noin 30-vuotiaat ensimmäistä lastaan odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tasan kaks viikoa yli lasketun ja meillä on nyt sitten huomenna aamulla aika käynnistykseen. Jännittää aika paljon, kun en oo niin hirveesti kuullut käynnistyksestä positiivista... Vielä ois yks yö aikaa alkaa synnytyksen itekseen, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen. Supistelut on aina lopahtaneet eikä oo olleetkaan kovin kovia vielä ollenkaan.

Jotenkin outoa miten paljon nyt haluaa, että vauva jo tulisi ulos, kun ensin niin kovasti odotti, että tulisi raskaaksi ja sitten että se alkaisi näkyä kunnolla, että näkyisi kaikille, että raskaana ollaan. Mutta aikansa kutakin. Nyt ei enää mahanahka halua venyä (ratkeilee pahasti!) ja olo itsellä on sen verran tukala, että syntyisi jo!

Mulla tuli tällä viikolla ekan kerran sellainen olo, et nyt ei tarviis enempää masun kasvaa. :P Tänään rv 29+0 joten ihan tosissaan tässä ei nyt vielä voi moista pohtia. :P

Syysmorsiamelle tsemppiä huomiseen! :)

Heips! Täällä reilu 3-kymppinen ekaa lasta innoissaan odotteleva mamma. Yritystä meillä miehen kanssa ehti olemaan vuoden verran ennen kuin juhannus viikolla tärppäsi :) Nyt rv16+3 ja masu alkaa näkyyn selvemmin ja raskaus oireet kovenee...Töissä kerroin pomolle rv 12 sen takia etten joutuisi enää nostelemaan painavia koneita. Olen porrassiivooja ja peruspesuissa 2x vk joutuu myös käsittelemään vahanpoistoja ja vahoja ym. kemikaaleja. Viimeiset viisi viikkoa viikkoa ollut hyvin rauhallista, mutta eilen alkoi ikävästi vihlomaan alavatsassa keskellä. Jatkui iltaan ja aamulla taas uudestaan. Myös selkäsäryt alkoi tänään töissä. Huolestun aina välillä vaikka aika normaaliahan se kai on.Työkavereille olen kertonut rv 12 jälkeen, kun olin huonovointinen niin ei sitten tarvinnut ihmetellä. Mitään en ole vielä juurikaan hommannut kotiin. rakenneultra 28.10 ja sitten vasta uskallan alkaa jotain hankkimaan kun tietää kumpi tulee ja varmuus pienen terveydestä varmistuu myös.Onnellista ja myös stressaavaa tämä on ollut...Hyviä vointeja teille muille! :) Hyvää syksyn jatkoa myös! :)

Saatiin tanaan juteltua veljen ja vaimonsa kanssa ihan hyvassa hengessa Skypen valityksella, ja saatan jopa menna kaymaan Suomessa nyt lokakuun lopussa, ja he taas suunnittelevat Englannin-reissua marraskuulle, vaikkeivat tulekaan "meille" niin voidaan kuitenkin treffata, ja ensi kesana meinaavat tulla autolla, joten voivat sitten tulla treffaamaan vauvaa, ihan kiva.

Veljen vaimo lupasi katsoa mita vauvakamppeita heilta voisi viela loytya, ainakin tatini tekema neulepuku kuulemma. Tosin toukovauva nyt ei ehka hirveasti villapukua kesalla tarvitse, mutta jos se olis vahan isompi kuin vastasyntyneen kokoinen, niin syksylla ja talvella taalla on kylla koleaa.

Mulla olis se eka neuvola (=katilo) tanaan, ja aamulla vessassa paperiin tuli verta. Eika niilla katiloilla ole mitaan ultraa etta vois tsekata onko kaikki ok. :(

Mulle kans tuli ihan luottavainen olo. Neuvolan täti on vähän vanhempi ja kivasti sain kysymyksiin vastauksia. 1,5 tuntia meni aikaa. Ois varmaan aika turhauttavaa tosiaan, jos ois joku ympäripyöreitä vastaileva.. o_O

Eka "neuvola" eli katilon luona kayty ja voi vitsi miten ihana tyyppi! Mun BMI on 35 eli joudun kaks kertaa sokerirasitukseen ja viikolla 34 ylimaaraseen ultraan, mutta yhtaan ei alkanut nillittaa painosta, hanen vaakansa jopa naytti pari kiloa vahemman kuin mita itse olin papereihin tayttanyt, mika oli ihan kiva juttu.

Veri- ja pissanaytteet otettiin ja kauheasti tayteltiin kaikkia lippuja ja lappuja, taalla kivikautisessa Brittilassa kun ei nakojaan voi sita poydalla napottavaa tietokonetta kayttaa mihinkaan.. Lol! Lahete ultraan myos, mutta siihen nyt on sitten viela se muutama viikko.

Aamulla multa tuli tosiaan vahan verta, mista sitten mainitsin, mutta han ei siita ollut kovin huolissaan, kertoi kylla mita kannattaa tehda jos ikina tulee sellainen olo itselle etta haluaa tsekattavan etta kaikki on ok.

Hirveasti haluaisin ultraan nyt heti, nakemaan etta kaikki on kunnossa, mutta rahatilanne ei nyt oikein sallisi uudelleen yksityiselle menoa, joten katsotaan nyt jos sen muutaman viikon jaksaisi odotella. Tai jos tulee joku paniikkitilanne niin sitten omalaakari voi laittaa lahetteella sairaalalle ultraan.

Toinen neuvola takana,kohtu kasvanu huimasti nyt huidellaan jo jossain navan korkeudella :eek:
Sydänäänet kuunteli,142 jumputti.Jäi harmittaan kun ei saatu seulonnan tarkkoja tuloksia.Käydään siis eri kaupungissa ultrassa ja seulonnat myös.Olisivat kuulemma soittaneet hyvin äkkiä jos jotain olis ollu mutta sillon kun noissa käytiin niin sanovat että neuvolasta saa sitten tarkat tulokset tietää.
Pääasiahan se on tietty että terve vaava tulossa :Heartred
Nyt vaan odotellaan marraskuussa olevaa rakenneultraa :)

Onnea Satsa hyvistä neuvolakuulumisista! :)

En mäkään mitään tarkkoja tuloksia saanut seulonnoista. Tuli vain kirje, jossa kerrottiin, ettei aihetta lisätutkimuksille ole. Neuvolassa ei tainnut edes olla mitään puhetta noista. Riippuu varmaan vähän paikkakunnasta ja neuvolastakin...

Takaisin