Niskaturvotus-ultra

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Thellu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eilen tuli postissa kirje, jossa sanottiin että verikokeen ja ultran yhteenlaskettu tulos oli negatiivinen eli terve pitäisi lapsosen olla !

kiva lukea että kaikilla on ultrat menny hyvin ja on ollu aktiivisia vauvoja siellä <3 ihanaa! ihanaa!
 
Hej po eer allihuuppa,

en ole aktiivisesti tänne hetkeen mitään kirjoitellut tai lukenut, mutta nyt koitan korjata virheeni. Kävin niskaturvotusultrassa 20.9. ja kaikki oli vallan mainiosti, mukaan lukien alhainen Down-riski. Laskettuaika siirtyi maaliskuun loppuun, 29.3., mutta taidan silti pysytellä tällä foorumilla. Usko on kova huhtikuun beibiin :)
 
Ultra aloitettiin vatsan päältä ja siellähän viikari kovasti nyrkkeili ja kaikki näkyi hienosti. Terkka halusi kuitenkin kuvata myos alakautta ja sekin meni hyvin. Onneksi kuvattiin myos sieltä, koska sieltä sai aivan loistavan kuvan, jossa vauva kelluu selällään ja kaikki kasvonpiirteetkin ovat hyvin selkeästi havaittavissa, pikkuruista nenää myoten. Ihana näky, pakko hehkuttaa :))

Seuraava ultra on marraskuun 17. päivä ja ehkä mennään vielä 4D-ultraankin. Saa veronpalautuksille sopivan käyttökohteen ;)
 
Odotettu niskaturvotus-ultra on takana :-) Kaikki näytti olevan hyvin. Massussa oli erittäin liikkuvainen kaveri. Hyvä, että mittaukset onnistui. La pysyi neuvolan la:na 24.4., kun tänään rv 11+2 ja kaveri vastasi 11+6. Niskaturvotus 0,6mm eli ihan normaali. Mä osallistuin Down-seulaan. Ai miten helpottava olo nähdä, että kaikki oli kuten pitääkin tässä vaiheessa. Rakenneultra on sitten 8.12. Ultra tehtiin vain vatsan päältä ja tosi selkeästi näkyi.
 
Ihanaa, että kaikki on ollut teillä hyvin! :) Saa vielä omaa uä:tä jännittää pari viikkoa. Verikokeet on otettu ja tuloksia odotellessa..
 
Nyt mäkin jo uskallan tulla tänne palstoille kirjoittelemaan.Vauveliini on meidän ensimmäinen ja alkuraskauden ajan on ollut vähän epätodellinen ja hämmentynyt olo. Varhaisultrassa ei käyty, kun miehen mielestä se olisi ollut turhaa, joten aikalailla oli jännitystä ilmassa, kun mentiin keskiviikkona 5.10  niskaturvotusultraan. Pieni ihmisen alku sieltä masusta löytyi (vaikka olin jo ehtinyt kuvittelemaan, että koko raskaus on vain omaa mielikuvituksen tuotetta) ja hoitaja vakuutti kaiken olevan hyvin. Nyt tulee tuijoteltua niitä ultraäänestä saatuja kuvia joka 5. minuutti ja hymy on niin leveä, että leuat taitaa pian revetä liitoksistaa. Olen niin onnellinen!
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Laskettuaika aikastui  ja on nyt 20.4. Olis nyt tasan 12. viikkoo täynnä. Jee olo on mitä onnellisin. 
 
Olin NP Ultrassa viikko sitten 12+5 viikoilla. Kaveri oli kokoa 12+2, mutta eivät lähteneet muuttamaan laskettua aikaa. Joten se on yhä 5.4.
Kätilö teki tutkimuksen ensin alakautta ja sitten vielä päältä ja kerran taas sisältä. Kaveri meinaan päätti ruveta nukkumaan eikä suostunut kääntymään, jotta oltais saatu se niskapoimu mitattua alakautta. Sitten vielä jännitystä riitti kun kätilö ei meinannut saada toista kättä kuvaan ja pyysi minua pomppimaan lattialla, jotta vauva kääntyis ja kaikki raajat saataisiin kuvaan. No tämä oli oikeastaan tuttua, sillä myös esikoinen pisti ekassa ultrassa äidin jo pomppimaan että saatiin kaikki tarvittavat tiedot.
Osallistuis Down seulaan ja kävin verikoikeista. Sieltä tuli tällä viikolla kirje jossa vahvistettiin että raskaus on normaali eikä suurentunutta riskiä ole. Rakenne ultra on mulla 24.11. kun tulee 21 rv täyteen.
 
Olin perjantaina NP ultrassa, ja siellä se pieni ihminen oli ihka elävänä. Ei haluttu mitään seulontoja eikä niskapoimun mittaustakaan, koska otetaan lapsi sellaisena kuin tulee, lahjana. :) Kätilö kysyi, että entä jos silmämääräisesti niska näyttää turvonneelta. Sanottiin, että kertoo sen, niin tiedetään sitten, mitä pitää rukoilla. Mutta onneksi kaikki näytti olevan niin kuin pitää eikä poikkeamia havaittu. Laskettu aika pysyi samana, vaikka pikkuinen oli pari päivää pienempi kuin raskauspäivien perusteella.

 
Ihanaa, kun teillä on kaikki ollut kunnossa ja tulee iloisia uutisia! :) Nyt jaksaa uskoa taas jonkin aikaa, että tulevassa uä:ssä omallakin pikkuisella on kaikki ihan hyvin.
 
Niin on ihanaa, kun on viime aikoina tullut vaan niitä hyviä uutisia aamupalajuusto sun masu oli jo siihen mallii pyöristyny, että siellä se kasvaa ja onneks sullakin pian toi ultra 
 
Takaisin
Top