Nukkuminen..

Kaivoinpa tällaisen vanhan aiheen esiin. Mä menen kyljellään nukkumaan, mutta herään lähes poikkeuksetta selältään. Ja sanotaan, ettei selällään sais nukkua. No, onneksi ei oo vielä tullut mitään puutumisia tms, niin ei kai sen väliä. Se, mikä tässä on outoa, on etten ole ikinä nukkunut selälläni, vaan aina kyljelläni, miksköhän nyt pyörähdän selälleni.
 
Mulla on vähän sama juttu kuin sulla KaiKo. Eli menen kyllä kyljelleen nukkumaan, mutta jossain vaiheessa yötä huomaan että olen selälläni. Minäkään en ole ennen nukkunut selälläni. Onpa omituista.. emoticon
 
Täällä on enää ihan turha edes haaveilla siitä että sais koko yön nukuttua. Herään 2-3 tunnin välein vessaan ja siihen että pitäs kylkeä kääntää. Ja jos meen vasemmalle kyljelle niin 10min päästä jalkaan sattuu niin paljon että on pakko yrittää kääntyä takasin oikeelle kyljelle. Ja aamulla sitten tuntuu että koko selkä ja lantio on ihan jumissa. Kyljen kääntämiseenkin tuntuu menevän aikaa paljon.Selälteen ei voi nukkua  ollenkaan kun tuntuu ettei saa henkee..
Onneks sentään ataraxien avulla pääsin siitä kutinasta eroon niin ei tarvii puolta tuntia öisin herätessä raapia jalkoja.
Muksujen potkiminen ei oo onneks haitannu mun nukkumista, vaikkain iltasin ne kyllä vetää sellasta alienrallia että huhhuh.Ukon kanssa vaan naureskellaan mun mahalle. :D
 
Täällä on enää ihan turha edes haaveilla siitä että sais koko yön nukuttua. Herään 2-3 tunnin välein vessaan ja siihen että pitäs kylkeä kääntää. Ja jos meen vasemmalle kyljelle niin 10min päästä jalkaan sattuu niin paljon että on pakko yrittää kääntyä takasin oikeelle kyljelle. Ja aamulla sitten tuntuu että koko selkä ja lantio on ihan jumissa. Kyljen kääntämiseenkin tuntuu menevän aikaa paljon.Selälteen ei voi nukkua  ollenkaan kun tuntuu ettei saa henkee..
Onneks sentään ataraxien avulla pääsin siitä kutinasta eroon niin ei tarvii puolta tuntia öisin herätessä raapia jalkoja.
Muksujen potkiminen ei oo onneks haitannu mun nukkumista, vaikkain iltasin ne kyllä vetää sellasta alienrallia että huhhuh.Ukon kanssa vaan naureskellaan mun mahalle. :D
 
Mä nyt en tiedä nukunko yhtään sen huonommin nytten ku normaalistikkin.. mulle ku jo nuoruusiässä lääkärit todennu todella vakavan uniongelman.. Eli yleensä mulla on unilääkitys paitti nytten raskausaikana ku niitä ei saa ottaa ja imetyksen aikana jää kanssa poies..Jotkut päivät vaan saattaa olla rankempia ku toiset.. Riippuu miten pirtee on :) Mä en vaan tajuu miten unenlahjat ei oo jaettu tasaan ku jotkut nukkuu vuorokauden ympäri ja on aina väsyneitä ja toiset taas kukkuu koko ajan pystyssä eikä väsymyksen merkkejä missään.. ( mä kuulun siihin jälkemmäiseen)  
 
Töissä kun olin vielä niin oisin kyllä voinu nukkua joskus sen ympärivuorokauden. Mutta sitten taas toisaalta sain totuteltua itteni tiettyyn rytmiin niin ei ollu enää moisia ongelmia. Siaraslomalle kun jäin joulukuussa niin nukkuminen oli sitä että valvoin 3-4 yöllä ja nukuin 12-13 asti. Ja ukolla kun loppu vuoden vaihteessa työsopimus niin sillä alko ihan sama rytmi. Nyt sitten kun ukon poika oli meillä kuukauden ja sen kanssa joutu aamusin heräämään että muistaa syödä aamupalan ja lähtee kouluun niin alko taas noi aikasin heräämiset. Nykyään meillä taas noustaan kaheksalta sängystä ja poikkeus päiviä ei oo.. Sit mä saatankin käydä taas 10-11 aikaan takasin sänkyyn pariks tunniks.. Ja saatan viel myöhemminkin nukkua. Mut nyt oon kyllä sallinu itelleni kaikki maholliset päiväunet sen takia kun en öisin saa nukuttua niin saisin tota väsymystä vähän karsittua.. Tosin, nyt on päikkäritkin jääny vähemmälle..saapahan illalla paremmin unta. Kyllä tämä tästä.. Ainakin oon tottunu tohon yöheräilyyn sitten kun muksut tulee.
 
Mulla on nyt äitiysloman alettua mennyt ihan hulluksi tää nukkuminen! Öisin en välttämättä nuku ollenkaan, lepäilen vaan miehen seurana sängyssä, välillä saatan vähän torkahtaa. Sitten siinä 10-11 aikaan aamulla alkaa uni tulla ja nukunkin 4 asti päivällä.. Otan vielä pienet päikkärit päivän mittaan syömisen jälkeen ja muutenkin jos nyt siltä tuntuu. En jaksa stressata tosta unirytmistä, eipä sitä sen vauvan kanssa kuitenkaan tule olemaan :D Jännää muuten, vaikka miten nukkuisi, niin ei tule sellasta levännyttä oloa.. Ilmeisesti niin pinnallista tuo torkkuminen.

Unet on sit kans asia erikseen.. Näen ihan hulluja unia! Ja paljon. 
 
Takaisin
Top