Nimi vauvalle

Mulla on tietyt nimisuosikit, mutta ei olla miehen kanssa niistä vielä edes puhuttu. Se nyt ainakin on varmaa, että saisi miehen sukunimen. :)
 
Meillä olis jo aika valmis nimi tytölle mutta pojalle vielä aika hakusessa vaikka muutamia kivoja onkin mielessä. :) odotellaan varmaan sit sitä rakenneultraa et tiedetään kumpaa sukupuolta on.
 
Me käytiin miehen kanssa kaikki J alkavat tyttöjen ja poikien nimet läpi. Nyt jäi sekä tytölle että pojalle 2 vaihtoehtoa, joista sit jossain välissä päätetään. Toiset nimet pitää sit viel päättää.
 
Meillä esikoisen kanssa oli kolme vaihtoehtoa: Sofia, Fanny tai Hilja. Oli sen verran vaikea päättää, että kaste päivänä varmaan joku 3h ennen kastetta saatiin päätettyä:woot:
 
Tytölle nimi keksittynä, pojalle ei vielä. Tytöstä ollaan haaveiltu, mutta tottakai kumpi vaan tervetullut :angelic: Jos tulee poika, niin ompahan ainakin tekemistä kun saa nimien kanssa pohdiskella :grin
 
Jotain nimilistaa löytyy, mutta nimiä tulee mietittyä varmasti vasta sitten, kun selviää sukupuoli :)
 
Jokin "vanha" nimi jomman kumman sukukirjasta olisi kiva, kunhan siitä ei tule sanamuunnoksena mitään törkyä.

Esikoisen nimeen saimme idean sekä sukukirjan alkulehdiltä että kahdesta samannimisestä henkilöstä, jotka olivat niin upeita ihmisiä, että nimi piti saada omalle pojalle. Etuna oli toki se, että kumpikin tykkäsi esikuvien lisäksi myös itse nimestä :joyful:.
 
Tytölle on nimiä valmiina vaikka kuinka, pojalle muutama. Mies ei vielä halua keskustella nimistä, vasta kun sukupuoli selvillä.
 
Minulla olisi jo tytölle nimi valmiina ja kovasti siitä olen haaveillut mutta tiedän että mies on ehdoton EI tämän nimen suhteen :sad001.
Pojalle ei ole nimivaihtoehtoa ollut vielä kielenpäällä. Jännityksellä kyllä odotan kumpi siellä mahtaa olla.
 
Meillä ei ole kenenkään kohdalla ollut työnimeä. Yleensä raskausaikana tulee pari nimivaihtoehtoa, joista sitten vauvan synnyttyä tarkentuu. Viimeksi jo synnäriltä lähtiessä matkalla päätettiin vauvan nimi..
 
Meillä ei ole ollut ns. työnimiä vauvalle. Emme ole pahemmin nimiin paneutuneet etukäteen, ovat valikoituneet kuin itsestään kun vauva on hetken aikaa ollut arjessa mukana :joyful:
 
Tämä nimiasia on sellainen, että jos ei mitään muuta kummempaa tässä raskauden vaiheessa oikein voi edistää, niin nimeä voi makustella.

Samalla toiselle nimen antaminen on tuntunut aina hurjan vaikealta tehtävältä ja vastuulta. Siis jo ennen kuin oli mitään muuta kuin "sitten joskus" -haave omista lapsista. Omat vanhempani ovat mielestäni onnistuneet minun nimeni kanssa erinomaisesti. Ehkä sen oman lapsenkin nimi sitten vaan jossain kohtaa loksahtaa.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään nimisuosikkeja, joita olisin kantanut jostain teini-ikäisestä lähtien mielessäni mukana. Kaikki nimet, joista joskus olen muistaakseni tykännyt, emiliat, venlat ja helmet, tuntuu tässä hetkessä lässyiltä.

Olen aina ajatellut, että sen verran tavoittelisi erikoisuutta, ettei ihan ota suosituimpien nimien listalta, vaikka nekin on kaikki tällä hetkelläkin tosi kivoja. Ei ne suotta ole suosituimpia. Niitä vaan sitten on ikäluokissa paljon.

Sellaisia periaatteita olen miettinyt, että etunimi voisi olla lapsen ikioma, mutta mielelläni kierrättäisin toisena tai toisina niminä jotain suvuistamme löytyvää. Mistä päästäänkin siihen määrään, huoh :wink Kaksi itsellä, kaksi nyt ainakin lapselle, mutta isällään kolme, että ehkä jos kolme sittenkin.

Toistaiseksi tytön nimet ovat tuntuneet helpommin löytyviltä.

Mistä bongailette nimi vaihtoehtoja? Sellaatteko jotain nimikirjoja ja niiden listoja?
 
Tämä nimiasia on sellainen, että jos ei mitään muuta kummempaa tässä raskauden vaiheessa oikein voi edistää, niin nimeä voi makustella.

Samalla toiselle nimen antaminen on tuntunut aina hurjan vaikealta tehtävältä ja vastuulta. Siis jo ennen kuin oli mitään muuta kuin "sitten joskus" -haave omista lapsista. Omat vanhempani ovat mielestäni onnistuneet minun nimeni kanssa erinomaisesti. Ehkä sen oman lapsenkin nimi sitten vaan jossain kohtaa loksahtaa.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään nimisuosikkeja, joita olisin kantanut jostain teini-ikäisestä lähtien mielessäni mukana. Kaikki nimet, joista joskus olen muistaakseni tykännyt, emiliat, venlat ja helmet, tuntuu tässä hetkessä lässyiltä.

Olen aina ajatellut, että sen verran tavoittelisi erikoisuutta, ettei ihan ota suosituimpien nimien listalta, vaikka nekin on kaikki tällä hetkelläkin tosi kivoja. Ei ne suotta ole suosituimpia. Niitä vaan sitten on ikäluokissa paljon.

Sellaisia periaatteita olen miettinyt, että etunimi voisi olla lapsen ikioma, mutta mielelläni kierrättäisin toisena tai toisina niminä jotain suvuistamme löytyvää. Mistä päästäänkin siihen määrään, huoh :wink Kaksi itsellä, kaksi nyt ainakin lapselle, mutta isällään kolme, että ehkä jos kolme sittenkin.

Toistaiseksi tytön nimet ovat tuntuneet helpommin löytyviltä.

Mistä bongailette nimi vaihtoehtoja? Sellaatteko jotain nimikirjoja ja niiden listoja?
Nimi lapselle sivu. Siel on kaikki nimet. Ja sieltä vaan rastittamaan mistä tykkää. Ja ne jää sinne talteen. Eli molemmat vanhemmat voi tehdä omansa ja sit katsoa onko samoja nimiä :)
 
Tämä nimiasia on sellainen, että jos ei mitään muuta kummempaa tässä raskauden vaiheessa oikein voi edistää, niin nimeä voi makustella.

Samalla toiselle nimen antaminen on tuntunut aina hurjan vaikealta tehtävältä ja vastuulta. Siis jo ennen kuin oli mitään muuta kuin "sitten joskus" -haave omista lapsista. Omat vanhempani ovat mielestäni onnistuneet minun nimeni kanssa erinomaisesti. Ehkä sen oman lapsenkin nimi sitten vaan jossain kohtaa loksahtaa.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään nimisuosikkeja, joita olisin kantanut jostain teini-ikäisestä lähtien mielessäni mukana. Kaikki nimet, joista joskus olen muistaakseni tykännyt, emiliat, venlat ja helmet, tuntuu tässä hetkessä lässyiltä.

Olen aina ajatellut, että sen verran tavoittelisi erikoisuutta, ettei ihan ota suosituimpien nimien listalta, vaikka nekin on kaikki tällä hetkelläkin tosi kivoja. Ei ne suotta ole suosituimpia. Niitä vaan sitten on ikäluokissa paljon.

Sellaisia periaatteita olen miettinyt, että etunimi voisi olla lapsen ikioma, mutta mielelläni kierrättäisin toisena tai toisina niminä jotain suvuistamme löytyvää. Mistä päästäänkin siihen määrään, huoh :wink Kaksi itsellä, kaksi nyt ainakin lapselle, mutta isällään kolme, että ehkä jos kolme sittenkin.

Toistaiseksi tytön nimet ovat tuntuneet helpommin löytyviltä.

Mistä bongailette nimi vaihtoehtoja? Sellaatteko jotain nimikirjoja ja niiden listoja?


Preggers-raskaussovelluksessa on viiden (vai kuuden) maan top50 nimivaihtoehdot tytölle ja pojalle.
Ne ovat juuri sen hetken suosituimpia, eli jos harvinaisempaa nimeä kaipaa, ei siitä listasta kannata valita.
 
Yks nimi pojalle ois, minä haluaisin etunimeksi. En oo vaan nähny nimeä missään. Ei siinä oo mitää erityistä. Suomenkieltä ja tosi kaunis/komea lausua. Mitenköhän sen kans pitäis edetä?

Meidän esikoisen nimi oli annettu vain kerran aiemmin Suomessa joskus yli sata vuotta sitten ja miehelle, nyt haluttiin antaa se tytölle! Maistraatti ei hyväksynyt (pappi kuulemma ois) ja meni sit nimilautakunnan kautta, sinne piti vaan perustella hyvin miksi haluamme ko nimen antaa...aikaahan siinä meni, laps oli 7kk ku sai virallisen nimen, mutta saatiim se mikä haluttiin :happy: käsittelyä taisi tosin pidentää sekin,et eka paperi tuli myönteisenä siks että virkilija oli itse kirjoittanut nimen väärin, kokonaan eri nimeksi :grin
 
Olen jo nimilistoja tehnyt.. jospa joku nimivaihtoehdoista sopisi miehellekin:)
 
Pojalle melko varma nimi valmiina, myös toinen nimi. Varmaan kuitenkin luetaan vähän listoja läpi jos pitää pojalle nimi valita. Tytölle vaimolla on vahva suosikki. Mustakin nimi on ihan kiva, mutta muista syistä en oikein haluaisi nimeä antaa, eli jos pitää keksiä tytölle nimi, tulee varmaan vähän vääntöä asiasta. Haluaisin mun muassa että lasten nimet alkaisi eri kirjaimella.
Yksi mistä myös haluan pitää kiinni on että kaksi etunimeä riittää. (Eikä siitä vääntöä tullutkaan esikoisen kohdalla.) Mulla on pitkähkö toinen nimi ja mun mielestä mun nimessä on jo ihan tarpeeksi kirjoittamista virallisiin papereihin. En halua että lapsi itse tai minäkään joudun rustaamaan pitkää nimeä.

Itse tykkään luontonimistä. En halua aivan yleisintä nimeä, mutta en myöskään kovin erikoista. Nimien yleisyyttä miettiessä voi kuitenkin muistaa sen, että suosituimman nimen saa nykyään paljon pienempi osa lapsista kuin ennen. Esim. 60 - 70-luvulla suosituimman nimen sai noin 1700 lasta, kun 2010 paikkeilla suosituimman nimen sai noin 500 lasta. Eli vaikka ottaisikin suositun nimen, ei ole yhtä todennäköistä kuin ennen että esim. luokalla on monta saman nimistä.

Täältä voi katsoa eri vuosien suosituimpia nimiä: https://yle.fi/uutiset/3-9418798
 
Nimi lapselle sivu. Siel on kaikki nimet. Ja sieltä vaan rastittamaan mistä tykkää. Ja ne jää sinne talteen. Eli molemmat vanhemmat voi tehdä omansa ja sit katsoa onko samoja nimiä :)

Testasin tuota ja siinä oli kyllä kahlaamista, kun meillä ei ole suoraan tiedossa mitään etukirjainta, jolla haluttaisiin nimen alkavan. Laitoin sitten vain, että nimen mitta on korkeintaa 7 kirjainta, "ei sisällä" ulkomaalaisia kirjaimia, "ei ala" y:llä tai eräällä toisella kirjaimella ja "ei lopu" joihinkin kirjaimiin. Noilla sain rajattua niitä nimi listoja noin 150-200 sivuun. :smiley-ashamed004

Kannatti kuitenkin. Sain sellaiset noin 20 nimen listat seulottua ja tyttöjen nimistä löytyi meille uusi suosikki. Poikien nimissä ei mitään uutta oikein löytynyt, kun ollaan ennestään jo tykästytty pariin suvussa olevaan nimeen, jotka ovat sellaisia mukavan tavallisia ja helppoja, mutta eivät kuitenkaan mitään yleisiä. Meillä on jo sukunimi, jota joutuu välillä tavaamaan, niin tahdomme etunimestä sellaisen, että sen ymmärtää ensikuulemalta.
 
Mitäs mieltä olette kun mies haluaisi jos tulisi poika niin nimeksi väännöksen meidän esikoistytön nimestä? Vain muutama kirjain eroa nimessä. Mua vähän vieraksuttaa:sorry:
 
Mitäs mieltä olette kun mies haluaisi jos tulisi poika niin nimeksi väännöksen meidän esikoistytön nimestä? Vain muutama kirjain eroa nimessä. Mua vähän vieraksuttaa:sorry:
Ei ehkä mun juttu että on suht samanlaiset nimet. Tiedän sisarukset Lauri ja Laura. Ite en tykkää et on niin samanlaiset. Mut sit taas meijän lapset kaikki alkaa J kirjaimella, joku ei taas tykkäisi siitä ideasta...
 
Takaisin
Top