Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meille tehtiin NIPT aiemman raskauden kromosomipoikkeaman vuoksi. Oma neuvola ei ensin sitä olisi antanut ("ethän sinä ole yli 40-vuotias"), mutta sanoin, että meille se luvattiin edellisen raskauden selvittelyjen yhteydessä, että siihen seuraavassa pääsee niin halutessaan ja keskussairaalan reaktio olikin heti että "tottakai". En olisi pystynyt olemaan rauhallisin mielin raskauden suhteen, jos ei sitä olisi nyt tehty. Samalla sai sukupuolen myös tietoon jo hyvissä ajoin mikä oli tietysti kiva plussa :) tämänhän saa itse päättää, haluaako tietoon. Tuloksissa kesti n. viikko. Erittäin hyvä, kun tällainen mahdollisuus on, ettei välttämättä tarvitse niitä kajoavia tutkimuksia tehdä ja miettiä keskenmenoriskiä.
Tämä riippuu alueesta. Esimerkiksi HUSissa ei pääse NIPTiin pelkän iän perusteella.Mä haluaisin ehdottomasti NIPT:n tähän alkaneeseen raskauteen jos vain niille viikoille pääsen. Ikää on 44, joten riskit kaikenlaisille poikkeavuuksille ovat todella suuret. Toivottavasti pääsen tutkimukseen julkiselle automaattisesti.
Tää oliki joku uus juttu mulle. Mut googlettelun perusteella sanoisin, et kyllä,mikäli siihen tarvetta koettaisiin. Ihan sama sit jo siinä vaihees,et mennäänkö julkiselle vai yksityiselle.