Niskaturvotus-ultra

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Jokos muilla lähestyy toi?  Meillä oli tänään..
 Kaikki oli hyvin, sikiö oli "päivää vanhempi kuin neuvolassa laskettu" eli sen mukaan LA olis aprillipäivänä.. mutta sitä ei muutettu kuiteskaan :) 
Oli ihana nähdä pieni lapsenalku siellä kellumassa. Aivan mahtava tunne kun sai vihdoin varmistuksen että masuasukilla on kaikki hyvin ja on tuo 12 viikkoa täynnä..Olen varmaan yhtä hymyä koko viikon :)
 Taijan olla ensimmäinen jolla on ollut jo toi seulonta(?). Rakenneultra ajan sain marraskuun 21 päivälle.. 

Miepäs jään odottelemaan muiden np-ultran "tuloksia" :)
 
Heips!
Meillä oli myös tänään ja pikkunen viuhto hurjaa kyytiä edes takasin ja nyrkkeili ja potki :) kaikki oli hyvin. ihanaa! Niin ja meillä rakenneultra 28.11.
 
hei mulle oli muuten ylläri, että katottiinkin eka jo vatsanpeitteiden päältä eikä alakautta. mites muilla? lopuks katottiin vielä alakautta. ja mulla on istukka lähellä kohdunsuuta, että saattaa kuulemma vuotaa myöhemmin! tietää nyt 3 vkon seksikieltoa ja en saa urheilla liian rajusti. toivottavasti se hilautuu ylös niinku pitääki.
 
meillä katottiin vain tuosta päältä.. ei edellisestäkään lapsesta katottu alakautta olleskaan.. taitaa olla taas paikkakuntakohtainen juttu(?), vai oisko sulla sit vaikuttanu se vuoto siihen että katsottiin myös alakautta.. 
 
Minust mulle sanottiin neuvolas et katotaan vaan alakautta. Enkä tykkää yhtään, siis edellises raskaudes aloin vuotaa just sen jälkeen verta ja taisin vuotaa kuukauden verran ja rampata kontrollis et onko kaikki hyvin. kaikki kyl päätty hyvin mut peloissaan sai koko ajan olla. nii ja siis Koksiin oon menossa.
 
Onpas eri paikkakunnilla taas eri käytäntöjä. Mua on ultrattu Vaasassa ja Helsingissä ja aina (12 rv, 20 rv ja 8 rv) vatsan päältä. Ultraajat ovat sanoneet, että kokeillaan ensin vatsan päältä, ja jos ei saada kunnon kuvaa, sitten vasta kokeillaan sisä kautta.
 
meillä neuvolatäti sanoi että hoitajat tekee pääasiassa vatsan päältä ja lääkäri tekee alakautta.. ja mulla on ollu kaksi ultraa ja menikin just noin, että neuvolatäti katto vatsan päältä ja lääkäri sitten alakautta.. ens viikolla on sitte tää niskaturvotusultra ja se tehään täällä alakautta. luki jo siinä kutsukirjeessä että alakautta tehään... 

on kyllä niin hassua miten eri käytäntöjä on eri paikoissa.
 
Meillä oli kans eilen niskaturvotus-ultra ja samalla se oli myös ensimmäinen ultra, kun en käynyt missään varhaisultrassa yksityisellä. Ensin lääkäri yritti mahan päältä, mutta pienokainen heilui niin väärissä asennoissa ja lopuksi alkoi nukkumaan. Lääkäri sanoi, että yritetään alakautta ja niin pienokainen saatiin hereille ja mitat otettua. Kaikki oli hyvin ja LA aikaistui parilla päivällä eli nyt se on 2.4. Rakenneultra on 2.11. Kyllä tippui iso taakka sydämeltä, kun kaikki oli hyvin ja olihan se pienokainen siinä ruudulla maailman ihanin näky. :) Saitteko te kuvia mukaan? Mä en saanut ja tyhmänä ensikertalaisena en tajunnut pyytää. :(
 
Thellu mulla on todettu geneettinen tekijä minkä takia mm. istukan toimintaa pitää tarkemmin seurata. nyt jälkikäteen tuli mieleen, että ihankun lääkäri olis sanonut, että tsekataan alakautta toi istukka. eli ehkä se näki sen siinä tarkemmin (?) riippuu kyllä varmaan myös kunnasta. ja mulla oli lääkäri eikä kätilö just ton geenihomman takia. rakenneultran tekee sit kuulemma kätilö. tää lääkäri ei myöskään olis muistanut antaa kuvaa, mutta me pyydettiin ja nyt kuva on jääkaapin ovessa :)

 
Jasuliini; Meillä on näemmä sama LA.. Siitä rupesinki ihmettelemään että miten sulla on nuin aikaisin rakenneultra? 2.11 ollaan viikoilla 18+ ,jos nyt oikein laskeskelin.. mie luulin että rakenneultra tehään tossa rv 20 kieppeillä.. mullon vasta se 21.11 jolloin viikkoja 21+... Oi oisinpa mieki saanu noin aikaseen sen :)
nimimerkillä kateellinen :D
 
Tänään sain ajan niskaturvotusultraan, se olis 10.10. Veriseulaan en välttämättä aio osallistua..
 
Tänään oli meilläkin niskaturvotusultra, rv 12+3 :) Siellähän se pienokainen heilui ja huitoi menemään, tosin pienen häirinnän jälkeen vasta, oli ilmeisesti nukkumispuuhissa kun ultraaminen aloitettiin :) Mutta kaikki oli hyvin. Helpotti kyllä itseä huomattavasti, kun on viimeiset pari viikkoa tuntunut, että onkohan siellä mahassa enää elämää, mutta olihan siellä <3 Ultrattiin mahan päältä, mutta myös alakautta. Rakenneultra on sitten 22.11 :)
 
Mä kävin torstaina myös tuossa ultrassa ja kaikki siis niinku pitääkin :) La vaan muuttu myöhäsemmäks eli 11.4.-12 ois uus la. Mulla ultrattiin tällä kertaa vaan alakautta, vaikka viimeks samaisessa paikassa ultrattiin alakautta ja vielä vatsan päältä. Voi siis olla, että riippuu ihan ultraajasta myös :) Rakenneultraan sais ajan 20.11 eli sillon pitäs viikkoja olla tasan 20 :)
 
Meillä np-ultra ens tiistaina. Jännittää kovasti mitä siellä näkyy. Tää toinen raskaus on jotenkin ollut ihan erilainen ensimmäiseen verrattuna. Kävin eilen verikokeissa, osallistun veriseulaan ja downiin. Pitää vaan uskoo ja toivoa, että kaikki on hyvin eikä yllätyksiä ilmaannu.
 
Itse myös kävin alkuviikosta verikokeissa ja nyt jännäillään tuloksia. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin. :) Np-ultra olisi 19.10 ja kova jännitys päällä! Olisipa helpottavaa, kun ois omat ultravehkeet kotosalla niin tietäisi, että ainakin pienokainen on elossa siellä..
 
Thellu; Itselläni on pikäaikaissairaus ja siksi raskauttani tarkkaillaan tiuhempaan. Marraskuusta lähtien minulla on keskussairaalassa kahden viikon välein kontrollit ja sitten vielä oman paikkakunnan neuvolakäynnit päälle. Sairauteni saattaa aiheuttaa vauvan sydämelle ongelmia. Toisaalta on tosi kiva, että seuraavat vauvan kehitystä usein ja samalla saan enemmän ultria, mutta toki riskit on huomattavasti suuremmat kuin terveellä äidillä. 
 
Me käytiin tänään nt-ultrassa ja siellä se kaveri otti vauhtia mamman masun seinämistä ja hyppeli menemään peukku suussa :) Sydän sykki, kaikki kädet ja jalat löytyi, ja kehitys näytti menevän muutenkin mukavasti. Saatiin kivat kuvat ja down-riskit laskettiin heti samantien. Alhaiset riskit näytti olevan. Ihana tunne kun uskaltaa vähän huokaista :)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!:)

Meillä myöskin varhaisraskauden uä takana. Käytiin ultrassa keskiviikkona ja samalla otettiin myös seulontaverikokeet.

Kaikki vaikutti olevan hyvin vauvalla viikkoihin nähden. Meillä LA siirtyi vajaalla viikolla eteenpäin, joten uusi LA 9.4 vanhan 14.4 sijaan. 
Helpottunut olo, että kaikki hyvin ja aivan ihana oli nähdä pieni eloisa vauveli masussa. 
 
meillä oli tänään toi niskaturvotusultra. Valitettavasti niillä ei tietokoneet toimineet joten tuloksia, siitä että onko vauvalla niskaturvotusta ei saatu (tulee postissa kotiin). mutta ihanaa oli nähdä pikkanen vähän paremmalla laitteella kun mikä neuvolassa on.. ultraaja sanoi että kaikki näytti normaalilta, että uskoo että tuloksissa ei pitäis ihmeitä olla..

pikkanen liikku hirveetä tahtia, ja esitteli sormia ja varpaitansa. jumppahetki tais toisella siellä olla <3
laskettu aika siirtyi sittenkin takaisin siihen kaikkein alkuperäisimpään eli 12.4.. 

 
Meillä kaikki näytti normaalilta. Vatsan päältä tutkittiin. Niskaturvotus 0,58 ja riskit alhaiset.

Mittaa oli 6,1cm ja laskettuaika siirtyi pari päivää aikaisemmaksi (13.4).

Olihan se liikuttava hetki nähdä ensikerran ja kuulla sydämen syke. :)
 
Takaisin
Top