Nukkumisesta

Arttu on nukkunut nyt 2 kertaa putkeen 9 tuntia [:)]. Ihan kiva juu mutta mä herään ennen kuin poika koska tissit on aivan pinkeenä ja tursuaa maitoa. Koskaan ei ole hyvin [:D].

Tuli joku unikirjanen ja siinä oli että tän ikäinen nukkuu noin 16h vuorokaudessa, meillä kyllä taidetaan pärjätä vähemmällä.. Nukkuu yöllä n. klo 22-7.30, tuossa syödään välissä kerran tai pari. Aamupäivällä yhdet pidemmät unet n. 9-11 (pihalla ja jo ilman rattaiden liikettä,jee[:)]) ja sitten vain torkkuja päivän mittaan tunnin kahden välein, max puol tuntia. Ennen nukahti aina autoon tai kävelyllä, nyt kattelee vaan innoissaan[:D]

Eilissä iltana ei tarttenu J:n kanssa valvoo puolille öin! [:)] J nukahti vaille yheksän. Arvelin, että nukkuu sen kolme varttia, mikä iltasin on ollu tapana nukkua, että jaksaa sitten yöunille ruveta. Minäpä laitoinkin mökin pimmeex ja kömmin itekkin sänkyyn, kun isikin oli jo menny nukkumaan. Isännän puhelinkin soi jossain vaiheessa ja olin ihan varma, että nyt se pikku-ukko herrää. Vähän aikaa asentoa ehti ja jatko uniaan!!! Yhen ja kuuden aikaan syötiin ja sitten kasilta ylös! Olin aamulla ihan fiiliksissä! [:D]

Ja nyt nukku asken ulkona puoli tuntia, niin ettei vaunuja liikuteltu. Nukahti pullo suussa, laitoin pojalle päälle ja vaunuihin, ja vaunut vaan siirsin rappusille. Ois voinu nukkua pitempäänkin, jos oisin lähteny työntelemään! 

Viirukhan, meillä ei tosiaankaan mee päiväunet jokapäivä samoilla kellonlyömillä! Välillä ei nukuta lainkaan päiväunia, ainoastaan sylissä tissin jälkeen 15min torkkuja ja sit toisena päivänä saatetaan nukkua 2-4h vaunuissa mun ulkoillessa kahville ystävien kanssa tai ihan vaan kotonakin sitterissä tai sohvalla.. Yöt menee siltikin kellontarkkuudella, 22-04.oo/05.oo, 4.3o/05.3o-7.oo/8.oo ja sit mun virkeystason mukaan noustaan sillon 8 syötön jälkeen tai jatketaan vielä 9-10.oo asti [:)]

Aamulla herätään aina aika tarkalleen klo 7.
Ekat päikkärit on noin klo 9. Nukkuu vajaan tunnin silloin.
Seuraavat unet otetaan klo 13. Sit nukkuu johonkin klo 16-17 asti, toki herää sen verran, että syö välillä.
Sit on päikkärit klo 19-20.
Klo 21 menee yöunille. Syö 3-4 kertaa yön aikana.
Ja taas herätään klo 7. :)

Aika kellontarkka toi poitsu.
Harvoin rikkoo rutiinejaan. :)

meillä myös nuo yöt aika kellontarkkoja mutta päivällä nukutaan sillon kun väsyttää...toisina päivinä saattaa nukkua melkeen koko päivän ja toisina ei ollenkaan. mutta 20-21 mennään sit jokatapauksessa yöunille ja klo 3-4 herätään syömään ja seuraavan kerran klo 6-7. joskus toki heräillään yöllä ekan kerran jo puoli yhden aikaan syömää, mutta herättiin tai ei, niin loppu yö menee noilla samoilla kuvioilla. ja aamulla herätään klo 8 ja touhutaan jonkun aikaa ja sit 9 aikaa vielä pikkutorkuille ja puol 10 ylös. Ja siihen loppuukin rytmit nukkumisen suhteen [:D]

Meillä edelleen useimmiten kukutaan iltaisin sinne 22 - 23 tietämille, toisinaan pidemmällekin. Mutta on tuo nukkumaan meno helpottanut siinä mielessä, että ei ole nyt tarvinnut pahemmin nukutella erikseen. On joko nukahtanut itse sohvalla viereen ja siitä kannettu omaan sänkyyn, tai sitten on nukahtanut meidän sängyssä viereen ja jäänyt siihen. Ja tosiaan muutaman kerran on nukahtanut jo 21.

Ja sitten meillä nukutaankin sinne myöhäseen aamupäivään, eli yleensä herää aikaisintaan 9:30, mutta usen vasta 10:30. Sunnuntaina nukkui (niinkuin koko muukin perhe) kahteentoista![:D]

Herättyään sitten ainoa rytmi on oikeastaan se, että valvoo noin 1 - 1,5 h herättyään, ja sitten nukkuu vaunupäikkärit. Sen jälkeen on sitten enimmäkseen hereillä, ottaa erimittaisia torkkuja muutamat pitkin päivää.

Nea heräs eilen tunti-pari aikasemmin mitä yleensä ja näin ollen teki koko päivästä tunti-pari aikasemmin rytmin. Sanoin sit illalla miehelle, että pitää se likan vaikka väkisin hereillä kun ite lähdin ruokakauppaa tuulettuu ([:D]) ja odottihan mua kotona ihan väsy likka joka hieroskeli silmiään ja laitto kättään silmien etee ettei valo häikäse, mutta saatiin se puol kympille asti valvoo ja se nukku melkein 5 aamulla [:)][:)] ja tän jälkeen puol 9. Ja tänään ollaan taas normirytmissä.

Eli nukku yli 7h pätkän ja sit 3½ tuntia. Toi aamu on alkanu meillä onneks pidentyyn, ettei enää tartte olla seiskalta skarppina [:)] Lauantai yönä nukku ilta 9-aamu 9 kahdella heräämisellä [:)]

Meillä taas vaan tiheentyy yösyöminen.. Useampi yötä mennyt niin että nukahtaa 22-23, syö klo 01-02, klo 04-05, 6.30-7 ja sitten joko herää tai nukkuu puol kasiin ja taas syödään. Toissayönä oli kyllä tississä kiinni tuosta neljästä asti.. Ilta kasista tuohon klo 22-23 syö kuitenkin vähän väliä ja jo hetken nukkui sillä neljään mutta nyt vähintään herää tuolloin yhden kahden aikaan kertaalleen. Itse kun pääsee nukkumaan puolenyön aikaan ja herätys seiskalta viimeistään isompien kanssa, niin aika vähiin jää nukkuminen näillä heräämisillä[8D]

Jensas, miten sä pysyt hengissä? [:-][:D] oon täs ihmetelly miten ikinä jaksaisin jos ois tällast valvomista ja vielä yks tai kaks muksua päälle.... nostan hattua, ei voi muuta sanoa [:)] meil oli vähän aikaa jopa jonkunäkönen rytmi yössä, unille 20, sit syötöt 12-1, 4 ja 6-7. Sit usein nukuttiin viel pitkälle aamupäivään. Ny on pari yötä ollu jatkuvaa heräilyä, viime yönä taas tunnin-puolentoist välein syötöt[:@][:@] vauva huus nälkää ja äiti itki väsyä[:(] välillä tuntuu että pitää kaivaa motivaatiota jostain todella syvältä ku on niin poikki et jalat ei meinaa kantaa. Päikkäreist, meil on kans aika epäsäännöllistä, sellasia pieniä simahuksia itekseen ottaa ja vaunuissa/parvekkeella yhet pidemmät unet. Menis ne varmaan ihan kellontarkasti jos ite lähtis vaik vaunutteleen joka päivä samaan aikaan[:D]

meil oli vähän aikaa jopa jonkunäkönen rytmi yössä, unille 20, sit syötöt 12-1, 4 ja 6-7. Sit usein nukuttiin viel pitkälle aamupäivään. Ny on pari yötä ollu jatkuvaa heräilyä, viime yönä taas tunnin-puolentoist välein syötöt vauva huus nälkää ja äiti itki väsyä välillä tuntuu että pitää kaivaa motivaatiota jostain todella syvältä ku on niin poikki et jalat ei meinaa kantaa.

Skallo, meillä on niin samanlaiset tilanteet että[:D] Ihan samoihin aikoihin mennää nukkuu ja heräillää yöllä [:D][:D] JA meillä kans Jami oli viime yönä tunnin välein hereillä..montaa yötä ei näin kyl jaksais...Onneks nyt nukkuu pihalla,saan hetken hengähtää..

[:o] Henniv, kyllä lohduttaa tieto et muilla menee samalla lailla. Ja vähentää omia epäilyjä siitä että teenkö jotain ihan väärin. Nois tyypeis pitäs olla sellanen toiminto mikä kertos et mist tää ja tää ny johtuu [:D] joo, lähen kans horjumaan tonne pihalle, ehkä auttas itteeki toi raitis ilma...

mä mietiskelin että oisko se nyt niitä tiheen imun kausia nyt sitten..Että jos on sitä,niin tuskin tää kauaa kestää(TOIVOTTAVASTI[:D][:D])..kyllä oon miettiny sitäkin että rupeisin antaisin iltasella velliä maidon kanssa,jos nukuttais poikaa paremmin sit yöllä...

Skallo ja Henniv. Meillä sama homma oli mutta nyt vaan tihentyy koko ajan yöheräämiset. Siis viime yönä pisin unen pätkä oli kaks tuntia. Koko ajan olis vaan pullossa kiinni. Neuvolatätikään ei sanonu mitn asiaan, "vauvat on vauvoja" oli kommentti. Tuntuu että ruokailut on menny ihan sekasin, päivisin syö puolet vähemmän mitä öisin. ääääh.. kauaa tätä ei enää jaksa. paiti et sanoin samaa kaks viikkookin sitte.. :)

Tiheen imun kausi tulee taas täs 3kk tienoilla, eli hyvin voi olla siihen liittyviä noi heräilyt ja syömiset!
Moon antanu ny muutamana iltana velliä 50-100ml, mut siltikin kyllä Roni heränny samoihin aikoihin syömään ku ennenkin, eli täällä ainakaan tukevampi ruoka ei korreloidu parempiin uniin [:)]

Mitä velliä oot antanu? Vähän kiinnostais itteeki kokeilla josko olis mikä vastaanotto. 

Maissivelliä ollaan maisteltu, ekalla kerralla aiheutti hillittömät puistatukset Ronille ja mulle hyväy naurut, mut nyt uppoaa jo hyvin [:)] Josko sitä ylihuomenna maistettais taas perunaporkkanaa.. [:)]

Tyhmä kysymys (eihän sellaisia olekaan...) mut annetaanko vellit pullosta vai lapataanko lusikalla suuhun?

Sekä että :) tai ihan miten itse haluaa! Mä kokeilin lusikkaa ihan sen takia et oppii saamaan suuhunsa muutaki ku tissiä tai pulloa, mut siistimpää hommaa se pullosta on! Hommaat vaan erilliset vellitutit pulloon [:)]

Takaisin