Nukkuminen..

faisty

Oman äänensä löytänyt
Mie nyt aattelin alottaa tämmösen uuen topicin tänne :) elikkäs nukkumisesta...
Mulla käy tuo nukkuminen niin hankalaks ku on niin tottunu nukkumaan mahalleen, ja nyt tuo maha on jo sen verran tiellä et ei sen päällä kyllä pysty nukkumaan :P ja selälleen ei puhettakaan et tulis uni, eli jäljelle jää vain kyljet, no siinä käy joka yö niin et tunnin välein herään ja pyörin ja pyörin sängyssä ku ei oikeen onnistu löytää hyvää asentoa kyljelläkään...Kaverit on sanonu et kyllä siihen tottuu aikanaan, mut en oikeen usko :(
Mites teillä? Onko samankaltaisia uniongelmia??
 
Pystyn (onneksi) vielä nukkumaan vatsalla, hetken.. Mutta nukkuminen näin yleisesti ei onnistu... [:@] Heräilen tunnin välein pirteä kun peipponen, yritän pakottaa itseäni nukahtamaan mutta joka yö pitää 4-5 kertaa oikein nousta ylös ja käydä esim. vessassa tai kiusata koiraa ja viedä sitä ulos.. Ei pysty makaamaan sängyssä, tuntuu siltä että järki lähtee jos vain makaa siinä.. Miehellä on aamuvuoroviikko nyt ja ennen en ole koskaan noussu 04.50 keittämään hänelle aamukahvia ja vielä tunnin sen jälkeen ollut alakerrassa.. Päivät ovat pilalla kun väsyttää kello yhden jälkeen oikein kunnolla.. Mutta en halua nukkua päikkäreitäkään koska sitten uni ei ollenkaan maistu yöllä.. [:(][8|]
 
Täälläkään ei enää vatsallaan nukuta, joka olikin vielä lempiasento nukkua. Selällään uni ei tule joten kylkiasento tyynyillä tuettuna on paras vaihtoehto.. ukkokin nauraa kun sänky rupee täyttymään tyynyistä eikä minua meinaa löytää enää seasta [:D]
 
Mä nukun enimmäkseen just kyljellään tai selällään, joten ei varmaan hirveitä muutoksia oo luvassa... Mahakin on vielä niin pieni, ettei siitä kyllä olis vielä vastusta mahallaan oloonkaan...
[align=left] [/align]
 
Suosittelen vartalotyynyä toiselta nimeltä halityyny!! Se on paras vaikka viekin vähän sängystä tilaa, mut plussaa siinä on se ettei se kuorsaa [:D]
(ainakin tänne missä ite asun joutuu sen tilaan netistä, ei ole niin hyviä valikoimia kaupoissa, joskus oli myynnissä lidlissä, mut eihän niitä nyt tähän hätään sieltä saa)
 
Se halityyny oliskin hyvä! Etenkin kun mies lähtee tossa alkukeväästä puoleksi vuodeksi rauhanturvatehtäviin niin joudun joka tapauksessa nukkumaan kasvavan mahani kanssa yksin (juu, tod näk ei pääse myöskään synnytykseen ja tulee takas vasta syyskuussa. Arvatkaa kuka sitten vaihtaa vaipat?) niin olispahan sängyntäytettä. Mistä niitä saa?

Mä ole mahanukkuja, tai kylki/mahanukkuja, joten olen hissukseen kääntynyt siihen puoliväliasentoon... Joku tyyny vois olla hyvä tukemaan.
 
Mahallanukkuja myös, enää se ei oikein onnistu. Pakko yrittää kyljellään ja selällään, välillä paremmalla menestyksellä ja välillä huonommalla. Aikaisemmin olen nukkunut todella hyvin yöni, mutta nykyään heräilen vähintään parin tunnin välein ja joka kerta kun vaihdan asentoa. Johtuu varmaan osaksi siitä, että rinnat ovat tosi arat edelleen. Ei ne onneksi ole juurikaan kasvaneet mutta aristavat todella paljon. Onko muilla edelleen rintojen aristusta ?
 
täällä nukutaan kyljellä, mielummin vielä vasemmalla. Jalkojen väliin on pakko laittaa tyyny, muutoin on aamulla selkä tosi kipeä ja mahan tueksi olen ottanut jo toisen tyynyn. Heräilen kans parin tunnin välein. Pissalla on pakko käydä kerran yössä. Nyt öisin on ollu kamalia venymiskipuja. Tuntuu että välillä ei pysty liikkumaan kun niin kipeästi vihloo.
 
Rinnat ovat todella arat!! Ja hermot meinaa mennä kun käyn koirien kanssa ulkona... kylmä meinaa tulla rintoihin ja se sattuu niin että itku on lähellä... [:(][&:]
 
Täällä on kanssa alkanu mahallaan nukkuminen vähentyä..Ja mä vielä mielummin nukun mahalteni.
Ja välillä kun yrittää nukkua mahalteen niin sitten saa tissejä asetella ettei niihin satu.
Täytynee tyytyä nukkumaan kyjelteen kun selälteen tuntuu niin hölmöltä maata..
 
täälä ei nukuta mahallaan enää ollenkaa, pitkiin aikoihin ei oo nukuttu.. pakko kääriä aina toinen peitto jalkojen väliin ja mennä isännän peiton alle hikoilemaan joka yö :D

mutta toinen on sitte UNET mitä mä näen, aivan pimeitä ja välillä hirveitä painajaisia! nytkin viime yönä oli kaks eri unta ja toisessa mun mies jätti mut ja koiran ja odotin tätä vauvaa, lähti entisensä mukaan noin vain ja nyt tämä toinen uni, olin rakenneultras ja vauva voi hyvin ja katottiin sukupuolta niin kovasti esitteli vehkeitään, eli poika oli unessa, mutta.. ku saatiin melkein tutkittua, tuli syötyjä kanankoipia sairaalan käytäville isos ryökkiös ja lähdin niitä juoksemaan karkuun ja sit oliki yhtäkkiä joku zompiperhe sielä jokka yritti mua kiinni ja mä tappelin niitä vastaan... hmm... taitaa olla aika vilkasta mielikuvitusta öisin, tai sitte liikaa kattonu noita zombieleffoja joskus :D sitte alkuviikosta näin unta että multa tippui 2 hammasta.. huhhuh... koskahan nämä loppuu :D
 
Hampaiden tippuminen kuvaa psykoanalyyttisen tulkinnan mukaan "jonkin sellaisen asian menettämistä (tai menettämisen pelkoa) joka kuuluu olennaisesti unennäkijän olemukseen. Hampaat voivat symboloida valtaa, miehisyyttä ja aggressiota. -- Toisaalta hampaiden menettäminen ja uusien hampaiden kasvaminen tilalle kuvaavat muutosta ja uutta elämänvaihetta eli henkistä kasvua." Ei niin hirveän kaukaa haettu raskauden aikana eihän? [:D]
 
Unettomuutta ollut täälläkin mutta aivan stressistä johtuvaa, paitsi viime yönä. Ensimmäistä kertaa ei voinu enää nukkua mahallaan. Oon tainnu tästä selvitä pitkään tänään 18 viikkoa täys. Mutta oon aina jotenki kuvitellu että sen vuoksi ei voi et maha olis tiellä, mutta sehän käy kipiää, auts! toisaalta jos joku hullu tulis makaan mun päälle keskellä yötä tekisin mieki jotain että sillä sattuis painus muualle siitä :D
 
Mäkin oon tykänny nukkua vatsallani mut nyt se ei oo miellyttävää. Paljon muutkaan asennot ei tunnu hyvältä, kädet puutuu vaikka ois kyljelläänkin. Heräilen siis tosi usein. Parhaiten nukahdan telkkarin ääreen sohvalle mut sängyssä on jotenkin tuskaa. Eilen mä sitten kun sain lapset kouluun ja miehen töihin menin sohvalle hetkeksi ja ajattelin että nukahdan jos nukahdan. Heräsin 11.40 eli nukuin reilut kaksi tuntia. Edellisenä yönä oli ollu päänsärkyä eli taisi olla jotain univajetta.

Mut joo, aika rankaks vetää jos sit tästä eteenpäin yöunet on enemmän ja vähemmän huonoja. Mun onni on että oon kotiäitinä tällä hetkellä (siis työtön mut en hae enää töitä kun äikkäriin on niin vähän kummiskin aikaa enkä jaksa stressata töillä nyt kun raskaus vihdoin on onnistunut kahden epäonnistuneen jälkeen) niin saan levättyä päivisinkin jos tarvetta.
 
Täällä kans uni tosi katkonaista, parin tunnin välein herään. Nyt johtuu lähinnä hirveästä selkäkivusta. Ihan sairaslomaa oli pakko hakea kun ei tahdo pystyä tekee mitään. Lääkäri epäili osaksi olevan liitoskipuja. . . Toivottavasti menis pian ohi. Lisäksi pissahätä herättää öisin ja se että tyyny on ihan märkä kuolasta [&:] yäk! En ennen raskautta ole kuolannut. Kyljellä nukun ja kai suu auki ja kuulemma kuorsaankin. Tosi ihkuu.
 
Mulla vatsallaan nukkuminen muuttui epämiellyttäväksi viime viikon (rv19) aikana. Usein oon nukahtanu mahallani ja yöllä sitten pyöriny kyljelleni/selälleni. Nyt nukahtaminen mahallaan ei tunnu kovinkaan miellyttävältä, kun pikkuinen rupeaa "riehumaan" heti mahalle käännyttäessä. =) Kai sillä tulee liian ahdasta...

Vessassa ravaamiseen yöllä keksin keinon. En enään juo kovin paljoa ilalla vaan pyrin päivemmällä juomaan senkin edestä. Tämä on poistanut yölliset tarpeet piipahtaa vessassa, joka vielä raskauden alussa oli tarpeen. Nestettä juon päivemmällä niin paljon, ettei varmasti ole nestehukkaa...=) Muuten kyllä saatan heräillä yöllä ja etenkin aamuyöllä saatan valvoa useastikin..
 
onnekseni olen aina ollut kylkinukkuja jotenka asennon kanssa ei vielä ole ongelmia (rv19) mutta yöllisiä heräilyä ollut kyllä paljonkin tosin viime aikoina helpottanut paljonkin..

tossa aikasemmin, muistaakseni rv12 tienoilla, heräilin pitkin öitä pissalle ja syömään! emoticon oli ihan tosi mielenkiintoista miten se nälkä iski välillä kesken unien ja vähän avokin sitä naureskeli jos oli vielä hereillä kun nousin ihan unen pöpperössä vain käydäkseni vessassa ja haukkaamassa jotain..

noista unista sen verran, että itekin nähnyt sangen häiriintyneitä unia mutta nekin oli varmaan juurikin enempikin alkuvaiheessa... :D oisko joskus rv10 tienoilla/jälkeen kun näin unta, että kannoin rinnuksillani sikiötä joka ulkonäkönsä puolesta sopisi rv7 tienoille mutta oli jo kuitenkin n.20cm pitkä... että näin...

ensi viikolla sitten rakenneultra jota odotetaan kyllä innolla! nyt vaan toivotaan, että pikkuisemme kehittynyt ihan normaalisti ja kaikki hyvin!
 
Hei! Tietääkö kukaan mistä saisi sellaisia pitkiä tyynyjä? Tarvitsisin halityynyn. Kysyinköhän jossain jo tätä? No, en muista vastausta ja nyt olis ajankohtaista. Ikeassa ei mielestäni ainakaan ollut. Asun siis Turussa.
Joku varmaan sanoo että se on helppo tehdä itse, mutta mulle mikään ompeluun liittyvä ei ole helppoa. :)
 
Nukkuminen on käynyt niin hankalaksi, että ottaa oikein päähän (rv 21+6). Selällään ei voi nukkua, kun tulee huono olo ja selkä sattuu. Mahallaan ei voi nukkua, kun tuntuu ikävältä mahassa. Kyljellään en osaa nukkua, vaikka koittaisin mitä tyynyjä viritellä. Kaiken lisäksi tuo maha-asukki alkaa erityisesti juuri nukkumaan mennessä mellastamaan ja siinä saa heittää viimeiset hyvästit unen tulolle. Enkä voi käsittää sitä, miksi yöllä janottaa/nälättää niin paljon. Ja vessassa saa juosta vähintään kerran, yleensä useammin. Kai tässä valmistaudutaan siihen valvomiseen, joka on edessä sitten toukokuussa....emoticon
 
Täällä myös nukkumisen kanssa vähän vaikeaa. Inhottavaa kun melkein joka yö herää siihen että kädet puutuu, ihan olkapäistä sormenpäihin saakka. Sit pitää heilutella ja hytkyä että sais sen loppumaan. Tuntuu että niin käy joka asennossa, rakenneultrassakin selällään makuulla ultrauksen aikana piti alkaa heilutella käsiä :D Sit jos ei puudu niin pissattaa tai nälättää. Hölmöä kun ennen jos on menny vähän nälkäsenä nukkumaan niin on voinu sit aamulla syödä mut nyt jos ei oo syöny just ennen nukkumaanmenoa niin aika varmasti pitää nousta jossain vaiheessa syömään... Nyt on vaivaksi tullut myös valtaisa hikoilu, varsinkin jotenkin tossa dekolteen (heheh ei tullu suomalaisempaa sanaa mieleen) alueelta ja rinnuksilta hikoaa ihan sillein että paita märkänä herää. Tosi hehkeetä tää odotus :D
 
Takaisin
Top