"Nolot kysymykset" ja muut ällöjutut

LMK

Näppärä viestien naputtelija
Mä en oikeesti keksinyt parempaakan otsikkoa tälle keskustelulle :D Mua nyt vähän nolostuttaa tätä kysyä, mutta olen pari päivää ollut tässä hieman kummissani... :p
Olen nyt muutaman päivän ajan havainnut vessakäynnin yhteydessä, että pyyhkiessä tulee runsaasti todella "paksua,venyvää limaa". Väriltään se on vaaleanpunaista.. Onko tämä normaalia? En ole ennen tälläiseen törmännyt, vaikka valk.vuoto on ollut kiusallisen runsasta koko raskauden.
Osaisiko kukaan sanoa, mistä voisi olla kyse? :p
 
Tuleeko esim. yhdynnän jälkeen? Tarkoitan että jos siellä on pieni haavauma niin voisi johtua siitä. Monennellako viikolla olet? Jos huolestuttaa niin kannattaa soittaa neuvolaan. :)
 
Limatulppa? Jos ei KIRAN84 ehottama passaa?
 
Voi olla ihan normaalia paksumpaa valkovuotoa hormooneista johtuen (itselläni oli just tuollaista ennen raskautta aina ovulaation aikaan), mutta jottei kyse ole tosiaan limatulpasta, ottaisin yhteyttä joko äitiyspkl:lle tai neuvolaan asian varmistamiseksi.
 
Okei. Täytyy nyt vähän seurailla. Menen ens viikolla neuvolaan ja täytynee sielä kysyä asiasta.
 
Mikä ihmeen limatulppa?! :S Pitääkin googlata tuo hetimiten. Itsellä tulee erittäin paksua venyvää limaa joka saattaa välillä olla hieman helakan punertavaa.
 
Bnt: Kuulostaa samalta, kuin mulla. Jotenkin inhottavaa, että pääsin juuri verenvuodoista ja nyt limaongelma :D
 
Limatulpan irtoaminen valmistaa kohtua synnyttämiseen ja voi irrota monta päivää ennen synnytystä. On paksua verijuovaista limaa. Just luin vau.fi-sivustolta.
 
Mä alan kohta panikoimaan täällä, kun mua on vielä supistanu tänään ihan tosi kipeesti... Taidan soittaa neuvolaan jo soittoajalla tänään.
 
Mulla oli kivuliaita supistuksia joululomalla (kaksi kappaletta noin viikko väliä). Kävin varuiksi lääkärissä. Lääkäri sanoi, että jos ne levolla loppuvat eivätkä säännöllisty niin ei haittaa. Jos tuntuu, että niitä on vaan useammin ja useammin, niin kannattaa kyllä soittaa neuvolaan tai synnärille.
 
limatulppa on joo tollasta. jos koko limatulppa lähtee niin sen kyllä huomaa, mutta voi tosiaan jo aiemmin alkaa vähän irrota matskua..:P mutta myös voi olla valkovuotoa, johon on sekottunu verta, se on aika tavallista. menisin varmaan ite lääkäriin, et ajoissa saa hoitoo jos onkin jo limatulppa lähdössä.
 
Eipä se oikeastaan mitään, käski seurailla tilannetta.. Ton vastauksen saan ihan joka ikinen kerta häneltä... :angry1
 
Hei ! Onko muilla kuivat limakalvot jotka kutisevat ? Tää ei oo hiivatulehdusta..
 
Mulla kutiaa talvella ja keväällä aina kaikki limakalvot enemmän ja vähemmän. Alakerta kyl onneks vähemmän :D
 
Jonsku, kokeile Ceridalin tai Aqualanin öljyä (mun klassikkovastaus kaikkeen). Apteekista saa myös emättimen pH:n tasapainottamiseen emätinpuikkoja (Gyno-C tai joku sellainen missä maitohapot ja c-vitsku, melko arvokas kuuden päivän kuuri), joita voi käyttää raskauden aikana. Mulla sokrut ja raskaus vaikutti kuivattavasti ja kutittavasti limakalvoihin talvella, nuo puikot lievitti oloa nopeasti. Jatkuvasti tuntui, että oli päällä VTI, jota ei koskaan löytynyt.
 
En tiiä onko paras ketju tälle, mutta kakka lienee sopivan ällöä otsikon alle :wink

Eli vinkkinä sairaalakassia varten oon monelta synnyttäneeltä kaverilta saanut luumusoseen/kuivatut luumut tms. Ei kuulemma maha oikein meinaa lähteä toimimaan synnytyksen jälkeen eikä hirveästi tee mieli ponnistella :p

Omaan kassiin sujahti siis heti luumusosepurkki :happy:
 
Käsittääkseni synnyttäneitten osastolla tarjotaankin luumunektaria jos maha ei meinaa toimia? En tiedä, kun en ole itse synnyttänyt vielä ikinä, mutta jostain on tullut tollanen mielikuva. :rolleyes: Useimmista ruokakaupoistakin löytyy luumunektaria, vetelin sitä nassuun tässä jo raskausaikana kun meinasi maha toimia huonosti. Edullisempaa kun luumusose ja juotavassa muodossa kiva, meni myös kaurapuuron ja maustamattoman jugurtin kanssa lisukkeena kivasti! Ja sivumainintana, että luumukiisseliä ei saa mehukeittohyllystä kun vaan jouluna... T: Luumuhullu
 
Takaisin
Top