Nimiehdotuksia

Me ei olla edes puhuttu vielä nimistä.. Mä oon joskus teininä kirjoitellut jonnekin vihkoon nimiä joista tykkään, ja jouluna kun siivosin mun laatikoita niin sattui tuo lista eteen.. täytyy kyllä sanoa ettei niistä oikeen mikään tuntunut sopivalta:D Mies varmaan haluaa jotain aika perinteistä nimeä, mä haluan vähän erikoisempaa mutta ei missään nimessä sellasta, mikä on hankala lausua tai missä on esim. c-kirjain tai joku muu vieraampi.

Meidän vauhdikasta esikoista sanotaan Tornadoksi, joten tälle tuli luonnollisesti työnimeksi Trombi <3 vähän kyllä hirvittää, että jos toi toimii ennustajana tulevasta xD välttämättä ei tarvis olla kahta hirmumyrskyä kotona

Tarkotus ois jättää kahteen lapseen, mutta mistäs sen ikinä tietää ;D Ollaan me vitsailtu siitä, että kun miehen suvussa ei tahdo tyttölapsia tulla, niin jos yritetään saada tyttöö, niin meillä onkin kohta 7 veljestä xD

Meillä sama juttu miehen puolella. Poikia varmaan 95% viimesen 80 vuoden aikana syntyneistä ihmisistä siinä suvussa. Mun puolella taas tyttöjä vähän enemmän. Nimiasiaa ei helpota se, että poikien nimiä kun alkaa miettiä niin aika moni mieluinen on miehen suvussa jo käytössä vähintään toisena/kolmantena nimenä tulevilla serkuilla tai pikkuserkuilla.

Meillä on varmaan aika 50-50.. Saattaa tyttöjä olla hiukka enemmän. Mutta aika tasaista on. Siksi ei ole mitään hajua, kumpi mahtaisi olla tulossa. Ei edes ympäristön luomia odotuksia! :D

Sukupuoli määräytyy siittiöstä, joten eipä sillä sikäli ole väliä, miten on äidin suvussa sukupuolijakauma :D sitä en tiedä onko kukaan tutkinut voiko tuollainen "tytöttömyys" periytyä suvun mieheltä toiselle

Nii ellei oo jotenki tietynlaisia siittiöitä suosivat munasolut :D

Meillä miehen mielestä oli koko ajan liian aikaista miettiä tai lyödä lukkoon nimeä kunnes aikarajakin ehti mennä umpeen xD Nyt on jo nimet valmiina.

Toivottavasti nimen valinnasta ei tule kinaa, koska pelkään, että mies vaatii lapselle oman sukunimen. Mun nimisiä Suomessa mun lisäks viis ja miehen nimisiä varmaan kymmeniä tuhansia.

Meillä kaikki lapset alkaa V kirjaimella joten niin tämä neljäskin tulee alkamaan ja kaikki siis tarkoituksella v kirjaimella :D

Me mietittiin kans alkuun miehen kanssa, että kumman sukunimen lapsi saa ja oltiin alustavasti ehkä päädytty mun nimeen, mutta siinä raskauden loppua kohden tuli semmonen olo, että ois se nyt tyhmää, jos jollakin perheenjäsenellä ois eri nimi kuin muilla. Kumpikaan ei ollu kuitenkaan valmis ottaa toisen sukunimeä, mutta kompromissi löytyi sitten miehen äidin tyttönimestä, joka ei sillä hetkellä ollu kenenkään nimenä. Mies vaihto nimensä, me kipastiin maistraatissa sanomassa "tahdon" ja niinpä ollaan nyt ainoot kolme, joilla tää sukunimi on :) (Selvennykseksi kuitenkin, ettei nimiasia ollut ainoa syy mennä naimisiin, mutta se vauhditti kuitenkin asioita.)

Ei olla kyllä nimiasioista puhuttu vielä yhtään mitään. Ehkä me sit mietitään kun tulokas syntyy :-D

Mahanimenä käytetään miehen kesken Juhania joskus myös kersa tai vauva. Vanhemmille lapsille uskoisin että puhutaan vauvasta :-)

Meillä on pojan nimi ollu selvillä jo ennen raskaaks tulemista. Tuntuu niin varmalta että poika sieltä on tulossa ettei ees oo pahemmin tullu tytön nimee mietitty :D
Pojan kohdalla laitetaan pappojen nimet toiseks ja kolmanneks :)

Mäkin innostuin selailemaan nimiä netistä viime viikolla, muutaman listasin jo muistiin. Mä uskon että päästään lopulta hyvin yhteisymmärrykseen etunimistä, mutta se sukunimi... Meillä molemmilla on suht harvinainen sukunimi, eikä kumpikaan haluta omia vaihtaa. Mulla on äitin sukunimi, ja jotenkin haluaisin kyllä lapselle kans mun sukunimen. Miehen suvullehan se olis ihan hirveä katastrofi, siellä ne varmaan oottaa että mennään naimisiinkin ja ilman muuta olettavat, että miehen sukunimi tulee lapselle. Plääh.

Hankala varmasti, jos pitää sukunimikin valita. :confused:

Meillä ei tuota sukunimiongelmaa tule, mutta etunimet on vaikeita, ku pitäs käydä Suomessa ja muualla, olla semmonen helppo. Ja kun kumpikaan ei haluttais laittaa ainakaan sellaista nimeä, joita meidän sukunimen kanssa yhdistettynä on jo ennestään. Sen verran yleinen tämä sukunimi kuitenki. Eikä toisaalta haluta olla mitenkään erityisen erikoisia nimivalinnan kans siltikään. Joku väliviivajuttu ois varmaan meille toimiva... o_O

Joku idea vois olla jo sekä tytölle että pojalle, mutta mieli muuttuu vielä lähinnä päivittäin. :grin

Me ei keksitä MITÄÄN. :o ja vielä kaksi nimeä pitäisi keksiä! Halutaan tavalliset nimet, ja molemmilla on isot suvut, joten kaikki kivat nimet on jo "viety". Molemmilla edellisillä on tavalliset 5 kirjaimiset nimet, suositut kyllä, mutta ei välttämättä omassa ikäluokassaan. Hankalaa! Onneksi on vielä puoli vuotta aikaa miettiä :) niin ja ne toisetkin nimet pitää jostain keksiä, kolmannet ei enää onnistu :D

Mä luotan siihen, että syksyn lähestyessä alkaa tosissaan miettimään ja sitten niitä ideoitakin tulee erilailla kuin nyt.. Nyt se on niin kaukaista jotenkin vielä :>

Mä luulen, että sitten kun tietää sukupuolen niin nimiäkin on helpompi mietiskellä. Mulla on nyt molemmille yksi nimiajatus, mutta muita vaihtoehtoja ei vielä ollenkaan osaa ajatella.

Meillä kans mietinnässä englannin-ja suomenkieleen sopivia nimiä. Heittäkääs ehdotuksia, itsellä tuntuu et ideat loppuu kesken...

Takaisin