NT-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla eka ultra 13.9, 8.00 aamulla :arghh: tunti menee matkaan ja ongelma on et mitä mä teen tän 1v 3kk kanssa.. ei oo ollu ku isällä hoidossa ja se on töissä.. toki jos joku kaveri pääsis mukaan ja kattois ultran ajan käytävällä... mut en oo raskaudesta kertonu ku muutamalle...

Saisitko vaikka MLL:n kautta lastenhoitajan siksi aikaa? Vaikka mukaan sinne käynnille ja odottamaan lapsen kanssa käytävässä sen ajan? Toki maksaa vähän mut ei sit tartte stressailla kertomisen kanssa ku on vieras ihminen mut kuitenki lasten kanssa kokenut?

Mä luulin että Oulussa sais, mutta ei täällä ainakaan enää ole tuota mll:n lastenhoitoapua.:/ Käyttöä varmasti silloin tällöin olis. Jotain lapsiparkkeja täällä on, mutta sattuuko just semmoiselle päivälle ja ajalle kuin tarvis, niin en tiiä.

Mun ystävälle oli kerrottu nt-ultrassa sukupuoli, kun oli niin selkeästi käynyt jo siinä vaiheessa ilmi. Näin itsekkin kuvat ja niistä ei voinut kyllä erehtyä. Todella harvoin kyllä näin käy, mutta jos esim kehitys on jo arvioitua pidemmällä tai sikiö muuten vaan kehittyneempi jo, niin silloin voi jo näkyä. Muistelen että heillä oli hieman epävarmaa la suhteen, kaverin mielestä la olis ollut jo aikaisemmin mitä neuvolan laskujen mukaan ja ultrassa vastasi hieman isompaa, mutta la ei muuttunut ja lapsi syntyi 5pv ennen la, eli on voinut olla 1-2viikkoa jo pidemmällä ja sen takia sukupuoli erottui selkeämmin.
Mä yritin nt-ultrassa tiirailla että vilahtaako sellainen asento missä vois jotain näkyä, mutta en kyllä erottanut. Esikoisen rakenneultrassa osasin katsoa häpyluusta kolon ja näin että tyttöhän siellä, ennen kuin kätilö kysyi halutaanko tietää.

Muistelisin että noin viikolle 14 asti tyttö- ja poikasikiöt näyttää samalta, molemmilla siis pippelimäinen uloke, ja siksi sukupuolta ei yleensä varmaksi näe. Jos nub-teoria kiinnostaa niin senhän perusteella voi vähän yrittää tiirailla, kumpi olis tulossa. Mä ajattelin kyllä yrittää katsella kunhan käydään nt-ultrassa ja saadaan kuvat. Onko kukaan kokeillut ja millaisin tuloksin?

Neuvolasta varmasti osaa kertoa mistä omalla alueella saa lastenhoito apua tilapäiseen tarpeeseen. Kotiin on mahdollista saada myös lapsiperheiden kotipalvelun kautta hoitaja omien tarpeiden mukaan.

Muistelisin että noin viikolle 14 asti tyttö- ja poikasikiöt näyttää samalta, molemmilla siis pippelimäinen uloke, ja siksi sukupuolta ei yleensä varmaksi näe. Jos nub-teoria kiinnostaa niin senhän perusteella voi vähän yrittää tiirailla, kumpi olis tulossa. Mä ajattelin kyllä yrittää katsella kunhan käydään nt-ultrassa ja saadaan kuvat. Onko kukaan kokeillut ja millaisin tuloksin?

Mä en kyllä saanut meidän kuvista ihan yhtään mitään selvää. Katsoin että mitä pitäs etsiä tuossa nub-teoriassa, mut ei noista kuvista saanut selvää ja ei näkynyt samanlaisia juttuja mitä niissä esimerkki kuvissa.
Näin siitä mun kaverin ultrasta videon ja sit näin ne kuvatkin, niin niillä erottui jo ihan selkeästi sukupuoli, ei näyttänyt enään siltä mitä yleensä kun kaikki näyttää vielä samalta noilla viikoilla. Oli haarovälistä saatu tarkka kuva, kun tyyppi just meni sellaiseen asentoon ja hengas jalat auki. Koska erottui niin selvästi sukupuoli ja vastasi viikkojaan isompaa, niin kaverilla oli koko ajan sellainen fiilis että olis pidemmällä, joka oli siis mahdollista, mut ei silti muuttunut la.
Veikkaan että eroja niissä laitteissakin, toisilla saa tarkempia kuvia kuin toisilla, niin niistä tarkemmilla laitteilla otetuista vois erottuakkin jo ainakin nub-teorian mukaisia merkkejä.

Mä kokeilin kanssa tehdä netissä jotain nubintunnistustestiä enkä saanut yhtään oikein :D ihan salatiedettä :D

Mä en muuten ymmärrä minkä takia tuota laskettua aikaa ei muuteta, jos ultrassa tulee heittoa. Mulla siirrettiin esikoisesta yhdenkin päivän heitolla laskettua aikaa, eihän se oo kuin yks merkintä koneelle / papereihin. Ihan hassuahan se on luottaa siihen edellisistä kuukautisista laskettuun aikaan imo, ihan tällein kierronkartoitustaustalla mutuilen et harvoin ovis on sen 14 pv kierron alusta. Vaikkei toki se kokoon perustuva arvio aukoton varmaan myöskään ole, mut missään vaiheessa ketään ei oo kiinnostanut ihan se varmaksi tiedetty ovisaikakaan. Kun sit kuitenkin luulis että sillä useamman päivän heitolla on jotain väliä esim jos käynnistetään. Kaverilla heitti 11 päivää eikä silti siirretty.

Meilläkin ultra 13.9 <3

Ja samaa mieki mietin, että mihin nuo lapset saa hoitoon synnytyksen ajaksi .
Ultran aikana poika on tietty koulussa ja tyttö pk:a.
Tietty jos synnytys sattuisi alkamaan arkiaamuna klo 9 ja loppumaan klo 15 niin se ois aina bueno [emoji28].
Viimeksi pääsin kotiin jo yhen yön jälkeen, nyt haaveilen, että saisin olla vaikka pari yötä vauvan kanssa rauhassa sairaalassa [emoji7].

Mä olin viimeksi kaks yötä sairaalassa, oli minusta sopiva aika, että jospa tälläkin kertaa vois olla pari yötä. Parasta oli kun sai valmiin, hyvän ruuan eteen, mutta pidempäänkään en olis jaksanut olla.:) ja jotenkin siellä oli semmonen ihana, leppoinen, vauvantuoksuinen tunnelma. Kaikki oli uutta ja ihmeellistä.:)
Tällä kertaa toki oon varmasti mielelläni sairaalassa rauhassa, kun kotona oottaa esikoinen ja ei niin rauhallinen tunnelma.:D

Mä luulin että Oulussa sais, mutta ei täällä ainakaan enää ole tuota mll:n lastenhoitoapua.:/ Käyttöä varmasti silloin tällöin olis. Jotain lapsiparkkeja täällä on, mutta sattuuko just semmoiselle päivälle ja ajalle kuin tarvis, niin en tiiä.
Naamakirjassa etsitään tarjotaan laste hoitoapua, siellä on aika hyvä saatavuun :)

Mä kokeilin kanssa tehdä netissä jotain nubintunnistustestiä enkä saanut yhtään oikein :D ihan salatiedettä :D

Mä en muuten ymmärrä minkä takia tuota laskettua aikaa ei muuteta, jos ultrassa tulee heittoa. Mulla siirrettiin esikoisesta yhdenkin päivän heitolla laskettua aikaa, eihän se oo kuin yks merkintä koneelle / papereihin. Ihan hassuahan se on luottaa siihen edellisistä kuukautisista laskettuun aikaan imo, ihan tällein kierronkartoitustaustalla mutuilen et harvoin ovis on sen 14 pv kierron alusta. Vaikkei toki se kokoon perustuva arvio aukoton varmaan myöskään ole, mut missään vaiheessa ketään ei oo kiinnostanut ihan se varmaksi tiedetty ovisaikakaan. Kun sit kuitenkin luulis että sillä useamman päivän heitolla on jotain väliä esim jos käynnistetään. Kaverilla heitti 11 päivää eikä silti siirretty.

Meillä siiryi esikoisella yhdellä päivällä nt-ultrassa. Omien laskujen ja ekan neuvolan mukaan oli 27.11 ja nt-utrassa aikaistui mittojen perusteella yhdellä päivällä. Syntyi sitten 40+1, eli omien laskujen mukaan laskettuna päivänä.
Nyt kun varasin ekaa neuvolaa, niin en muistanutkaan tarkkaa päivää edellisiin menkkoihin vaan sanoin "joskus kesäkuun alussa, vaikka se eka lauantai". Olin unohtanut merkata ja arvion sen, koska se oli 27 päivää edellisistä, mutta todellisuudessa tais oolla vain 25pv kierto ja ovis olikin jo aikaisemmin (en ollut sitäkään merkannut mut muistan että huomasin sen). Nyt meillä tais olla nt-utrassa 2-4pv heitto mittojen mukaan, mut sanoi että ei ala nyt vaihtamaan la.
Mun kaverilla ainakin häiritsi ja aiheutti turhaan stressiä/huolia tuo ettei la muutettu vaikka mittojen ja äidin omien laskujen mukaan olis ollut pidemmällä. Syntyi 5pv ennen la, eli todennäköisesti jos on ollut pari viikkoa pidemmällä niin on mennyt yli. Myöskin se että hän teki melko rankkaa työtä sinne 1kk ennen la ja loppu viikot oli jo paljon supisteluja iltaisin, mut selvis kuitenkin. Myöhemmin on sitten miettinyt että hän oli töissä todennäköisesti 38 viikolla saakka.
Vähän vaikuttaa olevan eri käytäntöjä kätilöillä ja hoitohenkilökunnalla noissa että muuttuuko la.

NT-Ultrassa käyty :tulos oli tämä keskenmeno :crybaby2Sydäntä särkevä uutinen :crybaby2Kauhea ja surullinen olo :crybaby2Meidän pikkuisen murun matka päättyi :crybaby2

NT-Ultrassa käyty :tulos oli tämä keskenmeno :crybaby2Sydäntä särkevä uutinen :crybaby2Kauhea ja surullinen olo :crybaby2Meidän pikkuisen murun matka päättyi :crybaby2

Olen niin kovin kovin pahoillani! Asia jota en toivoisi pahimman vihamiehenikään kokevan (itse kokenut kahdesti). Paljon voimia! <3

Voi ei Maaliskuun murunen! Kamala vääryys. Olen tosi tosi pahoillani... voimia teille.

Takaisin