Nt-ultra

Ultrassa käyty, mikä helpotus, että sieltä löytyi virkeä viikkoja kokonsa puolesta vastaava vauvan alku [emoji173] Oikein mallikelpoisesti pyörähti ympäri, niin että saatiin kaikki mittauksetkin helposti tehtyä. Vielä pitäis pari viikkoa malttaa, että saisi ne riskiseulojen tulokset, mutta josko sitten uskaltaisi muutaman viikon nauttia olostaan [emoji4] Menkkojen mukaan la ois nyt 29.9 mutta saan varmaan pysyä tässä ryhmässä, kun alan erikoislääkäri kuitenkin oli sitä mieltä, että oikea on 1.10.
 
Kävin eilen Nt-ultrassa ja tänään tuli jo netpostiin riskiseulojen tulokset. Nopeeta toimintaa täällä :)
 
Minäkin olisin saanut seulatiedot, jos kannassa olisi näkynyt verikoetulokset, mutta ei näkynyt :sad001 Soitin ne eilen aamulla sitten neuvolasta, ja lähetin sähköpostilla Terveystalolle, vastaus tuli miltei saman tien :) Down-, 13 trisomia ja 18 trisomia -riskit oli kaikki matalia.

Tuota Kantaa jäin vieläkin miettimään, kun itse en näe Omakannasta muita labratuloksia kuin kahden työterveyskäynnin yhteydessä otetut pika-crp -tulokset. Pitäisikö siellä näkyä muutakin? Käyn pääsääntöisesti Fimlabin toimipisteissä veri- ym. kokeissa, olisiko siinä syy, miksi ei Omakannassa näy? Minua hoitaneet muut yksiköt eivät ainakaan niitä tuloksia näköjään tallenna siten, että näkyisivät Omakannassa. Ehkä en vaan ymmärrä tuon Omakannan toimintaa tarpeeksi, täytyy yrittää tutustua :) Puuttuu sieltä paljon vuoden 2015 lääkäreiden lausuntojakin, mutta niitä ei sinne varmaan koskaan saa, vaikka pyytäisikin.
 
Täälläkin käytetään fimlabin palveluita ja kyllä mulla näkyy omakannassa labran tulokset mutta useimmiten pitää etsiä eka se käynti millä kerralla ne on määrätty ja sitä kautta pääsee tuloksiin eli ei siis sieltä labrasivulta jos yhtään kaari ymmärsit mitä yritän selittää :D
 
Juu ymmärsin :D Niihin työterveyden tuloksiin pääsee suoraan siitä terveystiedot-sivun käyntilistauksesta, mutta ne onkin tosiaan ainoat, mitä siellä tutkimukset-kohdassakaan näkyy. Täytyy yrittää selvittää, mistä johtuu, ettei näy. Se Terveystalon hoitajakaan ei löytänyt niitä sieltä :/
 
Kävin nt-ultrassa jo viime viikon ti 21.3, siellä kaikki mallikkaasti. Matalat riskilukemat tuli ja vilkas kaveri oli. Nyt vaan sit odotellaan rakenneultraa, erityisesti kiinnostaa saadaanko tällä kertaa sukupuolesta varmuutta. :)
 
Mulla näkyy Omakannassa kunnan puolella tehdyt (eli kunnan palvelujen kautta tilatut) tutkimukset, juuri käynnin vierestä, tutkimukset kohdasta, mutta vasta sitten kun lääkäri on ne katsonut. Eli esim kaikki neuvolanäytteet ei vielä näy, kun en ole siellä vielä käynyt.
Kuitenkaan mun kokemuksen mukaan ainakaan esim. Pshp ja Mehiläinen ei laita omia tilaamiaan tutkimuksia näkymään kantaan. Eli taitaa riippua tutkimusten tilaajasta ja niiden käytännöistä näkyykö ne. Aina on kuitenkin oikeus pyytää itselleen kaikki tulokset ja kirjaukset mitä on tehty, jos niitä kaipaa :)
 
Juu, just pshp:n juttuja mulla sieltä puuttuu, tai siis merkintänä näkyy, mutta tekstejä ei ole. Luulisin kuitenkin, että esim. potilasvakuutuskeskus on saanut kaikki tiedot, nekin, joita itse en ole koskaan nähnyt. Olen kyllä sieltä jo korvauksetkin saanut, että siinä mielessä ei väliä, vaikkei näykään :)
 
Käytiin tänään toisen kerran np-ultrassa, kun tiistaina kaveri ei suostunut kääntymään. Turvotusta oli melko paljon, mutta verikokeisiin yhdistettynä kuitenkin normaalit riskitulokset. Mutta kätilö huolestui kippurassa olevasta ranteesta (ranteista?), ja mennään maanantaina vielä erikoislääkärin pakeille. Hirvittää ja kauhistuttaa. Juuri kun ehti tiistaina huokaista helpotuksesta, kun sikiö oli elossa ja kaikki näytti hyvältä.
 
Tsemppiä suvitus, toivotaan että kaikki olisi kunnossa!
 
Takaisin
Top