Np-ultra

Mymmeli84

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin perustaa ihan vaan Np-ultrille oman palstan, josko tuo aiempi olis sitten vaikka niille varhaisultrille ja sitten rakenneultrallekin tehtäis oma!? :) 
 
Meillä oli np-ultra eilen aamulla ja masussa oli kaikki oikein hyvin :) Pää-perämitta meidän Paavolla 48,7mm eli melkein hurjat 5 cm <3 Ensin tuli kyynel kun näki sen pienen vauvahahmoisen kuvan siellä näytöllä, mutta sitten mua alkoi kovasti naurattamaan, koska Paavolla oli aivan älytön vauhti päällä :D Hassua katseltavaa kun pieni kaveri ponkaisee "seinästä" vaihtia ja pomppii kuin mikäkin vieteripupunen <3 Kyllä se pienen hetken oli paikallaankin, ottaen lungisti kädet niskan takana ristissä :) samassa asennossa makasin itse siinä tuolilla :D Kaikki oli niin kuin kuuluukin <3

Laskettu aika tosin aikaistui päivällä.. heidän koneensa laski ajan myös edellisten kuukautisten alkamispäivän mukaan, mutta sen mukaan laskettu aika siis 2.7., joten sillä mennään <3 Vaihdoin päivän tohon tickeriinkin jo, mutta jostain syystä se jäi nyt tollaiseksi kapeaksi.. pitää yrittää joku päivä uudestaan.

Ihanaa joulun odotusta täälläkin toivottelen teille kaikille <3
 
Täällä koittaa huomenna. Jännitttääääää! Koko raskaus ollut niin oireeton. Varhaisultrassa rv 7 oli kaikki hyvin, mutta siitäkin on jo aikaa. Tuun huomenna sitten kertomaan kuulumiset.

Emmi ja masukki
 
Nonii, nyt olis Np-ultra takana ja kaikki oli tosi hyvin <3 niskaturvotus oli normaleissa rajoissa 1,2 ja muuteskin kaikki näytti kätilön mukaan semmoselta kun kuuluuki. Alussa pikkunen liikuskeli hurjasti, mutta lopussa sitte väsähti ja pysytteli paikallaan niin saatiin hienot kuvat :) Kädet ja jalat siellä viuhtoi somasti! Ihana tunne oli kyllä ja mieski siellä hymy korvissa vaan katteli pientä, kuulemma oli tullu ihan tippa silmäkulmaan. Saatiin jo se rakenneultra aikakin ja helmikuun puolenvälin kieppeille sattu, sitten varmaan kysytään sukupuolikin. 8)

Ihana tunne kyllä ja paras joululahja ikinä tämä masukki,  hyvillä mielin saa Joulua viettää <3 Hyvää Joulua kaikille :)

Nyt ootellaan sitten 30.12 niin kuunnellaan neuvolassa ne sydän äänet <3
 

Np-ultrassa käyty :) Kaikki hyvin!

Niskaturvotusta 0.6 ja pienellä mittaa tasan 5cm ja viikot siis 11+5. Downin riskilukukin hyvä. 

Oli ihan hassua kun se sielä heilutteli ja potkutteli ja katteltiin 4D:llä kuvaa :) 

 
Nyt on meilläkin niskapoimu-ultra takana.
Pieni viuhtoi siellä kovasti, saimme hienot vilkutuksetkin nähdä :) *sydän pakahtuu*
Meillä pikkunen oli 4,6cm pitkä ja taas vaihdettiin laskettua-aikaa. Nyt sitten aika pitäisi olla 6.7 (aikaisemmin 9.7). Meillä ei niskaturvotuksen määrää kerrottu, mutta sanottiin kaiken olevan hienosti. Ja kaiken piti näyttää hyvältä. Kysyin erikseen vielä tuota niskaturvotuksen määrää ja sanottiin vaan että hyvältä näytti ?!? Seulonnat otettiin tänään ja parin viikon sisällä pitäisi kotiin tulla lappunen missä on kaikki tiivistetysti. Sitä odotellaan.

On ihana joululahja kyllä meillä, ei voisi enempää toivoa. <3
 
No niin ja helpotuksen huokaus... :)

Eilen ultrassa käyty ja vauva voi hienosti. <3 Kokonaista 5 cm pituutta (vauva olikin isompi kuin varhaisultrassa laskettu, joten la muuttui 4 päivää aiemmaksi), kädet ja jalat viuhuivat ja sydän pompotti. Niskaturvotusta oli vain n. 1,0. :) :) Ihania kuvia saatiin mukaan. Seuraava ultra on sitten helmikuun puolivälissä. 

Ihanaa joulunodotusta ja joulua kaikille!! <3

Terkuin Emmi ja masukki 11+4
 
Täällä käytiin myös ultrassa eilen ja kaikki hyvin. 1.0 näytti turvotus, joka oli siis vähemmän kuin esikoisella ja sain luvut 1:490 ja 1:2600 olin näkevinäni munat, mutta lienee kuitenkin napanuora :) kaveri esitteli itseään joka kulmasta joten kaikki näytti hyvältä ja mittaa oli 6cm. Mä otin seuraavan ultran vasta viikolle 24 kun ollan menossa sinne 4d ultraan joskus vk 20 kieppeillä
 
Huuuuuuh... helpotuksenhuokaus2. :)

Tänään tuli tulokset labrasta veriseulasta ja ei kohonnutta riskiä. :) :) Hus Lab ei ilmoita erikseen riskilukuja jos kaikki hyvin.
Joku päivä täytyy soitella muut tulokset neuvolasta ellei sieltä soitella meille päin.

Emmi ja masukki 12+3
 
Heipat,

Meillä oli eilen np-ultra ja vauvalla kaikki hyvin, ei poikkeavuuksia jne. =) Siellä se huiskutteli ja heijaili itseensä puolelta toiselle. Ihanaa! <3
 
iines: eka luku kuvaa yleiriskiä ja toinen oman vauvan suhdetta... näin se sano ja näin siis Tampereella... esikoista odotin Espoossa joten mullekin oli täysin uutta et ensin käytiin verikokeissa ja tulokset kuultiin itse np-ultrassa jossa täti ne laski samalla.
 
Täällä tänään käyty ultrassa ja siellä se pieni heilutteli ja potki minkä kerkesi. Esikoinen oli paljon laiskempi ultrassa, olla möllötti vaan, mutta tää kakkonen pyöri koko ajan :) Huh olipa helpotus, että kaikki on hyvin <3 7cm oli pikkasella kokoa. Viikot vastas 12+2 eli päivän vanhempi kun edellisen ultran mukaan, mutta laskettu aika pysyi samana eli 23.7.

Mäkin Tampereelta ja sain 2 lukua 1:1500, joka on ikäriski ja oman henk.koht lukeman,joka oli 1:4500.
 
Ultra oli meilläkin tänään ja kaikki ok :) Niskaturvotus oli 1,1, esikoisella oli muistaakseni 0,3 tai jotain siihen suuntaan. Tyyppi oli ihan unessa siihen aikaan aamusta, mutta kätilö herätteli sitten tökkimällä vatsan päältä, ja heräshän tuo heiluttelemaan käsiä ja jalkoja :) Olin vähä yllättynyt, kun kätilö ultraskin mahan päältä, kun olin varautunu alakautta ultraamiseen. Mutta sanoi, että kokeillaan ensin mahan päältä ja jos näkyy hyvin, ei tarvii alakautta ultrata ollenkaan. Ja hyvinhän kaikki näkyi, ja sopi mulle :D Kivempi pötkötellä siinä housut jalassa :D

Pituutta tyypillä oli tasan 5 senttiä ja laskettu aika 27.7.2012. Meikäläinen tosin varautuu siihen, että tää tyyppi voi hyvinkin syntyä jo kuukautta aiemmin, niin kuin tuo esikoinenkin teki. Nähtäväksi jää. Viikkoja nyt siis kasassa 11 + 4.

Riskiluvut saadaan vasta joskus ens viikon lopulla, kävin verikokeissa nyt samalla ja reilu viikko niissä menee.
 
Meillä olisi NT ultra nyt ensi viikolle.Ja viikkoja on just sen 13+4 eli niukille meni ajan saanti.
Jännittää.Viime viikon ultrassa kaikki oli onneksi hyvin ja varmistettiin siis silloin ne viikot ja siis raskauden kesto.Voi kuulemma olla että vieläkin saattaa muuttua ajat yms kun menee tarkempaan tutkintaan nyt ensi viikolla.
Verikokeissahan kävin jo heti vkolla 10+2 mutta ne tulokset saankin sitten ensi viikolla ultrassa.
 
Heippa!
Me käytiin eilen np-ultrassa, viikkoja oli siis 12+4. Kaikki hyvin, ei poikkeavuuksia. Siellä pikkuinen heilutteli ja potki kovasti <3 lääkäri ei suostunut kommentoimaan kummalta pikkuinen vaikutti; tytöltä vai pojalta. Esikoisesta kun saatiin tietää jo np-ultrassa että tyttö tulee :) Nyt tuli itellä ihan poikafiilis.

La ultran mukaan ois 24.7 ja siis menkkojen mukaan olis 21.7. päivää ei alettu muuttamaan mihinkään papereihin. Lääkärin mielestä kun heitto on alle 5 päivää niin sitä ei tarvitse muuttaa..

Hyvä fiilis jäi kaikinpuolin kun kaikki näytti olevan kunnossa :)
 
Täälläkin on np-ultra eilettäin. Kaikki oli oikein hyvin! Siellä se pikkukakkonen hengaili ja vilkutteli <3 Pituutta oli huimat 5,3 cm :) Niskaturvotus 1,0. Laskettuaika muuttui (tai pikemminkin varmistui) ja on tätä nykyään 26.7, eli parilla päivällä aikaistu. Rv:t ny 12+1, päivitin ton tickerinki oikeaan "aikaan" :)
 
VIHDOIN takana meilläkin.. mä olin NIIIIIIIIIN hirveästi murehtinut tätä etukäteen.. pelännyt, että voiko oikeasti toinenkin raskaus mennä yhtä hyvin jne.. ja onneksi, onneksi kaikki oli erinomaisesti!! Laskettu aika pysytteli lähellä tuota 19. päivä: koon mukaan tänään oli viikkoja 13+6 eli 17.7 olis sen mukaan. Mut en ala nyt tickeriä muuttelemaan, koska tuo pari päivää voi vielä heitellä hyvinkin.

Niskaturvotus oli 0,7. Riskisuhde oli muistaakseni 1 suhde 35 000. 250 on se riskiraja, kuulemma. Eli iso iso HUH. aivot nähtiin, selkäranka, sydän; aortta. Kaikki oli ok. 4D:näkin kateltiin: ihana pieni ihmisenalku siellä möyri! :) Pituutta oli huiimasti jo 7,7cm! <3

Oon niin ilonen, helpottunut ja onnellinen!!! emoticon
 
Näimme tänään jälleen Heikki-Annelin ultran kautta.
Niskaturvotus oli 0.6 eli hyvä siis ja ei riskiä. :)
Kovasti ojenteli käsiään ja jalkojaan ja oikein venytteli kun sinne kurkittiin.
Sormia liikutteli tosi hienosti ja käsi meni suuhun yms.
Sydänäänet kuultiin ja syke oli 120. Mulla on ihan poika olo ja kaikki on jo sanonut että poika se siellä on :D
Rakenne ultra onkin sitten 7.3. :)
Kaikki siis hyvin ja pituutta pikkuisella oli 69mm :)

Siellä hän köllöttelee toinen käsi ojossa jossain ylhäällä ja toinen suun edessä :)
 
Odotettu np-ultra viimein takana. siellä se seittemän senttinen pikkunen völläili <3 Kaikki oli ok, niin ihanaa. Jospa sitä nyt sitte uskaltas alkaa nauttiakkin tästä raskaudesta, joo, kyllä, nyt on sen vuoro!!! <3<3<3
 
Takaisin
Top