Nimiehdotuksia

Joku aika sit lueskelin kalenterin takaa sitä nimipäiväluetteloa, siellä oli ruotsiks myös. Niissä ruotsin nimissä oli mun mielestä sellasia 'kansainvälisempiä' kuin suomalaisissa... Osa toki ihan umpiruotsalaisiakin, (pernilla ja åke!) mut kannattaa lueskella läpi jos sattuu silmään jotain hyviä!

Kalenterin nimipäivä osio on kyllä hyvä, kun haluaa vähän miettiä minkä tyylinen kuulostaa omaan korvaan hyvälle yms :)

Mä kerran koitin sieltä ettiä ideaa pojan nimelle, mutta mikään ei napannut :D

Sitten täytyy laajentaa etsintää. Eiköhän jostain löydy kalenteriin kuulumattomiakin nimiä listattuna :)

Tytölle ois vaihtoehtoja moniakin, mutta pojalle on paljon hankalampi löytää kiva nimi.

Raamatusta kannattaa hakea kans inspiraatiota. Monet Raamatun nimistä on suosittuja ympäri maailmaa. Menet melkein mihin tahansa, niin siellä tulee vastaa Daniel, Samuel ja Benjamin :D

Myös erikoisen nimen etsijöille löytyy varmasti vaihtoehtoja, kun kelaa sukuluetteloita. Tai miten ois Danielin kaverit Sadrak, Mesak ja Abed-Nego?

Alunperin meillä oli ideana että jos tuloo tyttö niin sen nimi alkaa samalla kirjaimella kuin minun. Ja sama taas jos poika niin isän mukaan. Eilen tosin saunassa höpöteltiin sen verran että ei mennä sen mukaan, katotaan ihan kaikista kirjaimista ja nimistä se mieleisin :)

Mekin joskus mietittiin, et tyttö alkaa isänsä alkukirjaimella, ja näin tuleekin luultavasti tapahtumaan, jos tyttö tulee. Poika tuskin saa mun alkukirjaimella alkavaa nimeä, kun ei löydy kivoja.

Me joskus ihan raskauden alussa selattiin nimiä että oisko mitään hyvää, joka kolahtais meille molemmille kunnolla. No sieltähän löyty tytölle ja pojalle nimet. Ja nytkun tiedetään että poitsu tulossa niin ihan nimellä hänestä puhutaan :)

Mulla lasten isät tuo kulttuuriensa kautta mukanaan toisenlaiset nimet ja koska lapsilla isiensä sukunimet, en voinut ajatella normi suomalaisia etunimiä. Lapsilla on myös nimissään vanhempiensa/sukujensa nimitaustaa. Kun mun kahden ensimmäisen lapsen nimet sattumoisin alkoi C:llä ja B:llä ja nyk. miehen lapsen nimi A:lla, naureskeltiin että yhteisen lapsen nimi tulee sit alkaa D:llä. Ja sillä kaavalla sit loppujen lopuks mennään. Ehkä vähän hullua, mut "se joka leikkiin ryhtyy.." -periaatteella mennään :D

Se vielä nimiasioista tuli mieleen, että vaikka kuinka olis miettinyt nimeä raskausaikana valmiiks, niin voi olla ettei se lapsi olkaa yhtään tän mietityn nimen "näköinen". Meillä ekan pojan nimeä mietittiin vielä syntymänkin jälkeen, kumpikin kun torpattiin exän kans toistemme ehdotukset. Kunnes eräänä iltana (katoin)kuuntelin jalkapalloa ja yhtä nimeä toistettiin selostuksessa monta kertaa. Herätin miehen nimiehdotuksen kans ja niin löytyi oikea :) Ja sanotaan, et nimi on enne..poika pelaa jalkapalloa :D

Ihan hauska idea Hooyo! :)

Mekin sitten tässä viikko sitten saunassa istuskellessa vähän mietittiin nimiä... ja voi huhhuh miten eri linjoilla ollaan asiasta!!! Mies kun harrastaa/seuraa autourheilua, niin käytiin kyllä kaikki mikat ja timot läpi ja meni kyllä hylkylistalle suoraan, en kelpuuta... Yksi pojan nimi kuitenkin löytyi, joka kuulosti molempien korvaan hyvältä monestakin syystä, joten on nyt ainakin yks vaihtoehto sitten.

Oho, olipas paljon erikoisia nimiä! Pitääpä tutustua tuohon listaan oikein ajan kanssa.

Mun nimiehdotus tytölle myöskin tuolla! Täytyykin ajan kanssa lueskella, jos tulis uusia ideoita. Kiitos linkistä! :)

Mäkin innostuin nyt lukemaan listaa ja olihan siellä kivoja nimiä. Ja sitten lueskelin niitä ääneen, niin aika samoja ajatuksia meillä oli miehen kanssa :)

Takaisin