Nimijuttuja

Korhis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oletteko jo miettineet nimiä? Onko nimet ollu jo pitkään valmiina? Mitkä on teidän mielestä kivoja nimiä tytöille ja pojille? :)
 
Jotenkin tytön nimistä löytyy paljon kivoja vaihtoehtoja, mutta poikien nimien kanssa on vaikeaa..
 
Me ollaan pikkaasen mietitty. Pojalle on nimi ehkä jo valmiina. Seitsemästä veljeksestä joku kiva tai jostain väännetty. Juhani on toinen nimi koska se tuloo mun suvusta. Tytön nimestä ei olla viel päästy yhteisymmärrykseen. Ompa täs vie aikaa :)
 
Onhan sitä tullut mietittyä varsinkin tyttöjen nimiä varmaan jo 16-vuotiaana. Poikien nimiä en ole miettinyt niin paljoa, jotenkin tytöillä tuntuu olevan aina paljon nätimpiä nimiä. Ei ole mitään nimeä valmiiksi päätettynä kummallekaan, täytyy ensin katsoa, että minkälainen ihminen sieltä syntyy ja sitten vasta voi nimen valita. Luonne ja olemus vaikuttaa nimeen. :)
 
Meidän oli maan, tapojen mukaan, annettava esikoiselle nimi kolmen vuorokauden kuluttua syntymästä. Muistan, että nimen löytyminen tytölle oli tuskan takana (pojalle olisi ollut heti valmiina). Teimme listoja kivoista nimistä ja olimme ihan eri aaltopituudella. :) Kysyimme tutuilta ehdotuksia ja lopulta niistä sitten löytyikin se nimi. Päivää ennen synnytystä mieheni ehdotti nimeä joka tytölle annettiin. Jonkun aikaa jälkeenpäin ajattelin, että nimi on kyllä tosi herkkä ja kaunis, niin on tyttökin, mutta luonne on aikatavalla temperamenttisempi kuin nimi antaisi ymmärtää. Nykyään en kyllä osaisi ajatella tytölle mitään muuta nimeä ja harvinainen muoto melko tavallisesta nimestä onkin saanut kehuja monesta suusta. :)

Kakkosen nimi riippuu sukupuolesta. Pojalle on nimi, tytölle ei mitään ideaa. Taaskaan. Ehkä se on se valinnanvaikeus. :)
 
Tytölle on etunimi pyörinyt joitakin vuosia mielessä, mutta valitettavasti siitä on tuntunut nyt tulleen niin suosittu, että pitää vielä katsoa haluanko sitä kuitenkaan. Siis jos tulee tyttö :D Pojalle ei niinkään ole mietittynä.
 
Ei ole vielä mitään mietittynä :) Vähän oon ajatuksissani hahmotellu, että se vois olla mumma/pappa-ikäpolven nimiä (Alli, Ester, Hilja, Ensio, Kalevi, Väinö yms) tai "uusia" nimiä (Elvi, Hille, Isla, Joose, Milo, Ossian yms). Niitäpä ihmiset näkyy nyt paljon laittavankin lapsilleen. Vähiten mua houkuttaa mun vanhempien ikäpolven nimet (Sirpa, Riitta, Sirkka, Teuvo, Esa, Yrjö yms) :confused:
Sopiva nimi vois myös löytyä oman sukupolven nimistä eli 80-90-luvuilla annetuista.. Miehellä kuulosti olevan vähän samat mieltymykset, kaikille "uusille" nimille ei kyllä lämmennyt. Kuulemma liian outoja :D
 
Meillä alkaa kaikki Jiillä ja nyt jos tyttö tulis, haluaisin kovasti rikkoa tämän tavan... Mies ei oo vielä lämmennyt ajatukselle, mut onhan täs aikaa pehmittää ukkokultaa.... :)
 
Nimen valinnasta tulee vaikeaa, jos tulee poika. Olen jo monta vuotta koettanut löytää mieleisiä poikien nimiä, mutta niitä ei juurikaan ole.. :confused: Kun taas tytölle löytyisi varmaan suht. helposti nimi. Mulle ei niinkään ole väliä onko nimi miten yleinen, vaan kunhan se on mieleinen ja vauva "näyttää siltä". :D Ja en toki samaa nimeä käyttäisi mitä lähipiiristä jo löytyy.
 
Minulla olisi aika pitkälle nimet suunniteltuna ja sanoinkin miehelle, että hän saa päättää lapsen sukunimen ja minä etunimen :) Olis minun mielestä aika hyvä suunnitelma etenkin kun ajattelin itekin kyllä ottaa miehan sukunimen kunhan nyt joskus naimisiin keretään :)
 
Pojalle on yks nimi ollu mielessä jo pitemmän aikaa, mutta tytölle ei oo keksitty vielä mitään nimeä. Luulen että se nimi varmistuu vasta syntymän jälkeen. Ja toki nimen pitää olla sellanen joka sopii sekä lapselle että aikuiselle. Esim. Pertti menee kyllä aikuiselle miehelle mutta ei ehkä sovi pikkupojalle :joyful:
 
Esikoista odottaessa oli niin se tunne, että poika tulee ja nimi oli valmiina. Tyttö sieltä kuitenkin syntyi ja hän sai nimekseen version siitä pojan nimestä. Nyt, kun ollaan miehn kanssa puhuttu tästä nimiasiasta, niin ei se kyseinen nimi enää kuulosta hyvältä.

Tytölle olisi nyt nimi valmiina ja itsellä on se fiilis, että tyttö tulee. Mutta tässähän voi käydä niin kuin viime kerralla, eli jos tuleekin nyt poika.

Pitää alkaa miettimään poikien nimiä. Ajatus olisi, että alkaisi V-kirjaimella. Kellään ehdotuksia? ;D
 
Aikanaan tietty oli esikoiselle tytönkin nimi varulta ja nyt mies on ihan varma että jos tulee tyttö niin annetaan Se nimi nyt. Oonko vaan hölmö kun musta Se nimi on jo käytetty esikoista varten vaikka tulikin poika. :D Haluaisin keksiä uudelle tulokkaalle ihan oman nimen enkä mitään mille ei ollut aiemmin käyttöä.
 
Me päätettiin esikoisen nimi toisia nimiä myöten eräänä kesäiltana v. 2011, kun ajeltiin miehen vanhalla autonrötisköllä kesäreissulla kohti Vaasaa. Oltiin tavattu nelisen kuukautta aikaisemmin, joten vauvakuume on meitä piinannut alusta saakka... Jostain oudosta syystä puhuttiin vaan tytön nimistä, ja tyttöhän sieltä elokuussa 2013 syntyi. Lokakuussa hänet kastettiin tuolloin viisi vuotta sitten päätetyllä nimellä, ja ihan on edelleen nimensä näköinen ja luonteinen.

Tälle toiselle nimen keksiminen on paljon vaikeampi tehtävä kuin esikoisen kohdalla. Pojalle olisi aika hyvä nimi valmiina esikoisen jäljiltä, mutta en jotenkin tiedä, tuntuuko oudolta antaa se tälle lapselle, kun sehän oli esikoisen nimi. Tytön nimi on ihan mysteeri vielä. Onneksi on vielä aikaa. ☺️
 
Oon miettiny paljonkin, tytölle olis useempi mutta pojalle ei oo vielä löytyny mieluista!

Nimen täytyy olla sellanen minkä voi sanoa englanniks, joten se tuo vähän lisähaastetta.

Niiiin monta kivaa englanninkielistä nimeä olis, mutta sit täällä suomessa ne ei oikein taivu kivasti... onneks on paljon vielä aikaa miettiä :happy:
 
Mulla sama ongelma kuin EmiliaN:llä. Pitäisi keksiä nimet jotka toimii yhtä hyvin englanniksi kuin suomeksikin. Jotenkin tosi vaikeaa keksiä sellaista mistä mä sitten pitäisin myös :P Poikaolo on, ja oonkin lähes 100% varma että se poitsu tulee! :D
 
Tää nimi juttu on nyt vaikeeta!!! Esikoisen nimi oli jo vuosia valmiina tytölle en ees miettiny pojan nimiä... Nyt oli taas tytön nimi valmiina ja pojasta ei hajuakaan.. No poitsuhan sieltä tulee :Heartred ja mikään ei kuulosta omaan korvaan kivalta.. Tai siis etunimi puuttuu, toiset nimet mies sanoi ja ne on hyvät mut se etunimi
 
Esikoiselle alettiin miettiä nimeä vasta kun hän oli syntynyt. Oli helpompaa miettiä nimeä kun oli nähnyt millainen tyyppi sieltä tuli. Tälle toisellekaan ei ole vielä nimivaihtoehtoja mietitty, ehkä odotetaan taas syntymään asti.
 
Mustakin on tuntunut paljon helpommalta keksiä tytölle nimiä! Me otettiin aika alussa jo avuksi nimipäiväkalenteri josta tussattiin kaikki mieluiset poikien etunimet :) Saatiin niitä yhdistelemällä kerättyä sit vaihtoehtoja pojankin nimeksi, varmaan rakenneultran jälkeen palataan asiaan kun sukupuoli (luultavasti) on tiedossa
 
Takaisin
Top