Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Heipsan kaikille
Kävinpäs sitten (iän puolesta) viime keskiviikkona, 5.7, NIPT-testissä (Olin 11+5 silloin).
Siinähän katsotaan äidin verestä sikiön dna:ta ja mahdollisia kromosomipoikkeavuuksia.
Tänään maanantaina (eli 5pv kuluttua) se jo analysoitiin, mutta yllätysyllätys, mun verestä ei (tästä näytteestä) saatu kromosomeja analysoitua ja tänään annoin uuden verikokeen ja taas odotetaan, huoh....
Joskus harvoin kuulemma käy näin. Voi johtua ihan siitä, että äidin veressä ei ole vielä tarpeeksi sikiön dna:ta, jotta luotettavasti saataisiin tutkittua, taikka näytteen säilytyksessä/kuljetuksessa jokin häikkä tapahtunut. On kuulemma tosi tarkkaa juuri tämän näytteen varastointi ja kuljetus.
Toisaalta ohjeissa yleisesti lukee, että vkosta 10 eteenpäin voidaan tutkia, mutta ainahan näitä poikkeuksia on. (Ja miten musta tuntuu, että MÄ oon aina se poikkeus
Ultrassa minulla oli päällisin puolin kaikki hyvin; Np oli 1mm, ei turvotuksia, sikiö liikkui, oli isompi (neljä päivää näytti kone enemmän, kuin aiemmin arvioitu) pää oli normaalin muotoinen ja pään keskiviiva näkyi, vatsanpeite ehjä.
Eli en nyt osaa pelätä, mutta odottavan aika nyt vaan on pitkä ja haluaisi tietenkin sen varmistuksen, että onko kromosomien puolesta kaikki ok..
Onko jomuille tehty niptiä?
-Sypressi-
En ollut aikaisemmin tästä edes kuullut, mielenkiintoiselta vaikuttaa. Ei siis tosiaankaan ole ollut moisesta puhetta neuvolassa nyt tai aikaisemmissakaan raskauksissa. Onkohan ajan kanssa tulossa ihan vakiintuneeksi osaksi seulontoja vai tarjotaankohan vain tiettyihin ryhmiin kuuluville odottajille, kriteerinä esim. juuri tuo mainitsemasi ikä?
Kaksoset välillä käyny mielessä kun toi väsymys ja pahoinvointi on ollu paljon pahempaa mitä aiemmissa raskauksissa, mut varhaisultrassa näky kyllä vaan yks tyyppi Joo sen mäki luin että huolestuttavampaa ois jos toi s pappa ois vastaavasti liian matala.. tosi vähän löytyy mitään selkeetä tietoa.. ehkä just siks et pelkästään noita lukuja ei sais tuijotella. No mut ihan hyvillä mielin vielä kuitenkin, varmaan iskee sit paniikki lähempänä ultraa