Np-ultra

Vihdoinkin meillä np-ultra takana. Kätilö oli aivan ihana. Parkkipaikalla päksissä hieman ruuhkaa, ja mä jo melkeen matkalla itkin ettei mies pääse ultraan mukaan kun jäi etsimään autolle paikkaa. Onneksi kätilö sanoi, että aloitetaan haastattelulla ja odotetaan. Kyllä se murunen perille löysi:) Kätilö oli todella rauhallinen ja selitti kaiken hyvin tarkasti. Pikkunen oli vaan sitä mieltä, että uni maistuu paremmin. Millään ei meinattu liikkeelle saada. Piti sitten hyppiä persus paljaana, jos vaikka olisi herännyt. Venytteli vain:D Koko ajan olin yhtä hymyä, ihan niinkuin mieskin. Kuvia saatiin jopa viisi kappaletta ja mielestä ne oli jopa selkeitä. Kätilö myös selitti kaiken niin tarkkaan, että sekin helpotti. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, kromosomiriski negatiivinen. Laskettuaika ei muuttunut. Kooltaan vastasi viikkoja. Pikkasen vajaa kuusi senttiä oli mittaa. Tässä riittää ihmettelyä, nyt tuntuu että voisin huutaa koko maailmalle että meillä odotetaan vauvaa:D Ah tätä onnea, halkean:)
 

Meillä oli eilen ehtoosta np-ultra.
Kätilö yritti heti automaattisesti ronkkia alatieultralla, mutta eipä se sillä mitään näkymään saanut. Kohtu kuulemma niin edessä, ettei sillä päässy perille kahtomaan. Vattan päältä kyllä näky sitte pikku T-Rexi hienosti :D Kovin oli pieni jo unilla tuohon aikaan illasta (klo 18 oli aika) ja kiukustu ku yritettiin herättää sitä (äitiinsä tullu) :'D
Pituutta pikkusella oli tasan 7cm. Turvotusta oli 1,2 ja riskiluku oli muistaakseni 1: 450 000 tai jotai iha yhtä überiä :D Että terve laps sieltä pitäs tulla :)
LA pysyi samana, vaikka vauvveli olikin muutamaa päivää isompi.

Ihana kun nyt tietä että kaikki on loistavasti, niin ei tarvi enää peitellä vattaansakkaa!

Neepu & Piiperööne 13 + 2

 

Eilen mekin sitten lopulta käytiin NP-ultrassa. Pötkylähän se siellä vilkutteli ja ilmaisi itsekkin että kaikki siellä mahassa on ok nostamalla peukkua ja kääntymällä kohti että mikäs se siellä ulkomaailmassa oikein jutisee. :D Ja kuultiin ne sydänäänetkin ensimäisen kerran <3 :)

Pää-perämittaa oli 57,8mm ja niskaturvotus oli 1,2 eli normaaleissa rajoissa pituuteen nähden. Helpotuksen huokaus, olin siis jännittänyt aivan turhaa. Laskettuaika meillä piti siis ihan tarkkaan kutinsa. Kuviakin sai liudan mukaan ja muutenkin sattui niin mukava kätilö ettei parempaa voi toivoa :)

Veti hieman esikoisella mietteliään näköiseksi kun sai katsoa kuvia kertoilessani että semmoinen pikkuveli tai -sisko siellä äidin masussa kasvaa. :)

Seuraavan kerran ilmeisesti päästään mahaan kurkkaamaan sitten rakenneultrassa jolloin viikkoja onkin jo huimat 21 näin äkkiseltään laskien. Mutta sitä odotellessa... 

 
Laitanpa tännekin nuo np-ultra kuulumiset vaikka niitä jo tuonne tammikuun puolelle kirjoitin... Tuntuu että oon ihan pudonnut kärryiltä kun jäi vähän aikaa väliin... :D

Elikkäs: 22.12 oli np-ultra ja kaikki oli hyvin. Ei kerrottu mitään lukuja eli oletan siis että kaikki OK. Pituutta pikkuisella oli jo 71mm ja viikkoja oli siis 12+6. Elikkäs iso vauveli mahdollisesti kyseessä.
Onhan isä kuiteski 196cm ja minäkin vaivaiset 176 cm pitkä. Sanoinkin kaverille viime viikolla että olen todella yllättynyt jos vauva on syntyessään alle 4,5 kiloinen. Laskettua aikaa ei ultrassa muutettu kun terveydenhoitaja laski silloin ekassa neuvolassa että LA olisi 29.6 eli muutamaa päivää aikaisemmin kun vau.fi:n laskuri laski. Mutta eiköhän se yli mene kun äidillänikin mennyt kummatkin raskaudet yli. Mun 4 tai 5 päivää ja pikkusisko meni 10 päivää yli. Vai vaikuttaako ne kuinka paljon?

Rakenneultraa voisin varailla viikolle 8 eli helmikuun 20. päivä aikaisintaan.. Tai oikeastaan 17.2. tulee jo 21 viikkoa täyteen eli vois sinnekin varata... sanoivat että sitten kun on 21 viikkoa täynnä voi tulla rakenneultraan. Onko muilla ollut sama juttu?
 

paemko: Mäkin tosiaan ajattelin esikoisen kohdalla et mullakin heilahtaa lasketunajan yli reilusti kun mun äiti kertoi että mä olin viihtyny yliaikaa miltei kaksi viikkoa. Oli ollut siis päivistä kyse että lähteekö äiti käynnistykseen... No mun kohdalla ekat supistukset ennakoivat viikarin syntymistä rv 39+5. Aluksi en edes tajunnut että mikä lonkkiani niin polttelee ennen kuin olin saanut kupposen aamukahvia et hei hetkonen, mähän saatan lähtee synnärille piakkoin :D Synnärille lähdin sitten seuraavana yönä ja siitä seuraavana yönä olikin Juttis maailmassa eli hän syntyi tasan rv. 40+0

 
Eilen täälläkin käyty ultrassa ja kaikki oli hienosti, viikkoja oli 13+1 ja pää-perämitta oli 6,6cm. Nt oli 2,1, mikä vähän säikäytti, kun aiemmissa ollut reippaasti alle kahden, silti veriseulan tulosten kanssa kaikki oli ok.
Mutta näin mennään, turvotusta on, vai onko se sittenkin jo vain kasvava vatsa :D
 
Tappura: No niinhän se on että kuitenkin kaikki raskaudet on ihan erilaisia. Mutta mietinpähän vaan. Saattaahan pikkuinen syntyä jo ennen laskettua aikaakin. Koskaan ei tiedä kuinka käy. Sitä odotellessa :D
 
Takaisin
Top