Np-Ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jetsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime raskaudessa menin nt-ultraan neuvolan laskujen mukaan 11+4, mutta vastasi viikkoa pienempää. Sain uuden ajan viikon päähän, milloin vastasi 11+4. Eli meillä ainakaan eivät alkaneet mittailemaan viikolla 10+4. Voithan soittaa ja varmistaa.

Jee! Juuri kun pääsin kitoamasta, niin sieltähän se kutsu saapui. Perjantaina 17.6. silloin viikkoja pitäisi olla 12+2.

Kutsussa luki, että ultra on viikoilla 11-13+6, eli ehkä 10+6 on liian aikaisin? Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä.

Mulle sanottiin, että suositus ois 12+2-13+6 välillä käydä. Vaikka papereissa jotka saatiin, lukee kans 11-13+6 :)

Mullakin luultavasti nyt aiemmin jo ultra. Th meinasi jos viikkoja olisikin jo 9+1, mutta itse uskon niihin 7+5. Oletettavasti siis ultrakutsu tuleekin jo parin viikon päähän. Mutta varmaan täytyy käydä sit uudemman kerran, jos viikkoja on ton verran kun mä uskon.

Voiko niskaturvotusta mitata viikolla 10+6? Mulla ois silloin np-ultra kun alunperin luultiin et oon viikon pidemmällä.

Mun sikiöseulapapereissa lukee että jos tuohon osallistuu ultra pitäs tehdä 11+0-13+6 välillä. Mut eihän sulla periaatteessa tuu kun yhden päivän heitto, mutta soittaisin sinne missä se tehdään ja kysyisin vielä :)

Muokkaan tähän että näköjään oli moni kerennyt vastata kysymykseen samanlailla. Ei puhelin kerenny päivittää niitä mulle :D

Okei, voisinpa soittaa huomenna neuvolaan. Ehkä viikon päästä olevassa neuvolassa ei ehditä sitä enää alkaa muuttamaan. Kiitos vastauksista :)

Meillä on ultra 23.6, onneks saatiin ennen juhannusta! Sen päivämäärän voi tsekata omakanta.fistä päivä/kaks sen jälkeen kun neukku on tehnyt lähetteen. Jos ei siis omalla paikkakunnalla ite varailla sitä. Aikaa siellä ei näy, mut päivä näkyy :)

Mulla on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti! :D Eli siis pääseekö np-ultraan vaikka ei osallistu kromosomiseuloihin? Ei siis haluta osallistua sikiöseulontoihin, ainoastaan ultriin. Toivottavasti joku ymmärsi mitä yritin sanoa ;)

Saat ultran vaikka et osallistu seuloihin :) Ainakin täällä Päijät-Hämeessä on saanut.

Mun mielestä noi seulonnat on vapaa ehtoisia, joten niihin ei oo pakko osallistua ja silti pääsee ultraan.

Ultrassahan katotaan sikiöiden määrä, että on elossa, istukan paikka, joillakin ainakin meillä jo joitain rakenteita. Seulonnat on vapaaehtosia mut jos niitä ei oo tehty esim. Syntymättömän lapsen vakuuttaminen on hankalaa.

Me päätettiin ettei mennä siihen ollenkaan. Päästän kuitenkin niillä viikoilla tavalliseen ultraan.

No höh pitää vissiin sit ens viikolla soitella gravidaan jos sen ajan sais jo viikolle 12 :)

Keski Suomessa pitää varata itse aika ultraan. Ennen oli että tuli kutsu mutta nyt vaihtunut siihen että itse pitää se tehdä. Toisaalta hyvä niin tietää sanoa mikä aika käy ja mikä ei.

Mä kävin tänään ensikäynnillä neuvolassa ja mulle sanottiin että gravidaan tulee aika postissa? Ku mulla oli just se että ollaan ulkomailla about viikolla 12 et haluun sen sitä ennen.. Ootteko te saanu jo ajat vai varannu ite?

Ultraan tuli kutsu ensiviikolle, jolloin omien laskujen mukaan viikkoja 11+1. Meillä oli toive, voisko ajan saada perjantai päivälle, mutta ei saatu...keskelle viikkoo. Harmi kun mies tekee niin paljon reissu hommia, eikä tietoo minne päin ensi viikoksi joutuu töihin. Ei välttämättä pääse mies mukaan..

Mä kävin tänään ensikäynnillä neuvolassa ja mulle sanottiin että gravidaan tulee aika postissa? Ku mulla oli just se että ollaan ulkomailla about viikolla 12 et haluun sen sitä ennen.. Ootteko te saanu jo ajat vai varannu ite?
En oo aikaa saanu, neuvola ylihuomenna niin sillon varmaa selviää

Takaisin