täytyy alottaa aamu jurputtamisella jos se helpottas...meil on taas menny nukkumiset takapakkia, siis yön, ei päivän. Päiväunet on tasaantunu ja heebo simahtaa heti parin-kolmen tunnin unille ku laitetaan vaunuun tai partsille. Sit nää yöt, välil meni jo kivasti sikeillä 2-3 tunnin pätkis, ny heräillään taas tunnin-kahen välein ja puolet ajasta on silkkaa ähinää,puhinaa, potkimista ja tutin tippumista[:@][:@] ja ennen sentään yö alko yhellä 4 h pätkällä, nyt ei siitäkään tietoo... ja tätä on jatkunu jo yli viikon niin ei varmasti johdu mun syömisistä tms. Alan oleen ihan neuvoton[:(] voimat niin tapissa 4 kk jatkuvien valvomisten kanssa. Alkaa oikeesti huolestuttaa, mietin jo et mitä jos pistän vaan korvatulpat ja annan vauvan huutaa[:-][:(] eilen neuvolassakin ainoa mitä sanottiin oli et no voisko isä hoitaa yösyöttöjä?[&:] no ei jos se on yöt töissä prk*le ja mä herään aina ku poika vähänki huutaa eikä mies osaa syöttää ilman että poika ehtii vähän huutaa...

Ihan sama tilanne täällä. Saatto olla jo 9 tunnin unia, nyt par tuntia. Viime yönä heräs jo 00.30 syömään ku ennen menny ainaki kahteen saakka. Aattelin katsoa vielä yhden yön ja aloittaa sitten kiinteet. Josko auttais. Sano neuvola mitä sano.

Niimpä, toi isän osallistuminen yösyöttöihin on ihan jees juttu, mutta eihän se nyt prkl sitä tarkota että äiti sais nukuttua sillon! Mä ainakin oon ihan koko sen ajan hereillä kun lähtee sängyistä ja tulee sänkyihin takas. Kuuntelen mitä tapahtuu ja miks vitussa se ei saa sitä hiljaseks... En viitti enää ees pyytää että viittitkö nousta sinäkin, kun se vaan ärsyttää enemmän.
Meillä on aamulla alkanu tepsii se, että annan Nealle vaan lelun kainaloon millä se voi leikkiä ja halailla, pistän yövalon päälle ja tutin sille suuhun, niin se nukkuu tunnin, kaks kauemmin [:)] Vaik joutuuhan siinä ehkä ite kolmeenkin kertaan nousee sillä välin, mutta silti tykkään.

jaahans, taitaa tosiaan olla joku 4kk juttu yöunien kanssa. Meilläkin nukuttiin 6-9 h putkeen, mut nyt heräillään noin 3 tunnin välein. Yhtenä yönä neiti heräti kaksi kertaa juttelememaan omiaan. Ensimmäisellä herätyksellä syötin ja toiseen herämiseen en sit reagoinu mitenkään ja jatkoin uniani, kun ei mitään hätää tuntunut olevan. Hampaita  tosin meillä tehdään niin vois ehkä siihenkin liittyä nuo heräilyt tai sitten...joku kertoi, et kun lapsi oppii uuden taidon niin se harjottelee sitä yölläkin. Esim. kun oppii istumaan niin istuu yölläkin. Tuli mieleen, et jos nytkin on jotain saman tapaista kehitykseen liittyvää menossa, oppinut uuden liikkeen tai äänteen niin sitä pitää harjoitella yölläkin Kiinteet menossa ja ei näytä niillä olevan mitään vaikutusta heräilyihin ainakaan meillä.

Kyllä kuulostaa hurjalta noi teidän yöt! [:-] Voimia täältä meiltä! Mä voisin pari tuntia ihan hyvin lahjottaa Jeminan unista jollekkin joka tarvii!! [:D]

Jeminan unethan menee siis kutakuinkin näin: Nukkumaan 23, herätys 9.30-10.30, ekat päikkärit 12-14 (joskus jopa -16!), tokat päikkärit 18- 19-20 [:)] Suurimmaksi osaksi ollaan menty ihan vauvantahtisesti.. Kun väsyttää niin nukutaan jne.. Mittään kellontarkkaa rytmiä meillä ei ole, mutta hyvin ollaan pärjätty näin!

Minäki voisin lahjottaa hiukan pojan unista teille![:D]

Poika menee yleensä täällä nukkumaan 22-23, herää syömään siinä 8-9 välillä, käy nukkumaan ja herää siinä 11-14, ekat pienet päikkärit siinä 17-19 ja toiset 20-21 [:D]

Eilenkin kävi nukkumaan 22.30, heräs tuossa 9n aikaan, vaihdoin vaipan ja annoin maitoa, nukahti samantien ja nukkuu vieläkin tuolla tyytyväisenä[:D]

Mun täytyy kerrankin hehkuttaa hyvistä yöunista kun voin![:D] Nyt on lauantaista nukkunu kun unelma toi meitin Jami..Vellit alotettiin,nii unetkin parani..pitää ilmeisesti vähän paremmin nälkää kun maito..n.20 menee nukkuun, herää joskus 2 ja sit 5 ja sit herätään ylös vasta joskus puol 9. AIVAN MAHTAVAA..[:)][:)]

Meillä on pojan nukkumaan meno aikastunu. Ennen saatettiin valvoa 22 asti, tai myöhempäänkin. Nyt ruppee kiukuttelemaan siinä klo 20 kieppeillä. Nukkuu noin 6-7 tuntia, sitten syödään, vaihetaan vaippa ja takas nukkumaan. Sitten saatetaan syödä 5-6 maissa. Ylös noustaan siinä 7 maissa. Parit lyhyemmät ja yhdet pidemmät päiväunet. Täältäkin voitaisiin luovuttaa parit tunnit yöunta niitä tarvitseville!!!

Itelle ja miehelle jäis illasta omaa aikaa, mutta eipä sitä jaksa valvoa, kun aamusta noustaan niin aikaseen ylös. Mies saattaa jo neljältäkin nousta.

Eilen jäi pojan päikkärit hieman vähiin, kun oltiin kyläilemässä, kun ei malta nukkua, mitä nyt autossa, noin 1h suuntaansa. Nii rupes sitten illalla vaille seittemän nukkumaan. Pari kertaa syötiin ja vaille 7 aamulla sitten ylös. Miehen kanssa mäntiin jo Salkkareiden jälkeen sänkyyn.

meillä vaihtelee päivistä miten lapsi nukkuu.... meillä pikkunen nukkuu välillä 9-12 tuntia putkeen yöllä ilman että heräilee välillä... [:D] mutta se riiippuu ihan päivästä :)päivällä saattaa olla että ei nuku ollenkaa...vaunuissa tosin nukkuu 3-5 tuntiakin. 

Takaisin