Nimikeskustelu

Täälläkin on alettu tosissaan miettiä nimeä, ja muutaman ehdotuksen lisäksi nousi mustaksi hevoseksi nimi Kaarlo. Mitä mieltä olette?

Toinen nimi tulee olemaan todennäköisesti miehen suvusta Valtteri.
 
Ärsyttävää kun nimiä "pitää" hylätä sitä mukaan kun tuossa lähipiirissä on sen nimisiä tai liian liki.. no ei kai sitä Nimeä hylkäisi, kun se löytyisi, mutta tässä vaiheessa pohdintoja tulee herkästi hyljättyä..
 
Nyt kun on neitiin tutustuttu, niin kyllä me annetaan se nimi jota raskausaikana heti ekana ehdotin. Joskus lapsena ajattelin siitä nimestä, että se on ihana, ja jos joskus saan tytön niin annan sen nimen :happy: Puolisolle ko. nimi sopi myös. Toinen nimi tulee puolison suvusta, eli on sitten tytön isänisänisänäidin nimi :happy: Toisaalta aattelin, että myös mun eli tytön äidinisänisänäidin nimi sopisi kolmanneksi nimeksi.. Mietitään vielä hetki :hilarious:

(P. S. Nisä nisä luen tosta mun sepustuksesta :joyful:)
 
Meillä varmaankin annetaan pojalle se nimi minkä itse keksin raskausaikana. Ei oikein mikään muu tunnu iskevän ja mies kyllä jo kutsuukin poikaa jo sillä nimellä. Aluksi ajattelin ettei ikinä tulla keksimään nimeä kun kaikki hyvät jo käytössä sukulaisilla ja ystävillä, mutta sitten tämä yksi nimi vaan kolahti ja tuntuu etten osaa muita edes enää huolia jos mies ehdottelee jotain :grin
Ja kaikenkukkuraksi plussaa on se etten tunne ketään saman nimistä :happy: ..eikä nimi ole siis mikään erikoinen.

Nyt iski vaan hirvee stressi ristiäisistä kun pitäs 2kk ikään mennessä pitää. No meillä ei onnistu joten pakko soittaa ja yrittää anoa vähän lisäaikaa jotta saadaan isovanhemmat myös paikalle.
Ja toinen ongelma, meillä ei ole vielä ketään kummia tiedossa kun kaikista vaihtoehdoista kukaan ei kuulu kirkkoon enkä haluaisi pojalle ketään tuntematonta kun kyllähän kirkolta saisi.. :sad001 ahdistaa
 
Meidan tytosta tulee Tina Mary. Vaikeeta oli keksia nimi kun tuntu silta ettei mikaan sovi. Vielakin vaikeeta ajatella tyttoa nimella.
 
Täälläkin ollut harmi kun serkuista löytyy nimiä joista mekin oltaisiin tykätty. Mut on löydetty silti nimiä joita ei vielä ole kenelläkään.
 
Mekin ollaan vihdoin päätetty pojalle nimi!! :gen014 toiseen nimeen on vielä kaks vaihtoehtoa joiden välillä pitäisi valita mutta eiköhän me sekin saada ennen ristiäisiä valittua.
 
Meillä oli 20vuotta nimi pojalle valmiina ja kun poika syntyi ni ei nimi istunut häneen.tuntuu ettei vaan keksi millään.ja ettei pojan nimistä ole mitään kivaa.nimi kirjat ja netit ja almanakat katsottu ja ei tuu ideoita.olisko teillä ideoita pojan nimeen saa olla suomalainen tai kansainvälinen mutta ei saa olla liian erikoinen.tai ideoita hyviin nimi lähteisiin
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Me ei olla naimisissa miehen kanssa. Isyydentunnustaminen tehtiin neuvolassa. Nyt postista tuli pienokaisen paperit. Niissä on vain mun tiedot? Miksei isän?
 
Onko ne maistraatin paperit?
Lapsen syntymästä isällä on kuukausi aikaa perua tunnustus, jonka jälkeen vasta tulee vahvistus isyyden tunnustamisesta. Yleensä maistraatista tulee paprut nopeammin kuin tuo vahvistus.
 
Meillä siis neiti 5viikkoa vanha eikä vielä oo isyyden vahvistuspapereita tullut. Se ilmoitus tuli, että neuvolassa on tehty tunnustus, mutta isällä kk aikaa "valittaa" ja sitten tulee viralliset paprut kotiin.
 
Meillä on saatu ristiäispäivä sovittua lokakuun loppuun ja nimikin on ehkä tiedossa. Juhlat saadaan onneksi pitää minun vanhempien luona, koska siellä on riittävästi tilaa, eikä suurimman osan vieraista tarvitse matkustaa pitkää matkaa tänne meidän suunnalle.
 
Meillä on nyt tulevana sunnuntaina ristiäiset eikä nimeä ole vieläkään päätetty . Pappi tulee huomenna käymään ja silloin pitäisi paperit palauttaa. Vaikeaa, vaikeaa. Ei oikein ole edes hyviä ideoita vielä...
 
Hei! Me ei olla naimisissa miehen kanssa. Isyydentunnustaminen tehtiin neuvolassa. Nyt postista tuli pienokaisen paperit. Niissä on vain mun tiedot? Miksei isän?


Me kans tehtiin neuvolassa isyyden tunnustus ja maistraatista tuli isyyspaperit maanantaina kun tyttö syntyi 31.8. Eli 5,5 vkoa meni.
 
Takaisin
Top