Nt - Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -Nennu-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noh sieltä soitettiin kuitenkin äitiysultrassa kävin siten Liian niukkaa vuoto eikä sydänääniä ja vielä alkulääke ja pillereitä kouraan lauantaina pitäisi ja sekä toiminta ohjeet, kipulääkeitä. Nyt enemmän noi lääkkeet pelottaa kun panacodia kipulääkkeeks määrättii. Minkälaisia kipuja tässä vielä joutuu kestämään.

Koska ongelmat ei loppunut olen nyt sairaalassa ja pääsemässä pois. Lääkkeellinen tyhjennyksen tein eilen ja jäi vielä raskausmateriaalia sisään ja siitä syystä minulla tuli kädellisen verran joka tunti verta noin 7 kerran, lähdin äitiyspäivistykseen Ja ottivat pinseteillä sitä kohdunsuulta ja vielä jäi antoivat rauhotteen ja sekä kohdun kaulan puudutteen ja ottivat imulla vielä. Eli tarkkailussa yön olin oli hutera olo ja hämärrytti silmissä ja olin hutera olo pyörätuolissa petiin, tiputuksessa yö. Kaikkea sitä joutuu kokemaan.

Koska ongelmat ei loppunut olen nyt sairaalassa ja pääsemässä pois. Lääkkeellinen tyhjennyksen tein eilen ja jäi vielä raskausmateriaalia sisään ja siitä syystä minulla tuli kädellisen verran joka tunti verta noin 7 kerran, lähdin äitiyspäivistykseen Ja ottivat pinseteillä sitä kohdunsuulta ja vielä jäi antoivat rauhotteen ja sekä kohdun kaulan puudutteen ja ottivat imulla vielä. Eli tarkkailussa yön olin oli hutera olo ja hämärrytti silmissä ja olin hutera olo pyörätuolissa petiin, tiputuksessa yö. Kaikkea sitä joutuu kokemaan.
Paljon voimia sinne ❤️ olen todella pahoillani, että olet joutunut kokemaan kaiken tuon 😔

@Rosytar kaikki sympatiat ja voimia sinne! Yhden km ja tyhjennysrumban sairaaloineen kokeneena toivoo ettei kenenkään tarttis käydä tota läpi 😥

Tännekin tuli hyviä uutisia nt-ultrasta 😇 Odotin siis suunnilleen sitä, ettei elonmerkkejä enää ole ja seuraava kidutus olisi edessä mutta.. Ultrassa näkyi kuitenkin kaksi tervettä ja hyvin vilkasta vauvaa jotka kehittyvät just kuten pitääkin. Toinen paras veikkaus omakustanteisen ultran lisäksi tuli nyt sekä keskusneuvolasta terkkarilta(?) että erikoislääkäriltä, että kyseessä olis monokoriaalinen diamnaalinen raskaus, eli vauvat on samassa suonikalvossa omissa vesikalvoissaan. Istukka olisi siis jaettu, ja valistuneen veikkauksen mukaan tytöt olisi identtisiä ❤️❤️

Erityisesti sukupuolelle on vielä tilaa kovastikkin tarkentua ja identtisyyskin voi tarkentua, mutta tämä on paras arvaus tässä kohtaa.

Sain miehen nakattua ultran jälkeen takaisin omiin hommiinsa, ja täytyy sanoa että sen jälkeen tuli kyllä sellanen helpotuksen itku ettei oo hetkeen niin itkettänytkään.

Nt-ulrassa tuli käytyä viime torstaina, siellä kaikki näytti olevan kunnossa. 😊Nyt tuli kuitenkin soitto että Downin riski luku on koholla ja olisi oikeus NIPT tutkimukseen.😐 Vähän mieli myllertää, vaikkakin tiedän että valtaosalta tutkittavista ei poikkeavuuksia löydy. 🤔

Nt-ulrassa tuli käytyä viime torstaina, siellä kaikki näytti olevan kunnossa. 😊Nyt tuli kuitenkin soitto että Downin riski luku on koholla ja olisi oikeus NIPT tutkimukseen.😐 Vähän mieli myllertää, vaikkakin tiedän että valtaosalta tutkittavista ei poikkeavuuksia löydy. 🤔
Joo, ja oliko se niin että NIPTissä huomataan että 90% keisseistä oli väärä hälytys ❤️ Mutta varmasti myllertää päässä…

Meillä oli maanantaina NT-ultra. Jännitys ja ahdistus alkoi hiipimään aamulla ja paheni kokoajan mitä lähemmäs Taysia päästiin. Lääkärin huoneestakin olisi tehnyt mieli vielä juosta karkuun, kun oli sama huone ja lääkäri, jossa keväällä todettiin, että ei enää ollut sykettä...
Kuitenkin siinä sitten pystyin oleen ja kaikki hienosti ultran mukaan, hyvin oli pieni kasvanut, sydän löi ja oikoi kovasti jalkojaan.

Riskiluvutkin oli todella matalat, edellisessä alkuvuoden raskaudessa ne oli aivan toista ääripäätä. Meidän edellinen raskaushan siis paljon antoi viitteitä, mutta niitä ei osattu sitten tulkita, tuijotettiin ainoastaan kolmen yleisimmän kromosomivirheen perään.. Ja vaikka kaikki sanottiin olevan hyvin, raskaus menetettiin myöhäisesti.

Tosin nyt sitten HCGb oli lääkärin mukaan korkealla, ensin hän olisi halunnut meidät lähettää lisätutkimuksiin, mutta soitti sitten parin tunnin päästä perään, että ei hei olekaan tarve lisätutkimuksille. Seuraavana päivänä sain puhelua taas, että hei teille kyllä ehdottomasti kuuluu teidän historian takia nämä lisätutkimukset, ettekö te halua niitä?
Onneksi vertaistuen avulla seuraavana päivänä (sain aikaa että pääsin puolison kanssa juttelemaan) tilanne kääntyi siihen, että ultrataan vielä loppukuusta ja katsotaan onko meillä aihetta niille lisätutkimuksille, päätös sitten jää meille. Mutta ei nyt sitten heti ensi viikolla tarvinnut lähteä pistettäväksi, mikä mua aivan hirveästi kauhistutti.

Koitetaan tässä nyt sitten rennosti ottaa, sykkeet onneksi löytyy kotona, niin en ihan niin mene pitkin seiniä...

Takaisin